Co wybrać? (w skrócie: dynamiczne, do 15tys, dość oszczędne)

29 Paź 2009, 15:22

Witajcie!!
Jestem studentem 1 roku i w niedalekiej przyszłości planuję kupić samochód (tj dzieś za rok). Już od tegorocznych wakacji zastanawiam się nad samochodem jaki kupię. Wybór jest niesamowicie trudny, jest wiele fajnych samochodów, podoba mi się kilka ale każdy ma jakieś ALE.

Jakie preferencje?
Do tej pory jeżdżę punciakiem mamy z 98 roku (właściwie to co jakiś czas go pożyczam). Na uczelnię jeżdzę autobusem i za rok chciałbym już zapomnieć jak to jest marznąć na przystanku czekając 15 min na autobus. W czerwcu 2010 na pewno będę miał uzbierane 14tys, kwota przeznaczona na samochód pewnie się powiększy jak pójdę do roboty na wakacje.

Prawie jak każdemu młodemu użytkownikowi, podobają mi się samochody ze sportową linią (niekoniecznie z wielkimi silnikami). Chciałbym mieć też jednak komfort przy wyprzedzaniu na trasach (bo czasem jeżdżę i w trasy), także nie może to być jednostka słaba.

Co do tej pory oglądałem?
nic konkretnego, tzn nie jeżdżę po komisach, czasem wpadam na giełdę, głównie oglądam samochody na Otomoto i czytam o nich na forach i AutoCentrum, także moja wiedza nie jest wielka. Poniżej samochody, które trochę oglądałem (te które mi się podobają, i które nie)

* Hyundai Coupe - świetny samochód (mówie o gen. I i II, bo na te mnie będzie stać), niesamowicie mi się podoba, mozna coś fajnego znaleźć, ogólnie mój numer 1, ALE (właśnie czas na te 'ale) przeraża mnie spalanie. Niby jednostka 1.6 pali średnio 8l/100 ale znając mnie i moją (zależy też od dnia) ciężką nogę, będzie grubo ponad 10 (na mieście). To dużo.
* Mazda 323f - to był mój numer 1 przez jakiś czas dopóki nie zgłębiłem się w tajniki koreańca (powyżej). Zgrabna, trochę sportowa, duży wybór, cena lepsza niż hyundaia, pewnie byłby silnik 1.8, ale właśnie - raporty spalania również nieciekawe - ponad 10l, nawet 12, dla studenta to dużo.