Jazda po śniegu

19 Lut 2009, 21:54

Gdzieś słyszałem nowinę, aby przy ruszaniu na śniegu, gdy koła się ślizgają ruszać z II biegu. Nie praktykowałem tego nigdy, ale może ktoś z forum już to przerabiał

Przeciez to oczywiste, koła mniej się slizgają.
eMTe_GSM

20 Lut 2009, 11:35

Boss napisał(a):Gdzieś słyszałem nowinę, aby przy ruszaniu na śniegu, gdy koła się ślizgają ruszać z II biegu. Nie praktykowałem tego nigdy, ale może ktoś z forum już to przerabiał :?:

Sądzę, że przerabiała większość.
Nie wiem czy jeździłeś zimą na letnich. Może to niezbyt poprawne, ale przejedź się kiedyś, a zobaczysz, że czasami nie da się ruszyć z I biegu.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

20 Lut 2009, 16:56

Dishman napisał(a):Nie wiem czy jeździłeś zimą na letnich.

Otóż nie jeździłem tak. Jestem dość młodym kierowcą, ale zawsze zmieniam opony gdy zachodzi taka potrzeba :D Ze względów bezpieczeństwa, a także po to, aby w pewnych sytuacjach nie brnąć w śniegu jak inni z oponami letnimi.
Boss
Początkujący
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek

20 Lut 2009, 17:06

Bo na zimowych jest mniejszy problem jeżeli chodzi o ruszanie z I biegu. Opony po prostu wgryzają się w śnieg, letnie kręcą się w kółko. Trzeba albo z wyczuciem dodawać gazu, albo wrzucać wyższy bieg.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

20 Lut 2009, 18:56

Dishman napisał(a):Bo na zimowych jest mniejszy problem jeżeli chodzi o ruszanie z I biegu. Opony po prostu wgryzają się w śnieg, letnie kręcą się w kółko. Trzeba albo z wyczuciem dodawać gazu, albo wrzucać wyższy bieg.

Z wyczuciem gaz, ta metoda na wyższy bieg to raczej dla ludzi świeżo po prawku bądź dla tych co jeszcze nie mają wyczutego samochodu.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz

Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

20 Lut 2009, 23:36

piotrauto napisał(a):chyba nie widzieliście jeszcze tyle śniegu na drodze

Trasa gdzie kiedys przebiegal Rajd Dolnoslaski.