Jeep Cherokee/Liberty czy Subaru Forester ??

27 Kwi 2011, 10:30

Witam,
zastanawialem sie czy tu czy w dziale "jakie auto kupic" jesli tam lepiej pasuje to prosze o przeniesienie ;)

A teraz do rzeczy. Chce kupic swoja pierwsza terenowke. Zastanawiam sie nad Jeepem Cherokee / Liberty (diesel) i Subaru Forester (diesel). Ktory lepszy ?
Chodzi zarowno o koszty uzytkowania (paliwo, przeglady, awaryjnosc) jak i wygode i elementy dodatkowe jak stale 4x4 lub o ile sie nie myle przelaczene w Jeepie co przy braku umiejetnosci moze spowodowac jakies uszkodzenia ...

1) Szukam bardziej do jazdy miejsko-szosowej. Czasem dzialka w lesie ale zadnych piaskowni itp. Nie interesuje mnie jazda ekstremalna.
2) Rocznik 2008 +
3) Mam 70k na to auto
4) W zasadzie pozostale ktyreria nie sa taj istotne. Moze jednak sie nie znam i warto zwrocic na cos uwage. Bede wdzieczny za sugestie.
5) Moze jest jakis inny model ktory powinienem rozwazyc ?

Poniewaz jestem zupelnie zielony bede wdzieczny za kazda opinie i sugestie.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi
Saturator
Nowicjusz

Miejscowość: Wawa

27 Kwi 2011, 12:49

Cherokee jaki i Forester to SUVy a nie terenówki, do tego co piszesz to bardziej bym się składniał ku Subaru Pb lub Cherokee w CRD
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz

Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

27 Kwi 2011, 15:27

A jak to jest z tym 4x4 w Jeepie ?
Cos trzeba przelaczac ? na asfalt i np lod ? Jak sie tym jezdzi w zimie ?
W Subarce sprawa prosta, zawsze 4x4 i koniec tematu. Mi natomiast bardziej podoba sie Jeep tylko boje sie tej zabawy z 2x4 i 4x4 (czy trzeba sie zatrzymac zeby to przelaczyc) ... nie mam pojecia jak sie tego uzywa ... Czy ktos mogl by mi to wyjasnic ? (jak dziecku bo sie nie znam totalnie)
Saturator
Nowicjusz

27 Kwi 2011, 20:08

Ale mówisz o Cherokee / Liberty KJ czy KK?