Jeep Compass Multiair wymiana oleju, gdzie znajduje się moduł SGW ?

03 Sty 2022, 23:37

Witam serdecznie. Jak wiadomo grupa FCA wprowadziła blokadę OBD2 w postaci bramki SGW. Są już dostępne na rynku tzw. Bypassy które wpina się do modułu SGW i omija owe zabezpieczenie. Pytanie w którym miejscu szukać modułu ? Chodzi konkretnie o wymianę oleju silnikowego i przeprowadzenie adaptacji listwy zaworowej Multiair po owej wymianie. Na Angielskich i Amerykańskich filmach kasują to niby bez podłączania kompa tzn. trzy wciśnięcia gazu po włączeniu zapłonu. Czy to wystarczy ? Silniki takie same tzn. z Fiata 1.4 lub 2.4. Czy ktoś może wymieniał sam olej i ten problem rozwiązał ? Pozdrawiam
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 10:40

Jak masz bramkę SGW to diagnostyka pozostaje tylko z narzędzie Witech2. Możesz zastosować taki moduł typu bypass dzięki któremu omijasz to zabezpieczenie np. [link do oferty na Allegro wygasł] Do diagnostyki może być użyty komputer z MES i odpowiednie interfejsy lub inne kompatybilne interfejsy z FCA, a dla samochodów wyprodukowanych po 31 stycznia 2018 roku potrzebny będzie również bypass bramki SGW.

zygzyg napisał(a):Pytanie w którym miejscu szukać modułu ?
Nie wiem jak w Jeep ale np. w Alfie Giulia bramka SGW powinna znajdować się obok kolumny kierowniczej.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W nowszej wersji softu (nie pamiętam dokładnie od której to dział) ustawia się flagę wymiany oleju, która następnie przekłada się na adaptację modułu. Tak czy siak adaptację/flagę trzeba ustawić.

Procedura powinna wyglądać tak że podpinasz się pod komputer i w ECU ustawiasz flagę "Wymiana oleju" (niezależne od skasowania kontrolki serwisu). Dalej robisz adaptację modułu UniAir/MultiAir (zależy od rocznika). Na początku w pierwszych latach produkcji trzeba było to robić. Natomiast w nowszych modelach (tak jak pewnie u Ciebie) i aktualnych nie ma opcji adaptacji w AlfaOBD i MultiEcuScan bo tam jest tylko flaga wymiany. Pamiętaj, że przy module UniAir/MultiAir jest dodatkowy filtr siatkowy w śrubie zaraz obok koła pasowego walka rozrządu. Powinno go się wymieniać co 50-70tyś. km w zależności od tego w jakich warunkach się jeździ.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

04 Sty 2022, 11:13

Dzięki za odpowiedź. Będę musiał w takim razie poświęcić trochę czasu i poszukać tego modułu, podejrzewam że w Compassie też będzie się znajdował w okolicach kolumny kierowniczej. A odnośnie MultiEcuScan to są oryginały za 350 zł, pewnie nie z wszystkimi dostępnymi opcjami ale jak dla mnie starczy. Też wymyślili z tym SGW :no: Czytałem ostatnio że powstaje nowy koncern samochodowy Stellantis , czyli włosi łączą się z francuzami plus amerykańskie marki i wszystkie ich pojazdy mają mieć bramki SGW z dodatkowymi zabezpieczeniami. Dążą do tego żeby tylko na autoryzowanym serwisie nawet olej wymieniać. Chory się robi ten świat. Niemcy, Japończyki, Koreańcy póki co tego nie wprowadzają tak że te samochody będą najlepszym wyborem. Zobaczymy co z Fordem będzie
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 11:31

Poszukaj i daj znać jak znajdziesz gdzie on się znajduje bo pewnie komuś jeszcze się przyda.

Te zabezpieczenia SGW żeby odblokować musisz połączyć się z jakąś baza na serwerach FCA i pobierając odpowiedni kod otrzymasz wejście. Aktualnie z tego co wiem tylko programy w ASO mają taką możliwość. Najgorsze jest to że po okresie gwarancji nie ma usługi która by pozwoliła na usunięcie tego modułu lub powinien zostać on dezaktywowany ale tu chodzi o kasę żeby nawet auto pogwarancyjne jeździło do ich serwisów.

zygzyg napisał(a):Czytałem ostatnio że powstaje nowy koncern samochodowy Stellantis , czyli włosi łączą się z francuzami plus amerykańskie marki i wszystkie ich pojazdy mają mieć bramki SGW z dodatkowymi zabezpieczeniami.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak kupujesz nowe auto na gwarancji to masz to gdzieś bo i tak musisz robić serwisy w ASO ale później może się okazać że kolejni nie świadomi właściciele będą mieli problemy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

