Jetta 1.9 TDI 105KM szarpanie przy nagłym przyspieszaniu

05 Sty 2018, 13:24

Witam,
Jakiś czas temu wlałem 14 litrów benzyny do swojego samochodu :) dolałem 40 litrów ON i jeździłem tak ok 2 dni. Po tych dwóch dniach oddałem samochód do mechanika żeby wyciągnął paliwo i wyczyścił mi układ paliwowy. Mechanik wyczyścił układ, wymienił filtr, sprawdził wtryski i powiedział że wszystko w porządku, można jeździć. Od tej chwili samochód zaczął szarpać przy nagłym dodawaniu gazu. Dzieję się to wyłącznie po dłuższej jeździe, jak silnik osiągnie temp 90 stopni. Nie występuje to też za każdym razem. Dzisiaj wykonałem testy VCDSem. Poniżej zamieszczam wyniki:

Address 01: Engine (03G 906 021 QJ)

16:21:49 Group 013
0.31 mg/str Inj. Quantity
0.14 mg/str Inj. Quantity
-0.26 mg/str Inj. Quantity
-0.16 mg/str Inj. Quantity

16:21:49 Group 018
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)

16:21:49 Group 023
-55.0 (no units)
-27.0 (no units)
-22.0 (no units)
-15.0 (no units)

Testy robione były na gorącym silniku. Po naciśnięciu gazu w grupie 18, na 4 pozycjach pokazują się 128. Po puszczeniu gazu wartości wracają do 0. Parę razy zdarzyło się że na losowych pozycjach pojawiła się na chwilę wartość 4 ale zaraz zmieniała się na 128.
Czy ktoś z Was mógłby się wypowiedzieć o co tu może chodzić? Czy pompowtryski są do regeneracji?
Samochód z 2007 roku, 104 tys przebieg.
Z góry dziękuję za pomoc.
PeterB17
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Jetta
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2007
  • 05 Sty 2018, 14:43

    Błędem było to, że wogóle uruchomiłeś silnik, po zatankowaniu benzyny. Należało od razu, na stacji wezwać lawetę bądż mechanika, który wypompuje paliwo. No i w żadnym razie nie należało uruchamiać silnika. Samochód należy zaprowadzić do mechanika i skontrolować układ zasilania, czyli pompa i wtryski.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Sty 2018, 17:31

    Korekcje wtrysków są w normie na kanale 13. Wlej jakiś dobry dodatek do paliwa do diesli np. do regeneracji wtryskiwaczy liqui moly one ładnie czyszczą i konserwują cały układ. Zobaczysz czy to coś pomoże.

    Mój znajomy miał jakiś czas temu dwa wtryski do wymiany w 1.6 TDI a korekty były w normie i wszystkie bardzo zbliżone do siebie. Dopiero ich podmiana pomogła nie było żadntch błędów i ciężko było ustalić dlaczego czasem silnik nie równo pracował.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak zaoszczędzić za kierownicą, jadąc bezpieczniej?
      Czy wysokie ceny paliw a mogą zmusić kierowców do przemyślenia swoich nawyków za kierownicą? Stało się tak w Wielkiej Brytanii, gdzie coraz bardziej kosztowna jazda samochodem nieoczekiwanie zaczęła przekładać ...