Kia Rio 1.3 2001r Ładowanie 60V zamiast 14V ??

23 Sie 2018, 08:04

Witam mam taki problem ze mój alternator ładuje 59/64V zamiast 14V dodam ze zmieniłem na używany i dalej ładowanie takie samo ??? możliwe ze ten drugi też jest tak samo uszkodzony ?? bo ja zwariowałem tym ładowanie .. ?? czy może wina leży gdzieś indziej ??
seba55
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Sie 2018, 08:58

seba55 napisał(a):czy może wina leży gdzieś indziej ??
a moze wina lezy w multimetrze?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sie 2018, 09:04

Raczej nie sprawdzalem na innym aucie i pokazuje dobre ładowanie a w kia pali bezpiecznik w sekunde jak zrobilem na chwile na druta to prawie spalilo alternator i kable więc takie ładowanie jest i pytanie czemy ?? dwa alternatory tak samo uszkodzone ?
seba55
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Sie 2018, 12:32

Alternator alternatorem tu odpowiada za to regulator napięcia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Sie 2018, 15:48

Regulator jak dobrze wiem jest w alternatorze tak ?? jest to możliwe żeby w jednym i drugim ładowanie było takie samo pod 60V ?? to mnie własnie dziwi dlatego podejrzewam coś innego..
seba55
Nowicjusz
 
Posty: 5

26 Sie 2018, 15:25

Sprawdz, czy altek ma dobrą masę. Możesz nawet podłączyć od aku do altka osobny przewód z masą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

27 Sie 2018, 11:53

Dałem kabel od aku do obudowy altka i nic nadal takie ładowanie kur.. chyba faktycznie drugi altek tez jest uszkodzony bo co innego ładowanie na po odpalaniu na zimnym jest okolo 30v po paru sekundach 60v
seba55
Nowicjusz
 
Posty: 5

27 Sie 2018, 22:11

Jeżeli jesteś pewny na 100%, że regulator jest w altku, to altek do wymiany. Aczkolwiek dziwne, że oba altki takie samo napięcie dają...Spotkałem się z zawyżonym ładowaniem przty sprawnym regulatorze, ale wówczas była słaba masa do alternatora. I nie było to 60V..Ale prawdopodobnie padły diody. Niewykluczone nawet że wzbudzenia.
Jak masz możliwośc, to podmień raz jeszcze altek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sie 2018, 13:25

Sprawa rozwiązana nie dochodził plus do akumulatora i paliło bezpiecznik miedzy altkiem a ( uszkodzona instalacja) akumulatorem przez to że gdy alternator nie jest połączony z akumulatorem to własnie tak wrasta napięcie teraz ładuje 14,4v

temat zamkniety .
seba55
Nowicjusz
 
Posty: 5