05 Sty 2022, 10:18

No jak tylko znajdę więcej czasu to zacznę działać. Nie wiem czy dam radę w tym miesiącu. W sumie jeszcze mi zostało 5 tys, km do wymiany oleju. Ale póki co dzięki za konkretne wypowiedzi.
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

05 Sty 2022, 10:40

Nie ma problemu :) po to mamy forum :ok: Powodzenia :!:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

03 Mar 2022, 10:40

Witam ponownie. Ze względu na brak czasu i okres zimowy nie podjąłem próby znalezienia modułu SGW. Olej wymieniłem bez podpinania kompa do auta, użyłem kombinacji pedałem gazu tak jak na angielskich filmach z yotube. Póki co wszystko jest OK, nie wyświetlają się żadne komunikaty, Jak zrobi się cieplej to będę szukał SGW, znajomy też mi odradził przy niższych temperaturach wymontowywanie elementów kokpitu ze wzglądu na bardziej sztywny plastyk. Niespodzianką natomiast okazał się filtr oleju który rok temu założyli w autoryzowanym serwisie Jeep czyli chyba najtańszy filtr oleju na rynku marki Sędziszów. Nie wnikam czy filtr oleju Sędziszów jest dobry czy zły ale płacąc na serwisie niemałą kasę za obsługę techniczną, powinni montować oryginały tym bardziej przy Multiairu. Ciekawe co robią z oryginalnymi filtrami ? :unsure: Zrozumiałbym zamiennik filtra klimy czy powietrza ale oleju w autoryzowanym serwisie !
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

03 Mar 2022, 10:42

Jeep Compass Multiair wymiana oleju, gdzie znajduje się moduł SGW ? A, zdjęcie wspomnianego filtra
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

03 Mar 2022, 10:43

Jeep Compass Multiair wymiana oleju, gdzie znajduje się moduł SGW ?
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

03 Mar 2022, 10:55

A na fakturze nie masz info jaki to filtr, jaka cena za niego? Czasem zdarza się że podana jest konkretna informacja. Jak jesteś ciekawy to możesz też zadzwonić do serwisu i zapytać jakiej marki filtry montują przy wymianie oleju. Ja kiedyś w Volvo z ciekawości uzyskałem taką informację.

Swoją drogą to chyba jeden z najtańszych filtrów bo widzę, że cena 14zł. Co do jakości to nie wiem bo nie miałem okazji stosowania tych filtrów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

03 Mar 2022, 11:08

Na fakturze nie była wpisana marka filtru tylko cena 35 zł. Wydaje mi się że większość ludzi oddając auto na gwarancji do autoryzowanego serwisu jest w przekonaniu że tylko oryginały wchodzą w grę.
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

03 Mar 2022, 13:33

zygzyg napisał(a):Na fakturze nie była wpisana marka filtru tylko cena 35 zł
No to może być ten filtr bo ASO ma marże wysoką na części :)
zygzyg napisał(a):Wydaje mi się że większość ludzi oddając auto na gwarancji do autoryzowanego serwisu jest w przekonaniu że tylko oryginały wchodzą w grę.
:) no na pewno tak jest niestety rzeczywistość często jest inna. Pewnie mają podpisany kontrakt na części i dlatego lecą z takimi ale chociaż mogło by być tu nadrukowane logo FCA.
Jak byś sam się nie brał za wymianę to nie wiedziałbyś jaki tam był filtr :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10033
Zdjęcia: 35

11 Maj 2023, 10:00

Cześć, jako że w aucie żony zbliża się serwis olejowy, postanowiłem uzupełnić widzę dot. wymiany oleju z silnikiem multiair. Auto z 2019r. Jeep Renegade ( ma SGW ale mam też bypass ). Młody samochód więc zapewne nie ma potrzeby wykonywania adaptacji modułu uni/multi Air tym bardziej że nie widzę takiego wyboru w AlfaOBD. Zastanawiam się z czym się wiąże potwierdzenie dostępnej zakładki "Oil Change", czy jest to tylko wysłanie informacji do ECU o wymianie oleju, czy będą wymagane dodatkowe prace adaptacyjne wymagające bardziej specjalistycznej wiedzy. Prośba o podzielenie się wiedzą praktyczną.
Marek
MarMi
Obserwowany
 
Posty: 1