Ja generalnie twierdzę, że albo dynamiczne, albo oszczędne. Nie ma, że to i tamto. Cała reszta to chodzenie na kompromisy.
-Mazda 323f - bardzo dobre auto, przede wszystkim solidne, choć z częściami może byc problem, bo nie ma tak wielu zamienników jak np. Fiat. Jeżeli spalanie jest dla Ciebie problemem w benzynie to zakładasz gaz.
-Audi A3 - diesla sobie odpuść, nie za takie pieniądze. Pozostaje Ci benzyna. Rozsądnym wyjściem jest zwykła 1.8, ale do Audi bardziej pasuje 1.8T 150 KM. To jest trubobenzyna. Auto zbiera ci się z niskich obrotów i wkręca normalnie do czerwonej kreski. Do 1.8T zakładasz dobrą sekwencję. Generalnie do wszystkich silników benzynowych A3 zakładasz dobrą sekwencję.
Minusem jest to, że zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg, za szybko zużywają się hamulce, a raczej tarcze hamulcowe, problemy z elektryką.
-Toyota Corolla - jak się nie podoba, to nie ma się co zmuszać. Mnie też się nie podoba
Fiat Brava/Bravo - trochę będę stronniczy, bo użytkuję takie Bravo. Brava, Bravo i Marea do tylnego siedzenia to takie same auta, dopiero za tylną kanapą jeden ma mały bagażnik, drugi trochę większy i trzeci największy
![Mr. Green :mrgreen:]()
Ale generalnie to jedno i to samo.
Polecane silniki to 1.6 w benyznie, ale zdecydowanie lepiej zainwestować w 1.9 JTD. Niskie spalanie, a 105 KM w lekkim Bravo czyni cuda.
Psują się pierdoły, czasami uciążliwe, czasami coś puka i nie wiadomo czego chce. Naprawy tanie, nie siada nic poważnego. O Fiata trzeba po prostu dbać, a odwdzięczy się ładna jazdą.
Ford Focus - na Tobie nie robi wrażenia, a dla mnie to naprawdę dobre auto. Szczególnie z silnikiem 1.8 TDDI 90 KM. Chociaż i rdza Forda nie omija, to jednak najlepsze w klasie zawieszenie aż prosi się żeby Foką jeździć, jeździć i ciągle jeździć.
Hyundai Coupe i Toyota Celica - szczególnie jeżdżenie tą druga uważam za kicz. Nie wiem dla kogo są takie auta.
Co do gazu. Dużo zależy jaką instalację założysz. Jeżeli poskąpisz kasy i założysz najtańszą to będziesz miał problemy, będziesz musiał ją regulować, spadnie moc i wzrośnie spalanie. Silnik po kilkudziesięciu km zacznie prostestować. Dlatego oszczędzaj na czym innym, ale instalację załóż najlepszą na jaką Cię stać. Dobra sekwencja nie sprawi problemów.