Jazda zimą

15 Sty 2021, 14:45

Cześć. Nie wiedziałam jak sformułować moje pytanie bądź wątpliwość. Jestem świeżo upieczonym kierowcą, mam prawo jazdy miesiąc z kawałkiem no i pogoda trochę mnie zaskoczyła. Jeżdżę aktualnie Fiatem Grande Punto, którego właścicielem jestem od jakiegoś tygodnia. Samochód przed zakupem był sprawdzony, wszystko jak najbardziej jest w porządku. Moje pytanie bardziej kieruję do osób bardziej doświadczonych. Jak się przemóc w jeździe w taką pogodę? Mieszkam w Gdańsku, na osiedlu, gdzie jest dosyć stromy podjazd pod górę, zakręt, droga jest oblodzona - warunki nie rozpieszczają. Nie miałam styczności z jazdą w takich warunkach, aczkolwiek domyślam się iż ekstremalne one nie są. Nie czuję się na siłach i mam obawy przed podjazdem, czy poślizgiem na drodze ( samochód ma ESP jak i ASP), wiem, że kiedyś będę musiała wyjechać na drogę, ale narazie tej konieczności nie ma. Jakieś rady jak się przemóc, dać sobie radę, czy w ogóle jest takowy sens jeśli panikuję przed jazdą w taka pogodę?
kreedkaa
Nowicjusz

15 Sty 2021, 14:47

* ESP, ABS, ASR :ok:
kreedkaa
Nowicjusz

17 Sty 2021, 10:23

Mając wymienione systemy, powinnaś bez problemu wjechać. Ludzie przecież mieszkają w górach i tam jest dużo gorzej. Takie góreczki mają na co dzień i dają radę. Podejrzewam, że codziennie pod tą góreczkę wyjeżdżają samochody? Jak tak, to dlaczego ty miałabyś nie wyjechać?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sty 2021, 12:47

Na taką pogodę to na pewno dobre opony! Zimówki lub wielosezonowe, ale w miarę świeże (nie starsze niż 5 lat, z bieżnikiem co najmniej 5 mm). Jak opony będą OK, auto sprawne, to nie powinno być większych problemów.
Powodzenia! :ok:
solti
Początkujący

Prawo jazdy: 17 12 1997