KIA Sportage 2.0 - BRC czy STAG?

13 Lut 2016, 15:30

Witam, rozważam założenie instalacji lpg do auta jak w temacie. Silnik 2.0 104KW, rok produkcji 2010. Byłem u kilku gazowników i dostałem kilka propozycji. Najbliżej mi do BRC SQ 32 lub STAGa. Pierwsza jest ponoć fabrycznie montowana w Kiach, druga z kolei tańsza w późniejszej obsłudze itp i jest więcej możliwości konfiguracji. Więc jak to jest? Może miał ktoś podobne instalacje w takim aucie jak moje?
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

14 Lut 2016, 12:35

Ogólnie to silnik spoko do lpg. Będzie sobie radził. Co do instalacji to kwestia gustu, sq 32 widziałem w KIA i ogólnie właściciel był zadowolony, nic mu się nie psuło. Aby pamiętać o serwisach. Sam też ogólnie mam brc i też jestem zadowolony. Więc ja bym na Twoim miejscu w coś sprawdzonego uderzył i zainwestował, a gdzie masz zamiar gazować>? bo to też ważne.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

15 Lut 2016, 23:01

Dokładnie połowa sukcesu to dobry montażysta. Instalacje LPG w polsce tonie tylko Stag i BRC - dlatego ja bym się nie zamykał tylko na nie.. wiem że warsztaty montują to w czym czują się mocniej albo do czego są przyzwyczajeni - dlatego epiej czasami pogadać z kilkoma warsztatami - znajomy u siebie ma instalacje od AG Centrum - jest to polski producent - dają tez gwarancje na swoje instalacje - z tego co wiem to jest zadowlony i jeźddzi bez problemów.
Piotrek123
Aktywny
 
Posty: 259
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 13 01 2008
Auto: BMW 328xi
Silnik: 3,0 234 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

15 Lut 2016, 23:31

Powiem Wam, że o tych fabrycznych czy salonowych... nie mam najlepszego zdania. Problemem jest to, że nie mają większego pojęcia o montażu. I tak jest sztuka dla sztuki robiona. Znajomi w różnych flotach jeżdżą, niektórzy na lpg właśnie. I mają do czynienia z dużą awaryjnością, która jest wynikiem kiepskiego montażu i braku doświadczenia takiego, jak mają choćby producenci i montażyści instalacji.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Lut 2016, 20:50

Kolego a nie myślałeś o zenicie pro? producent od lat na rynku. z tego, co wiem, to o włoskich korzeniach (!). Pytam, bo osobiście jeżdżę i jestem zadowolony. gdzie chcesz gazować?
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Lut 2016, 21:22

Panowie dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi. Montaż będzie w Rzeszowie lub Kolbuszowej. Jutro jestem umówiony na ostateczne spotkanie, zobaczymy. Obydwa zakłady sprawdzone - Czakram i Multiserwis jeśli chodzi o ścisłość.
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2016, 15:15

Jak zamontujesz to daj znać jak wyszło kosztowo i jakie dokładnie komponenty :) Przyda się innym, a i zdjęcie komory silnika z instalacją mile widziane.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Lut 2016, 21:51

Jak tylko auto będzie zrobione to wrzucę zdjęcia, jestem umówiony w przyszłym tygodniu na montaż w Rzeszowie. Wybór padł na BRC SQ 32, cenowo ok 3000 tys, będzie reduktor Max, zbiornik 650/50l. Zobaczymy jak wyjdzie
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

23 Lut 2016, 15:52

Właśnie dziś odebrałem auto, zdjęcia robione jeszcze w zakładzie. Instalacja BRC Sequent 32 100-120 KW, zbiornik 650/50 wew. Pierwsza trasa do domu i próba na ekspresówce, auto śmiga jak marzenie, nie ma różnicy z Pb. Jak pojeżdżę trochę więcej to coś jeszcze pewnie dopiszę
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

23 Lut 2016, 20:21

Wygląda to porządnie zrobione, mi się podoba. Ładnie poukładali te wszystkie graty. co do instalacji to z sq 32 będziesz zadowolony, sporo ludzi to teraz bierze i chwali. Jak trochę pojeździsz daj znać jak się spisuje:P
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

12 Kwi 2016, 20:01

Po pierwszych miesiącach muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony zwłaszcza jeśli chodzi o spalanie. Jest praktycznie niezauważalnie większe niż na benzynie. Myślałem początkowo, że coś nie tak sobie przeliczyłem ale po kilku tankowaniach wychodzi tak samo. Jeśli chodzi o samą instalację - szybko się przełącza, auto nie traci mocy przy wyprzedzaniu, choć trochę się o to obawiałem. W mojej opinii jazda nie różni się niczym od tej na benzynie, tyle że jest sporo tańsza.
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

14 Kwi 2016, 20:24

Tomaszf3 napisał(a):Jest praktycznie niezauważalnie większe niż na benzynie.

Możesz konkretnie napisać o ile jest większe spalanie? Auto prawidłowo na LPG powinno palić więcej o jakieś 20% czyli średnio około 2l z racji tego iż paliwo lpg jest mniej kaloryczne przez co trzeba podać go więcej do silnika. Co do wyprzedzania, sekwencyjne instalacje tak działają nie ma różnicy miedzy PB a LPG widać to tylko na hamowni a spadek mocy to około 5KM czyli jest to praktycznie niezauważalne dla przeciętnego użytkownika.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2016, 18:42

To zależy czy jeżdżę po mieście czy po trasie. W mieście na Pb wychodziło mi średnio ok 9-10l zależy od natężenia ruchu, gazu mi schodzi z kolei ok 10-11l, czasem 11,5l. Z kolei na trasie na benzynie potrafiłem zejść do 7,5-8l, gazu z kolei idzie ok 8,5 - 9l więc trochę mniej niż piszesz. Też czytałem, że spalanie jak się mieści w granicach do 20% w stosunku do benzyny to jest ok, zważywszy właśnie na "kaloryczność paliwa". U mnie jest mniej, więc tym bardziej jestem zadowolony.
Tomaszf3
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: KIA Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna

15 Kwi 2016, 20:12

Tomaszf3 napisał(a):U mnie jest mniej, więc tym bardziej jestem zadowolony.

Oby tylko nie była za uboga mieszanka, wtedy wzrasta temperatura spalania i uszkadza głowicę silnika.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Kwi 2016, 09:37

djkranc napisał(a):Oby tylko nie była za uboga mieszanka, wtedy wzrasta temperatura spalania i uszkadza głowicę silnika.

Słuszna uwaga, nie jeden się cieszył, że mniej pali, niż logika podpowiada, a finalnie się dowiadywał, że głowica niedomaga :/
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009