Kia przestała odpalać

22 Kwi 2013, 19:36

Witam wszystkich jestem tu nowy
Mam problem ze swoim samochodem kia clarius 2.0 16zaworow 133 konie benzyna+gaz

Opisze może sytuacje przed unieruchomieniem auta
Zatankowalem duza ilosc benzyny , następnego dnia podczas jazdy na benzynie miał muła na początku a potem zasuwał , na gazie było wszystko ok pomyslalem ze może jakieś paliwo gówniane to spusciłem między czasie wymieniłem filtr paliwa wyczysciłem filtr powietrza odpalałem samochód miał wyższe obroty przy uruchamianiu miał 3 tyś i potem spadało zajechałem 100 metrów na stacje zatankowałem i potem juz nigdy nie udało mi sie uruchomić samochodu.
Samochód miał robiony przed awarią rozrząd :pasek , pompa , uszczelniacze , napinacze i nowe świece
mechanikowi zepsuła się lampa stroboskopowa i ustawił zapłon na oko auto jezdziło może z 2 tygodnie i potem stało się to co pisałem wyżej i nie wiem co to może być iskra jest , paliwo dochodzi dzisiaj probowałem odpalić jest jakby dzwiek strzelającego popcornu raz na jakiś czas nie umiem sobie z tym poradzić :( został nawet usuniety immobilajzer bo czytałem ze to jest problem w tych samochodach ale nic to nie dało
Proszę o pomoc pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez klasyka, 23 Kwi 2013, 15:05, edytowano w sumie 1 raz
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso

22 Kwi 2013, 20:18

Wylewa się coś z wydechu z tyłu podczas kręcenia? Skąd wiesz że paliwo dochodzi? Na moje oko pompa wtryskowa lub jakiś czujnik.
Skrzynia automatyczna?
Nazwijmy sprawę po imieniu... Na zimnym silniku miał muła, a na ciepłym było ok.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Kwi 2013, 20:45

Paliwo dochodzi bo śmierdzi benzyną podczas krecenia , na gazie też nie odpala
Skrzynia manual
Muł nie był spowodowany zimnym silnikiem zamulał się silnik przy ruszaniu i przy obrotach poniżej 2 tyś potem była rakieta


###
Myślałem że może to wina czujnika położenia wału ale chyba w 2.0 nie ma tego
Na allegro wszystkie czujniki do silnika 1.8
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso

23 Kwi 2013, 15:08

Vermin napisał(a):Na moje oko pompa wtryskowa


To autko ma gaz, a więc jest to benzyna, a co za tym idzie nie ma pompy wtryskowej :wink:

Paliwo dochodzi bo śmierdzi benzyną podczas krecenia


To niczemu nie dowodzi, a nawet jest żle - nie powinno śmierdzieć benzyną w żadnym przypadku. A jak śmierdzi, to oznacza to jakąś nieszczelność w układzie paliwowym i trzeba ją odszukać i usunąć. Może to też być powód twojego problemu - sprawdz szczelność układu paliwowego - od króćców pompki ( czy paliwo nie ucieka już przy samej pompce ), przewody paliwowe, filtr paliwa. Najlepiej by było, jakbyś założył przeźroczysty wężyk najbliżej listwy wtryskiwaczy i obserwował czy w paliwie nie idą pęcherzyki powietrza i czy paliwo wogóle idzie do listwy. Jak układ jest nieszczelny, to paliwo może awyciekać na zewnątrz, a równie dobrze układ może zaciągać powietrze. Kolejną rzeczą do sprawdzenia, to ciśnienie paliwa - czy pompka ma odpowiednią wydajność.

mechanikowi zepsuła się lampa stroboskopowa i ustawił zapłon na oko


Na oko to ten mechanik może niedowidzieć. Ale nie ustawiać zapłon. Do sprawdzenia byłoby więc ustawienie zapłonu. To też może być przyczyna.
Piszesz też, że wymieniany był rozrząd - jak jest źłe zrobiony, to też mogą być takie objawy - wystarczy, że pasek jest źle założony o jeden rowek.
Powodem może też być wspomniany czujnik położenia wału.
Wg mnie to oddaj to autko do innego mechanika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Kwi 2013, 18:46

A da sie ustawić zapłon jak silnik nie odpala ?
Zaraz ide posprawdzać czy paliwo dochodzi i powykrecam swiece
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso

25 Kwi 2013, 07:51

Sprawdziłem iskra jest , pompa paliwowa tloczy paliwo rozrusznik kreci a samochod nie odpala
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa CT F SPORT
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu nowej wersji hybrydowego kompaktowego hatchbacka Lexus CT F SPORT. TRD oferuje elementy zestawu aerodynamicznego ...

25 Kwi 2013, 09:14

Skoro jest iskra, to mozna wykluczyć czujnik położenia wału. Wygląda to na samo ustawienie zapłonu. Trzeba najpierw ustawić na oko, a jak silnik ruszy, to poprawić lampą stroboskopową. Ale lapma musi być. Samo ustawianie zapłonu na oko, jest bez sensu.
Możesz jeszcze dla pewności spróbować nalać paliwa na przepustnicę ( niepełną nakrętkę od plastikowej butelki ) i spróbować odpalić, ale nie wciskaj pedału gazu - podczas odpalania noga daleko od pedału gazu. Wykluczymy wtedy układ wtryskowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Kwi 2013, 16:09

Włansnie też myśle ze to wina zapłonu ale jak go pod domem ustawić tak aby tylko samochód odpalił i pojechać do mechanika ?
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso