REKLAMA
Witam
Na początku przyszłego roku (lub pod koniec obecnego) planuję kupić auto. W związku z tym, że nie mam żadnych doświadczeń z tym związanych chciałbym prosić Panów (Panie?) o ew. sugestie i podpowiedzi.
Prawo jazdy posiadam od 8 lat, dotychczas jeżdżę 7 letnim Fiat Seicento. Auto sprawuje mi się bardzo dobrze ale jestem zmuszony wymienić je na większe. Z zawodu jestem muzykiem i potrzebuje auta, w które w miarę bezproblemowo zmieści się dosyć duży instrument klawiszowy. Jego długość to coś ponad 160 cm. Wiem, że takie auto mieści idealnie w dwuosobową wersję Nissana Kubistar’a. Jest to niestety auto dla mnie za drogie. Póki co biorę pod uwagę 3 opcje:
- Fiat Fiorino (może nawet nowy, wyprzedaż starego rocznika)
- Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Pegout Partner (może jakiś 2-3 latek)
Żadnym z tych aut nie jeździłem i nie mam doświadczeń. Pierwsza opcja – ze względu na cenę. Wydaje mi się, że w okolicach 35 000 (mniej więcej tyle planuje na to wydać), jestem w stanie nawet powalczyć o auto zupełnie nowe na gwarancji. Jest to dla mnie o tyle ważne, że jak wspominałem wyżej na autach nie znam się ani trochę i niezawodność jest dla mnie dosyć ważna.
Nie jeżdżę dużo. Kilka razy z miesiącu pokonuje trasę 180 km (w jedną stronę), troszeczkę jeżdzenia po mieście, od czasu do czasu większy wyjazd . Nie potrzebuje więcej jak dwa miejsca. Poza tym prowadzę działalność gospodarczą, myślę o aucie na raty (ew. leasing).
Moje wątpliwości są następujące:
1) Czy istnieje realna szansa na to, że takie auta można kupić w miarę nowe a przy tym stosunkowo w dobrym stanie? Logika mi podpowiada, że takie auta raczej kupowane są po to aby na siebie zarabiały i raczej nie łudzę się z tym, że znajdę model, który służył do jeżdżenia po zakupy i na niedzielne obiady. Wydaje mi się, że takie auta zakupione są po to aby jeździły tak dużo i tak efektywnie jak jest to możliwe.