Turystyka: Disco I lub Toyota LC

05 Maj 2011, 14:41

Witajcie.

Coraz większe parcie mam na wymianę Freelandera na coś "normalnego" ;)

Jako, że muszę wziąć kredyt na spłatę kredytu Freelandera, sprzedać go i coś zanabyć, to chciałbym zapodać kilka pytań.

Auto będzie służyć do dojazdów do klientów - czasami w całej Polsce, głównie w mazowieckim. Jest jeszcze stary plaskacz - "zapasowy" ;)

Ale chcę od czasu do czasu wjechać w jakiś las i inne wertepy. Generalnie: "lżejszy teren": przewiduję jazdę w błocie niżej niż po kolana i sporadycznie przejazd przez wodę - do 40, max 50 cm głebokości. Jazda w górach, po drogach dla wyrębu drzew lub po bezdrożach. Możliwe wypady do jakiejś Rumunii czy na inną Ukrainę.

To, co dla mnie ważne:

1. Silnik najlepiej zasilany olejem napędowym - czasami kiepskim. Da się jakoś zmodernizować/zmienić/poprawić pompę wtryskową i wtryski, żeby uodpornić pojazd na paliwo kupione przy trasie? Najlepszy pewnie byłby diesel od Toyoty HZJ, ale tak to się nie da, przy warunkach opisanych niżej :(
Jak wygląda sprawa dla Disco / Toyoty LC?

2. Żadnej "niepotrzebnej" elektroniki do silnika.
Więc Disco I TD200 lub TD300 "poprawiony" przez usunięcie elektroniki. Jak tutaj sprawuje się Toyotka? Co ona ma oprócz silników D4D?

3. Człowiek na stare lata się rozleniwia ;)
Więc skrzynia biegów automatyczna. Jak wygląda potencjalna awaryjność (przy założeniu, że w porę wymieniamy oleje) automatów Disco / LC?

4. Na technice się znam, coś tam się swego czasu naprawiało.
O ile dobrze rozumiem, LR da się generalnie naprawić w trasie, a przynajmniej poprawić na tyle, żeby dojechać "do cywilizacji". Jak sprawa Toyotki? W Necie dużo opisów do różnych Land Roverów, zaś praktycznie niesposób znaleźć coś sensownego do Toyoty. No, chyba, że nie umiem szukać ;)

5. Założenie: stały napęd na 4 łapki ze środkowym mechanizmem różnicowym oraz skrzynią redukcyjną.
Nie interesują mnie pojazdy z dopinanym przodem/tyłem. Więc różne Patrole raczej odpadają :(

6. Podatność na lekkie przeróbki.
Mam tu na myśli np. snorkel - niekoniecznie do nurkowania - raczej do ochrony silnika przed kurzem na drodze szutrowej czy polnej.
Ponadto instalacja elektrycznej wyciągarki, osłon, może przyszłościowo lekki lift - 2" powinny wystarczyć przy odpowiednim "obuwiu".
Tytaj chyba dostępność podobna dla Disco i Toyotki?

7. Możliwość przewozu 7 osób.
Czasami skoczyło by się z kumplami "na ryby", więc trzeba gdzieś upchać tych kilka osób i jakąś skrzynkę browaru.
Czy kupując wersję 5-cio osobową można dokupić dodatkowe stołki i przerejestrować pojazd? Czy auta mają zawsze punkty mocowań, czy trzeba kombinować? Czy po ewentualnej "kombinacji" nie ma problemów ze Stacją Diagnostyczną, czy trzeba szukać "polecanej" Stacji ?

8. Holowanie przyczepy - ale tu większych różnic chyba nie ma. Jeśli już, to masa ciągnionej przyczepy (abstrahując od DMC całego zestawu).

9. Możliwość zainstalowania dodatkowego szpeju - HiLift, łopata, kompresor, bojler na ciepłą wodę z ogrzewaniem z webasta lub silnika, lampy - ale to już chyba nie problem.

Generalnie:
auto nie przeprawowe, tylko wyprawowe.
Kredytu uzyskam gdzieś ok. 35 tys. zł.
Przewiduję na autko wydać ok. 20 do 25 tys, resztę na przegląd i naprawy. Jeśli coś zostanie, to na dozbrojenie - najpierw osłony, potem wyciągarka, potem ....

Jeszcze jedno: serii i typów Toyot LC jest multum, od HZJ przez LJ do V8. Jest gdzieś jakiś wykaz czy inny spis?

