Kia Ceed II 2014 (1.4 100km) - falujące obroty i dziwny świst

24 Maj 2021, 14:16

Witam posiadam samochód od nowości, aktualnie przejechane ~72tyś km. serwisowany na bierząco w ASO.
Ostatnio pojawił mi się problem z falującymi obrotami (przejechałem około 10km , temperatura cieczy ok. 90%) zgasiłem silnik, wróciłem po 5-10minutach , uruchomiłem silnik i na biegu jałowym zauważyłem falujące obroty miedzy 500-800 wskazówka obrotomierza pływała góra, dół przez około 15-20 sekund.
Drugi problem mam z dziwnym "świstem" silnika na 6-tym biegu (niezależnie od obrotów, który występuje tylko na 6-tym biegu)
oraz dodam, że od paru miesięcy samochód ma czasem tak jakby "dziurę" w przyśpieszeniu między 2200-3500tyś obr/min (niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły)
beagiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: KIA
Typ: Sedan/Limuzyna

25 Maj 2021, 10:07

Do sprawdzenia szczelność układu dolotowego.
Świece zapłonowe były już wymieniane w silniku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

27 Maj 2021, 13:44

Były wymieniane przy około 35tyś km.
Wymiana rozrządu przy ilu tyś km, była by zalecana?
beagiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: KIA
Typ: Sedan/Limuzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Wyścigowe Lexusy - pewnie o nich nie słyszałeś
    Torowa wersja modelu LFA, RC F GT3 i LC GT500 - sportowe Lexusy dobrze wpisały się wyścigowy krajobraz na całym świecie. Ale Lexus ścigał się również luksusową limuzyną GS, hatchbackiem CT 200h, a nawet hybrydowym ...