Kadett - problem z ładowaniem akumulatora

05 Lis 2007, 19:07

witam.mam mały problemik z ładowaniem akumulatora.mianowicie po odpaleniu silnika ładowanie akumulatora utrzymuje sie na normalnym poziomie tj ponad 14 V mierzone na biegunach akumulatora.jeżeli włącze swiatła pozycyjne jest ok,a jezeli włącze mijania napięcie spada do 12,9.spadek napięcia sygnalizuje też amperomierz Lcd który jest zamontowany na desce rozdzielczej w zestawie wskazników.zgasze światła i jest ok.a np jadąc (bez świateł)nie moge przekroczyć 2500 obr/min bo powyżej napięcie spada,zwolnie troche i jest ok.jaka jest tego przyczyna?

brat mi podpowiedział ze to może szczotki z regulatorem są zużyte i słabo stykają ale po wymianie jest nadal to samo.masa alternatora także została wymieniona.moje podejrzenie pada na pasek napędu alternatora. moze jest luzny lub nadmiernie zużyty i slizga sie?a może to koła pasowe są brudne np w oleju?jeżeli tak to czym wyczyścic koła pasowe?kupiłem nowy pasek i jutro zmienie.może jeszcze macie jakieś zalecenia odnośnie montażu,naciągnięcia?jeżeli tak to bardzo prosze
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

06 Lis 2007, 09:21

Znowu ten Kaaaaadet??? :)
A ile jest to "ponad" 14V?Bo to wazne.I jakiej mocy są żarówki w światłach mijania?Bo to tez ważne.
Powino byc tak - po całonocnym postoju,napięcie na akumulatorze nie powinno byc mniejsze niż 12,0 - 12,5 V.Po uruchomieniu silnika,na wyłączonych wszystkich odbiornikach napiecie ładowania przy 2500 obr/min powinno wynosić max.14,4V.Po włączeniu świateł mijania(55/60W) napięcie ładowania nie powinno być mniejsze niż 13,9V.
Jezeli jest inaczej,to na sam początek trza by było sprawdzić sam akumulator - po postoju ponad 30 minut lub jak dolewałes wody,to po conajmniej dobie,zmierz gęstość elektrolitu.W sprawnym akumulatorze przy temperaturze 20 stopni,gęstość elektrolitu powinna wymosić 1,28 g/cm3.Przy temp. 10 stopni około 1,25g/cm3.Jeżeli jest poniżej 1,20 - 1,24 to akumualtor jest niedoładowany.Jak jest poniżej 1,15,to jest juz zasiarczony.A jak jest powyzej 1,28 to jest za mocno naładowany,czyli jest za wysokie napięcie ładowana(powyzej 14,4 -14,5V.
Należy tez zwrócić uwage,przy jakich obrotach alternator zaczyna ładowac.Powinny to byc około 500-700 obr/min.Jeżeli tak nie ma,to do wymiany diody wzbudzenia.
Jeżeli napięcie ładowania jest za duże,to do wymiany regulator.
Jeżeli jest za małe,to sprawdz napięcie na alternatorze na zaciskuB(+30).Powinno wynosic około 14,5V.Jak jest mniejsze to diody do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lis 2007, 18:21

tak to ten sam :) ten problem miałem już jak go kupiłem a że jezdziłem w lato wiec nie zwracałem na to uwagi bo ładnie zapalał a idzie zima więc warto sie tym zainteresować zeby nie było niespodzianek podczas mrozów.
co do akumulatora to jest nowy i niewiele uzywany bo mało jezdziłem ze względu na tą awarie z białym dymkiem.regulator napięcia jest na alternatorze i jest zespolony ze szczotkami.pisałem ze tez wymieniłem go na nowy(na starym było tak samo).piszesz zeby sprawdzić żarowki a mi sie zdaje że nie tędy droga bo po przekroczeniu 2500 obrotów już słabnie napiecie ładowania.oczywiście sprawdze je jak radzisz.jeszcze zmienie ten pasek klinowy.dziś nie miałem czasu ale jutro sie wezme.pytałem przy wymianie czym wyczyścić koła pasowe.czy moge je przetrzeć np szmatką nasączoną w benzynie i poczekać aż wyschną i pozniej załozyć nowy pasek?
napisz mi jeszce jakies porady dotyczące naciągania paska-z jaką siłą nalezy to zrobić?
napisze Ci jeszcze jak to sie dzieje od początku jak zapalam silnik.po odpaleniu jest tak-lampka kontrolna miga(u mnie miga zamiast świecić bo to wyświetlacz Lcd),miga dopóki silnik nie osiągnie około 2800 obrotów,po przekroczeniu słychać gdzieś wewnątrz konsoli takie pyknięcie jakby jakiś przekażnik sie załączył i wtedy gaśnie i jest ok.amperomierz na konsoli pokazuje ze jest powyżej 14V już na wolnych obrotach.przegazówka do 2500 rpm i ładowanie słabnie.zwalniam gaz i znów jest ok.na pozycyjnych ok.po włączeniu świateł mijania słabnie i niezależnie od obrotów.ale sie rozpisałem ale chciałem jak najbardziej naprowadzić na właściwy trop
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

