KIA SPORTAGE 2005 2.0 CRDI 2WD gaśnie

22 Lis 2011, 22:46

Szanowni Państwo mam problem, a mianowicie po kupieniu używanego auta KIA Sportage 2.0 2WD CRDi rocznik 2005 przebieg 140 tys km -wymieniłem rozrząd, filtr paliwa, powietrza, olej czyli wzorcowo chyba wszystko co należy na wstępie. Ostatnio w czasie jazdy auto zwyczajowo zgasło wyłączyłem stacyjkę i mimo kilku prób nie drgnęło nawet. Żadne błędy nie pojawiają się na desce. Problem zaczął pojawiać się każdego dnia i jest to jednorazowe -auto ponownie odpala po wyjęciu kluczyka zamknięciu pilotem i ponownym otwarciu. Po takim zabiegu auto dopiero odpala. Zgłupiałem co to może być. Auto gaśnie w różnych momentach na ciepłym i zimnym silniku wg. uznania w najmniej spodziewanym momencie (ostatnio na skrzyżowaniu) -boję się bo co będzie jak zgaśnie w trakcie wyprzedzania -choinki??

Dodam, że paliwo tankowałem markowe (VPower) i jest na full bak.

Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć? -rozkładam ręce, a za moment autem ma jeździć żona z maleńkim dzieckiem i krew mi mrozi się jak auto zgaśnie jej w dziwnym momencie o wypadek nie trudno.
Z góry dziękuję za pomoc.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

22 Lis 2011, 22:55

Witam proszę spróbować wymienić czujnik wału korbowego bo czasem komputer tego nie pokazuje błędu jednak czujnik traci rezystancję i może nie pracować prawidłowo Pozdrawiam :)
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

22 Lis 2011, 22:57

Dziękuję za odpowiedź -a czy to jest jakiś skomplikowany zabieg?

Zastanawiam się co ma wspólnego z tym wszystkim otwarcie i zamknięcie auta -zastanawiam się czy to nie wina immobilisera. Może ma Pan jakieś zdanie na ten temat.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

22 Lis 2011, 23:07

myślę że to jednak czujnik wału korbowego jeśli auto gasło na ciepłym silniku ... ale jeżeli otwarcie i zamknięcie auta pomaga, to spróbuj podłączyć pod komputer immobilajzer i sprawdź czy niema jakiś błędów
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

22 Lis 2011, 23:08

wymiana czujnika wału korbowego zajmuje około 20 minut i nie jest skomplikowana
Janusz00
Początkujący
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 10 03 2000
Auto: peugeot 306

22 Lis 2011, 23:24

Dziwne objawy miewa to auto faktycznie spróbuję chyba z komputerem -bo to naprawdę dziwne objawy. Bałem się, że to może wina wtrysków, ale auto pracuje równo.

Zaczęło się od poduszek -zrobione. Teraz znowu coś. Jak komuś zapalą się poduszki błąd 34 FIS, to polecam przełożyć czujnik ze strony kierowcy na stronę pasażera -u mnie przeszło. Podobno wada fabryczna dostaje się wilgoć do czujnika od strony pasażera i śniedzieje. Ech... koreanki jednak najlepsze w wazonie.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...

23 Lis 2011, 01:32

Do sprawdzenia wiązka, przekaźnik zasilający wtrysk, pompka paliwa w zbiorniku.
Czy jak auto zgaśnie to zaświeca się kontrolka świec ( na chwilę ) po przekręceniu kluczyka ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Lis 2011, 09:45

tak przy ponownym odpalaniu auta normalnie zapala sie kontrolka od swiec zarowych po podgrzaniu gasnie, ale dopoki nie zamkne i otworze ponownie auta nie idzie zapalic silnika pompe paliwa slychac glosno i wyraznie. Obroty nie faluja i wszysystko pozniej chodzi idealnie -idzie zwariowac.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

