Antek77 napisał(a):najprawdopodobniej zalewany był kiedyś serwiso ich płynem OEM LLC-A110, sygnowany logiem KIA
Taki sam ma marka Hyundai. Jeżeli chodzi o specyfikację tego płynu to tak to wygląda:
1. GLIKOL ETYLENOWY 88 - 94 %
2. WODA 2 - 5 %
3. WODOROFOSFORAN POTASU 0,5 - 1,5 %
4. GLIKOL DIETYLENOWY 0,0 - 5,0 %
5. BENZOTRIAZOL Max 1,0 %
6. TAJEMNICA HANDLOWA (S1) Max 1,0 %
Tu masz koncentrat oryginalnego płynu Kia Long Life LLC-A110
[link do oferty na Allegro wygasł]Antek77 napisał(a):Dostałem także informację, że pod żadnym pozorem mam nie nalewać płynu czerwonego lub różowego, a także nie zielonego Borygo.
Dlaczego? Przecież nie ma reguł które jasno by określały że dany kolor jest powiązany z jakąś konkretną specyfikacją i nie może być inny.
Moim zdaniem możesz kupić oryginalny koncentrat który wyjdzie około dwa razy drożej od innych płynów.
Ja bym się jeszcze zastanowił np. nad GLACELF AUTO SUPRA
[link do oferty na Allegro wygasł] on jest produkowany na bazie glikolu etylenowego dużej czystości i organicznych inhibitorów korozji (OAT) lub nad Prestone -37°C
[link do oferty na Allegro wygasł] można jeszcze pomyśleć o tym TEXACO Havoline Xtended Life Coolant jest kompatybilny z większością płynów do chłodnic produkowanych z wykorzystaniem glikolu etylenowego
[link do oferty na Allegro wygasł]