KIA Cee'd 1.4 - problem z braniem oleju

17 Mar 2019, 17:04

Cześć. Mój Cee'd pobiera znaczne ilości oleju - co ok 1000km poziom na bagnecie spada z MAX do MIN (czyli 1 litr?). Jest to silnik 1.4 PB/LPG, rocznik 2008, przebieg 180k.

Byłem zmierzyć kompresję i wyszła dobrze i równo, świece też nie są uwalone olejem. Jest delikatny wyciek w okolicach rozrządu (wał korbowy?), ale jest on na tyle symboliczny, że nie może tu być głównym problemem.

Silnik chodzi ładnie i równo, nie kopci. Jeżdżę na oleju 5W30. Auto będę mógł podrzucić do warsztatu dopiero w kwietniu. Jakieś pomysły co może tu być nie tak? Może uszczelniacze zaworowe?
etomeek
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Mar 2019, 10:07

etomeek napisał(a):pobiera znaczne ilości oleju - co ok 1000km poziom na bagnecie spada z MAX do MIN (czyli 1 litr?)
Sprawdź czy odma jest drożna.

etomeek napisał(a):Może uszczelniacze zaworowe?
Skoro ciśnienie na cylindrach wyszło w normie, może być tak że winne będą uszczelniacze zaworowe. Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest niebiesko-biały dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku. Takie zjawisko przy zużyciu oleju które występuje u ciebie nie koniecznie musi być już widoczne.

etomeek napisał(a):Jest delikatny wyciek w okolicach rozrządu (wał korbowy?), ale jest on na tyle symboliczny, że nie może tu być głównym problemem.
Pewnie uszczelniacz wału korbowego puszcza ale przy ubytku około litra na 1000km to myślę że już była by plama oleju pod samochodem, a tak raczej przyczyna będzie w innym miejscu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...