A może mam klapki na oczach i nie widzę innych możliwości? Może jakieś Mitsubishi czy inne Nissany?
Ostatnio edytowany przez Rander, 08 Maj 2011, 11:21, edytowano w sumie 1 raz
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Maj 2011, 17:42

w TLC jeśli chodzi o HZJ HDJ FJ czy inne tego typu oznaczenia to rodzaj silnika, natomiast liczba późniejsza to oznaczenie nadwozia/serii to 70-80-90-100 itd

do wypraw to 80, najlepiej było by HDJ80, czyli po inszemu 4,2Td w nadwoziu 5 drzwiowym długim, klasyka wypraw, ale za tą kase nie do dostania w rozsądnym stanie, może za całość sumy... silniki D4D to już w ogóle sama elektronika :D jeśli ma być bezobsługowy, bez elektroniki to:
# 1HD-T (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm³), 165 KM - (HDJ80, HDJ81)
# 1HD-FT (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm³), 170 KM - (HDJ80, HDJ81)
# 1HZ (diesel) R6 4.2 l. (4164 cm³), 135 KM - (HZJ80 - HZJ81)
czyli autka produkowane lata 90

a disco? fajne auto w tych pieniądzach nawet osiągalne, czy 2seta czy cyseta silnikowo są OK ;)
problemem jest cała reszta która nie jest zbyt pancerna :mrgreen:

jeśli myślisz o dużej ilości kilometrów po asfalcie pomyśl może nad autem z IFS
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Maj 2011, 19:29

Ale Toyoty z lat 90 miały centralny dyfer ? Z tego co wiem to chyba tylko te nowe mają. Starsze modele miały na sztywno dopinany przód, mogę się mylić może mnie ktoś poprawi.

Z Mitsu to Pajero II z Super Selectem ma centralny. Z silnikiem 2.8TD na łańcuchu za 20-25 można znaleźć coś fajnego. I ponoć mają fajne automaty.

Jeep z 242 też ma centralny dyfer ale tam diesle są do kitu i na wyprawy to się chyba nie nadaje, więc odpada :mrgreen:

Tańszy szpej chyba będzie do disco :grin:

Nie jestem diagnostą, ale z tego co wyczytałem na forum to żeby auto przeszło przegląd to te dodatkowe siedzenia muszą być mocowane w fabrycznych uchwytach.
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

05 Maj 2011, 21:42

Stiopa napisał(a):Nie jestem diagnostą, ale z tego co wyczytałem na forum to żeby auto przeszło przegląd to te dodatkowe siedzenia muszą być mocowane w fabrycznych uchwytach.

Dobrze wyczytałes... :!: :!:
Rander napisał(a):Czy po ewentualnej "kombinacji" nie ma problemów ze Stacją Diagnostyczną, czy trzeba szukać "polecanej" Stacji ?

Lepiej sobiec cos znależć...Taki numer bynajmniej u mnie nie przechodzi... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Maj 2011, 21:57

Migi60, No właśnie to był chyba nawet Twój post :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

05 Maj 2011, 22:38

a na ciul Wam centralny dyfer??
to ma być wyprawówka a nie dyliżans pod market :mrgreen:
3 rząd siedzeń może być dodany, ale pod kilkoma warunkami, pojazd musi być fabrycznie przystosowany do 3 rzędów siedzeń, (każda 80TLC jest większość DI też) muszą być pasy, i musi to spełniać jeszce kilka warunków, ogólnie łatwiej kupić auto na 7 osób niż przerabiać papierologie w naszych urzędach...