23 Lis 2011, 19:04

Czy auto ma dokładany alarm ?
Czy jesteś pierwszym właścicielem auta ?
Są alarmy które, uaktywniają się po otrzymaniu sygnału że drzwi są otwarte taki sygnał może też wysłać uszkodzony czujnik w zamku najczęściej tylnej klapy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Lis 2011, 23:42

andrzej jadę w piątek do mechanika może coś się okaże -dzisiaj nie zgasła :) coś niebywałego, jestem 2-gim właścicielem. Alarm nie blokuje automatycznie drzwi , ani po odpaleniu auta. Można ewentualnie zablokować drzwi samemu. Więc sam nie wiem.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

24 Lis 2011, 20:42

Są alarmy które wyłączają silnik po kilkunastu sekundach od otwarcia drzwi nawet jeżeli się je zamknie jest to tzw. funkcja antyporwaniowa.
Alarm potrafi się samoczynnie uzbroić po spadku napięcia.
Czy masz kontrolkę od alarmu?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

25 Lis 2011, 23:12

Witam poniownie na KTS-ie wyskoczył błąd P1188 - Fuel pressure, leakage. Dodatkowo wyskoczył błąd na desce tzn. check engine zapalił się auto dzisiaj zgasło mi 6 razy w cyklu miejskim poza tym to samo trzeba zamknąć auto i otworzyć, żeby ponownie odpalić.
Istne szaleństwo.
Wynika, że nie ma ciśnienia na układzie. Moje pytanie czy to może być spowodowane np. zapchanym filtrem w baku? Czy raczej chodzi o pompę wysokiego ciśnienia podającą na wtryski? Nigdy czegoś takiego nie miałem.
Dodam, że auto nie kopci silnik nie faluje. :( normalnie załamka przejechałem autem 2.5 tys km i zgon. Nie wiem co robić mechanik powiedział, że naprawa od 500 do 3500 tyś, a drugi że nawet do 10 tyś.

Proszę może ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć.
Z góry dziękuję za pomoc.
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

26 Lis 2011, 10:23

Za niskie i za wysokie ciśnienie powoduje gaśnięcie silnika.
Zeby silnik CDI odpalił w czasie kręcenia rozrusznikiem musi osiągnąć minimalne ciśnienie ok. 130 atm. Jak mamy kłopoty z uzyskaniem ciśnienie to rozrusznik długo kręci, a problem narasta wraz z temp. silnika. Możliwe że mamy problem z odczytem ciśnienia przez czujnik ciśnienia paliwa.
W KTS-ie jest podgląd wartości ciśnienia. Na początek można zrobić próbę ile paliwa ucieka przez wtryskiwacze na powrót, podmienić regulator ciśnienia i czujnik ciśnienia, sprawdzić jakie ciśnienie daje pompka w zbiorniku.
Nie wiem czy ta KIA ma wtrysk CDI pierwszej generacji czy już nowszy. Zobacz czy do pompy wysokiego ciśnienia dochodzą przewody elektryczne ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Lis 2011, 19:09

Okazało się, że cieknie z pompy wtryskowej -jest rozszczelniona któraś z sekcji to na wstępie dowiedziałem się dzisiaj co dalej okaże się. Nie wiedzą czy po uszczelnieniu wytrzymają wtryskiwacze i dalej kołomyja a więc naprawa może wynieść 500zł a może 5000 tyś -1 wtrysk to koszt około 1000 zł (nowy).

Będę pisał na bieżąco co i jak się dzieje i jak postępuje naprawa. Niestety, to nie na moją głowę common rail -raczej pierwszej generacji.

Pozdrawiam
v00d00
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1998
Auto: KIA Sportage 2.0 CRDI

26 Lis 2011, 19:50

"Nie wiedzą czy po uszczelnieniu wytrzymają wtryskiwacze
To jakiś POM naprawia ?
Jak pompa cieknie to widać na zewnątrz ślady paliwa.
Typowa usterka tylko nie rozumiem co ma otwarcie i zamknięcie drzwi do odpalenia.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704