VW Golf V, 2.0 TDI BKD, olej w wodzie

20 Lut 2011, 15:52

Witam mam ogromny problem z tym silnikiem.
A mianowicie, do wody przedostaje się olej.
Przypuszczenia poszły pierw w kierunku chłodnicy oleju ale okazała się sprawna, dalej myśląc-> pęknięta głowica co jest częstym przypadkiem w 2.0 TDI w dodatku o kodzie silnika BKD. Po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu szczelności okazała się sprawna. Co dalej?
-mogłaby być to wina uszczelki pod głowicą?
-peknięty blok?
Jak myslicie? jakieś sugestie ?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

22 Lut 2011, 22:52

blok ale to mozna sprawdzic samemu
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska

23 Lut 2011, 13:03

1. czy stan oleju w silniku się zmienił
2. jaki jest kolor oleju w silniku?
3. czy poziom płynu chłodzącego silnik się zmienił?
4. czy na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku są jakieś plamy, czy płyn jest czyściutki?
5. czy węże z chłodnicy są twarde jak silnik jest nagrzany czy miękkie?
6. czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czuć spalinami?
7. czy w zbiorniczku widać gazowanie wody ( bąbelki wylatujące do góry )?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lut 2011, 15:48

MotoAlbercik napisał(a):1. czy stan oleju w silniku się zmienił
2. jaki jest kolor oleju w silniku?
3. czy poziom płynu chłodzącego silnik się zmienił?
4. czy na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku są jakieś plamy, czy płyn jest czyściutki?
5. czy węże z chłodnicy są twarde jak silnik jest nagrzany czy miękkie?
6. czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czuć spalinami?
7. czy w zbiorniczku widać gazowanie wody ( bąbelki wylatujące do góry )?


co to za pytania?

1.zmienił się przecież pisałem w pierwszym poście że olej się przedostaje do wody więc jest go mniej.
2. koloro oleju w silniku jest czary jak to w każdym ropniaku
3. poziom płynu chłodząceego się zmienił PATRZ PUNKT 1..... wzrósł
4. jak olej przedostal się do płynu chłodzącego to chyba logigczne że jest brudny. Szaro czarne kakao
5. są twarde układ robi ciśnienie.
6. nie czuć spalinami.
7. nie widać było, przy takiej geśtości oleju jaki był w wodzie było to nie zauważalne.

btw. silnik już złożony, wszystko jest ok teraz zostało tylko czyszczenie układu chłodzenia przez wymiane wody co jakiś czas czyli z 2-3 razy na dzień. Wina leżała pewnie po stronie uszczelki pod głowicą
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

27 Lut 2011, 17:24

Mechanik powinien ustalić bardzo łatwo miejsce w którym uszczelka puszcza płyn,podczas demontażu.Nie rozumiem dlaczego pytasz,jeśli nawet nie sprawdziłeś czy teraz jest już wszystko ok?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lut 2011, 20:28

Typowe przeciekanie dla uszczelek pakietowych.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?
    Koledze zepsuł się reflektor mianowicie nie zapala mu się led w jednej z lamp nie świeci w ogóle a w drugiej miga czasami. Są to wersje europejskie zwykłe soczewki z ledami (nie Xenon) czy jest możliwość naprawienia ...

28 Lut 2011, 13:38

to olej poszedł do wody a nie woda do oleju. Po uszczlce nie było można określić że ona jest przyczyną.

Wszystko jest dobrze auto jeździ już 3 dzień bez żadnych oznak nieprawidłowośći.
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

02 Mar 2011, 21:49

zdejmij głowice zalej blok woda i daj cisnienie w kanał olejowy i jak pekniety blok bulki powinni isc a jesli nie ma jest ok nastepnie sprawdz głowice splanuj zrub zawory itp przyszykuj złuz i jedziesz i sprawdz czy grzałka nie idzie przez zbiorniczek płynu chłozacego
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Miejscowość: Biała Podlaska