KIA Retona 2.0TD pedał sprzęgła - luz i wysokość

31 Gru 2011, 10:43

Witam

Szukałem, ale niestety nie znalazłem danych odnośnie ustawienia pedału sprzęgła w Kia Retona 2.0TD. Chodzi konkretnie o wysokość pedału sprzęgła, luz i wysokość przy której następuje rozłączenie tarczy (ale ta ostatnia wartość najmniej mnie interesuje). Na rysunku 1. zaznaczyłem jako "1" wysokość pedału sprzęgła - czyli odległość od powierzchni pedału do budy. Wysokość tą reguluje się śrubą oznaczoną "4" - odkręca się nakrętkę kontrującą "A" i śrubą "B" ustala się wysokość pedału. Luz reguluje się poprzez wkręcanie/wykręcanie wodzika pompy sprzęgła. Odkręca się nakrętkę kontrującą "C" i wkręca/wykręca wodzik pompy "D".

Najprawdopodobniej nikt nie posiada takich danych

I tu moja prośba do posiadaczy Kia Retona 2.0TD, aby sprawdzić jak te wielkości wyglądają w Waszych Retonach. Mile widziane fotki, jak wyglądają u Was śruba "3" i "4".
Dodam jeszcze że moja pompa sprzęgłowa wygląda tak jak na rysnku 2. i 3. Znakiem zapytania zaznaczyłem element, którego funkcji nie jestem do końca pewny. W Waszych Retonach powinno być to samo.
Ponieważ Kia Sportage pierwszej generacji z silnikami 2.0TD powinny posiadać to samo sprzęgło, pompę sprzęgła, wysprzęglik i ten element oznaczony jako "?", do dyskusji zapraszam również posiadaczy owych Kia Sportage 2.0TD.
:
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

31 Gru 2011, 13:56

jezeli jest regulacja to pedał sprzęgła zawsze się ustawia na wysokości z pedałem hamulca
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

31 Gru 2011, 14:55

Jest regulacja - właśnie o tym napisałem wyżej
A dlaczego miałoby się ustawiać pedał sprzęgła na wysokości z pedałem hamulca? Z czego to wynika? Jestem po prostu ciekaw
Dodam jeszcze, że pedał hamulca ma również regulację, praktycznie w identyczny sposób jak sprzęgło.
Jest jeszcze kwestia taka, że nie wiem czy ktoś tego wcześniej nie regulował
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

01 Sty 2012, 23:36

zawsze się ustawia na równo poto żeby nie było różnicy wysokości pedałów. a pozatym w każdym aucie tak masz przy manualnej skrzyni biegów . a pedałem hamulca bym się nie martwił i nie ruszał
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

02 Sty 2012, 16:11

OK
Zakładając że pedały są na tej samej wysokości, to wciąż pozostaje kwestia luzu pedału sprzęgła
W dalszym ciągu czekam na posiadaczy Kia Retona 2.0TD lub Kia Sportage 2.0TD
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

02 Sty 2012, 18:51

Pedał sprzęgła i hamulca ustawia się tak aby luz pomiędzy trzpieniem a tłoczkiem wynosił z 1-2 mm.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Mała historia znaków drogowych
    Czy wiecie, że na samym początku, ponad sto lat temu, kiedy to Polska odzyskała niepodległość, wprowadzono pierwsze znaki drogowe. Było ich aż... sześć W latach 30 wprowadzono kolejne 6 znaków : Przed pierwszą wojną ...

03 Sty 2012, 16:14

OK
Odniosę się znowu do Kia Sportage pierwszej generacji, z racji tego że te same silniki, skrzynie biegów, sprzęgło. Pedały też są takie same, różne są budy. Widziałem też że w Sportage występowały też inne pompy sprzęgła. Poniżej podaję link do rosyjskiej strony dotyczącej serwisowania Kia Sportage, dokładnie części dotyczącej ustawienia pedału sprzęgła

http://automn.ru/kia-sportage/kia-29484-10.m_id-3463.m_id2-3464.html

Nie rozróżniają tam silnika diesla od benzynowego. Luz pedału sprzęgła podają 8-18 mm. Więc dość sporo.
Mogę przyjąć że w Kia Retona należy ustawić właśnie tak.
Ale chciałbym prosić użytkowników Reton i Sportage, aby sprawdzili jak to u Was wygląda - czy luż pedału sprzęgła macie spory, czy biegi wchodzą bez problemów, czy nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotów, czy sprzęgło łapie tuż przy podłodze czy łapie wysoko?
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

01 Lut 2012, 18:29

Wciąż czekam na odzew
:D
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

18 Lut 2012, 21:33

Wciąż aktualne. Wciąż czekam na odzew
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM

07 Mar 2012, 06:35

Wciąż aktualne. Wciąż czekam na odzew
kruszon72
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 02 05 1990
Auto: Kia Retona 2.0TD 83KM