a tak na szybko do punktów
1) ogólnie 4,2 lub 3,0 z toyoty bije silniki landkowe trwałością i odpornością na głowę, co nie oznacza że 2,5 TDi z LRa to złom, nie to całkiem fajny silnik i najmocniejszy atut Disco
2)jeśli za elektronike weźmiemy układ dogrzewania świecami silnika to tak TLC ma elektronike :mrgreen: najwięcej ma jej w radiu i wCB :mrgreen: (ogólnie to stare toporne diesle beż żadnej elektroniki, w porównaniu z nimi cyseta to prom kosmiczny)
3) w serii 80 zastosowano jeden z najlepszych automatów Aisina jaki kiedykolwiek zrobiono (ten sam jest w Patrolach 4,2, Trooperach 3,2/3,5V3 3,1/3.0TDi no i w niektórych Jeepach Cherokee i GC z 4.0 silnikiem i kilku innych) ogólnie jedna z lepszych skrzyń biegów, do tego nadająca się w teren
4)podobnie skomplikowane jednostki napędowe z okresu początku lat 90 :wink: po inszemu żaden cymes śrubokrętem i młotkiem naprawi
5) centralny dyfer w takim aucie nie ma znaczenia, serio to chłyt mertetindody, ale cóż i w TLC i w Disco jest napęd takowy, w TLC(nie w każdym, większość serii J ma to w opcji) możliwe jest jego wyłączenie, nale serio to jest dodarkowy badziew który może się zepsuć 5000km od domu, do tego jak padnie to pozostaje jedynie laweta albo hol, normalny reduktor takich numerów nie wykręci
6) Disco wyjdzie taniej, ale i do Toyot i do LRów szpeju offroadowego dostatek
7) disco i TLC serii 80 ma egzemplaże homologowane do przewozu 7 osób
8) podobnie aczkolwiek DMC przyczep targanych przez tojki będzie wyższa i zwykle oscylować będzie przy 3,5T
9)to jest możliwe w każdym aucie nawet we fiacie 126p ;) zależy tylko od kasy na szpej,

ogólnie TLC w tym wypadku jest lepsza pod większością względów oprócz: ceny, dostępności pojazdów, i ekonomiki

o wersjach TLC masz nawet na wiki ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
dodatkowo poecam forum TLC
jest tylko jeden problem za 20 nie za bardzo kupisz rokującego HDJta
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rimac C_Two - elektryczny supercar
    Rimac C_Two to elektryczny supercar produkowany przez chorwacką firmę Rimac Automobili. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów na świecie, oferujący niezrównane wrażenia z jazdy i niezwykle wysoką ...

05 Maj 2011, 23:16

Centralny dlatego bo Kolega Rander o tym wspomniał w punkcie piątym to też napisałem.
Osobiście jestem zdania, że w terenówce jest zbędny, w osobówkach awd może by miał zastosowanie. Ale i tak częściej używa się sprzęgła lepkościowego bo jest lżejsze i mniej skomplikowane :grin:
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

06 Maj 2011, 07:06

Ja tam myślę, że Pajero II generacji albo Classic (czyli tez II) z SS4 też byłoby warte zainteresowania (komfortowe zawieszenie jak na asfalt, a w terenie jak kolega pisze bez problemu "robi"), pod warunkiem (zresztą to pewnie i innych dotyczy) zdrowej ramy. Silnik zawsze można wymienić kompletny bez problemu, skrzynię tak samo, rama to już dzonk.
Mitsu przy odpowiednim traktowaniu jest też niezawodne, jak każdy japoniec.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

06 Maj 2011, 09:41

Stiopa napisał(a):Centralny dlatego bo Kolega Rander o tym wspomniał w punkcie piątym to też napisałem.
Osobiście jestem zdania, że w terenówce jest zbędny, w osobówkach awd może by miał zastosowanie. Ale i tak częściej używa się sprzęgła lepkościowego bo jest lżejsze i mniej skomplikowane :grin:


Już mówię.
Jeżeli jeździ się trochę w nowosądeckim chociażby, czy choćby w beskidach w okolicach Istebnej, to od razu widać, jakie autko daje radę :smile:
Nawet nowe Audi czy inne VW zostają mocno w tyle :shock: no, chyba że to wina nie auta, a jego doposażenia pomiędzy kierownicą a fotelem ;)

Mało który pojazd (z napędem na 1 oś) jest w stanie pojechać za mną chociażby w deszczu, gdy ja pojeżdżam Freelanderem I. Faktem jest, że mój egzemplarz trochę wspomaga się elektroniką, ale tak czy inaczej napęd na 4 oraz szpera (nie w Frelku) to jet to :)

Tutaj gorzej chyba wypada Disco I w konkurencji z TLC ze względu na wysoko położony środek ciężkości, ale może się mylę.

Przy okazji:
Wiele jest ofert "Toyota Land Cruiser" - czasem pisanych błędnie. Ale większość sprzedających nie ma pojęcia jaki jest silnik i seria pojazdu. Problem mają nawet "detektory" VIN - pod warunkiem, że ktoś chce podać VIN.

Jak je odróżnić :?: :?: :?:
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000