KIA Clarus 1.8 + LPG - DOCH 16v - Problem z obrotami

02 Mar 2011, 00:35

Witam posiadam dziwną usterke w aucie ponieważ wariują obroty. Podczas pierwszego uruchamiania autko ma około 1 tys do 1.4 tys obrotow podczas jazdy co jakis czas czuc szarpniecie spadek obrotow idac na liczniku i zapala sie chec engine. Po sekundzie wraca to do normy i tak co jakiś czas. Na luzie np na światłach obroty czesto spadają do 200 100 i auto gaśnie tak zachouje sie na benzynie i na gazie. Sądze że to albo przepłowomierz albo silniczek krokowy A wy ? Czekam na opinie...
b4ndit
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Krosno Odrzańskie

02 Mar 2011, 09:06

Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy ale przeczyszczenie przepływomierza na pewno nie zaszkodzi. Proponuję sczytać błędy z kompa.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

02 Mar 2011, 11:27

PrezesArtek napisał(a):Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy ale przeczyszczenie przepływomierza na pewno nie zaszkodzi. Proponuję sczytać błędy z kompa.


No już kiedyś silniczek krokowy zawodził bo było podczas pracy słuchac jakieś trzaski tak jakby miał zwarcie. Co do przepływomierza jak go można wyczyścic ??
b4ndit
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Krosno Odrzańskie

02 Mar 2011, 16:52

Czasami można przeczyścić przepływomierz ,ale najczęściej przepala się drucik i wtedy jest koniec.Możesz użyć preparatu odtłuszczająco-czyszczącego w sprayu,wystarczy tylko psiknąć do środka i poczekać,niestety bardzo rzadko to daje efekt.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Mar 2011, 20:47

PhantomASA1 napisał(a):Czasami można przeczyścić przepływomierz ,ale najczęściej przepala się drucik i wtedy jest koniec.Możesz użyć preparatu odtłuszczająco-czyszczącego w sprayu,wystarczy tylko psiknąć do środka i poczekać,niestety bardzo rzadko to daje efekt.


Chce dodac ze na poczatku auto trzymało około 1 200 1 500 tysiaca obrotow .. Pojechałem do gazownika na regulacje i miane filtrow.. cos tam na kompie po przestawial .. chce wykluczyc opcje ze ustawil opcje oszczednosci i bedzie gasł na luzie .. ale czy na benzynie tez by tak gasl ?? raczej nie .. Czy wymiania silniczka krokowego poprawi sytuacje ??
b4ndit
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...