07 Lis 2007, 00:04

W tym układzie sprawdz jeszcze te żarówki - to jest ważne.Bo jak poprzednik założył zamiast 55/60 te "wypasione 90/100,to by wszystko wyjaśniało.Jeżeli jednak te będą ok,to trza się zainteresować alternatorem.Wypadałoby na początek zmierzyć jego napięcie i prąd ładowania.Ale jak podejrzewam nie masz do tego odpowiednich przyrządów,więc proponuję po raz kolejny odwiedzić warsztat.Tym razem elektryka,który dokładnie sprawdzi alternator i regulator.Jeżeli te będa ok,to pomierzy instalację.Takie sprawdzenie układu ładowania to parę złotych.I naprawdę nie warto bawić się w domysły i metodę prób i błędów.Skoro już tyle wydałeś na swoje kochane autko.... :) .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lis 2007, 21:15

żarówki przednie sprawdzone-są 55/60W.pasek zmieniłem i naciagnełem ale nadal to samo.udam sie za Twoja radą jutro na wrasztat niech mi pomierzą wszystko
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

15 Lis 2007, 12:50

Jeżeli masz alternator francuski"DELCO REMY" TO życzę powodzenia(walka z wiatrakami).Przechodziłem to samo.Najpierw napięcie za niskie,Po wymianie szczotek i regulatora napięcia - tydzień czasu jest dobrze a potem ładowanie bez ograniczeń(do 18V).Wymieniłem alternator na BOSCH-a i problem zniknął.
DAWID-89RW
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 96
Miejscowość: Chełmza
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Citroen BX 16 RS
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
    W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...

15 Lis 2007, 22:37

DAWID-89RW napisał(a):Jeżeli masz alternator francuski"DELCO REMY" TO życzę powodzenia(walka z wiatrakami).Przechodziłem to samo.Najpierw napięcie za niskie,Po wymianie szczotek i regulatora napięcia - tydzień czasu jest dobrze a potem ładowanie bez ograniczeń(do 18V).Wymieniłem alternator na BOSCH-a i problem zniknął.




ja mialem tez taka sytuacje... akumulator mi padl i mial zwarcie wewnetrzne... przez co spalilem zwoje w alternatorze ;/ ladowal mi w poldku tez grubo ponad 14... zmienilem co mozna bylo... i tez... w koncu jest ok... jezeli chodzi o alternator to chyba gdzies mam do kadeta... jak cos to napisze tu czy mam:) pozdro...
Fiat Siena 1999 r., 1.2 75 KM PB/LPG
andrzejau
Początkujący
 
Posty: 106
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka

16 Lis 2007, 15:13

mam alternator boscha.wczoraj padł całkowicie.niezaleznie od obrotów na wyswietlaczu jest 9V.myslałem ze to wina paska bo jadąc ładowanie pokazywało sie i znów słabło.gadałem ze znajomym i ma mi znalezc do niedzieli.Andrzej jak znajdziesz to mozesz dać znać
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

16 Lis 2007, 15:28

Wystarczy wymienić mostek diodowy.Koszt naprawy nie jest duży.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lis 2007, 15:44

wiec poprostu wymontowac alternator i zanieść na warsztat gdzie sie tym zajmują?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

16 Lis 2007, 22:29

Możesz zrobic ta,albo mozesz pojechać tym samochodem i naprawią ci na miejscu.To zalezy od warsztatu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lis 2007, 20:05

dziś kupiłem sobie miernik uniwersalny i pomierzyłem co sie dało.oprócz uszkodzonego alternatora który wymieniłem na inny brak jest napiecia na zasileniu alternatora.na wyjściu które łączy sie z zaciskiem na rozruszniku jest tyle co na akumulatorze.na zaciskach akumulatora na zgaszonym silniku jest 12,95V.po uruchomieniu silnika jest tyle samo niezaleznie od obrotów.więc musze sprawdzić dojscie do alternatora gdzie ten prad ginie i powinno być ok
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

20 Lis 2007, 10:47

Najpierw sprawdz ten czarny przewód,który leci z akumulatora do alternatora.Na zacisku alternatora,gdzie jest on podłączony musi być to samo napięcie co akumulatorze.To jest w zasadzie dość gruby przewód i raczej nie powinien się przerwać.Przeczyść szczotką drucianą ten zacisk przy alternatorze.Może nakrętka lub śrubka jest zabrudzona i dlatego miernik nic ci nie pokazywał.Nie uruchamiałeś czasami silnika przy niepodłączonym akumulatorze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2007, 11:31

sprawdzałem ten przewód który mi podpowiadasz i jest na nim 12,95V czyli tyle co na aku.zamierzam sprawdzić ten drugi przewód który dochodzi do alternatora od strony deski rozdzielczej.na starym alternatorze był oznaczony chyba "D+" a na nowym nie ma oznaczenia.to jest zasilający tak?czyli po przekręceniu kluczyka powinno być na nim napięcie?a na nim nie ma nic
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

20 Lis 2007, 13:03

Na D+ masz podłączoną kontrolkę.Jak zewrzesz kabelek od kontrolki do masy to powinna się zaświecić kontrolka ładowania.Bez podłączonej kontrolki alternator się nie wzbudzi.Po uruchomieniu silnika możesz zewrzeć na chwilę D+ do plusa na akumulatorze i wtedy alternator się wzbudzi jeżeli jest sprawny.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704