Kia Stinger - szarpie po zmianie skrzyni i przełożeniu mechatroniki

28 Cze 2022, 19:29

Witam. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc, bo ja już osiwiałem. Mianowicie posiadam Kie Stinger ze Stanów i walcze z nią juz dobre 3 miesiace. Była w niej uszkodzona skrzynia, kupiłem drugą, sprawną, niestety dostanie skrzyni o takich samych numerach mechatroniki graniczy z cudem (u mnie lewarek na linkę) co wymagało przełożenia plyty mechatroniki ze starej skrzyni. Oczywiście sterownik został rozebrany, wyczysczony, elektrozawory sprawdzane na stole i wszystkie działają. Po złożeniu i zamontowaniu do auta wraz z nową skrzynią wszystko działa, zero błędów, auto jeździ.. i tutaj problem, strasznie szarpie przy zmianie biegów i redukcji, najbardziej na niższych biegach. Próbowałem resetu adaptacji jaki znalazłem na internecie lecz nic to nie daje. Czy w takiej sytuacji potrzebny tutaj będzie reset wartości adaptacyjnych i charakterystyki cisnienia oleju poprzez interfejs diagnostyczny?
Workaholic
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Cze 2022, 20:00

Sam to robiłeś?

Podjedź gdzieś gdzie zajmują się typowo automatami gdzie będą mieli możliwość podłączenia się pod obdii i odczyt parametrów pracy skrzyni. Wyjdzie czy są jakieś błędy i czy potrzebne są jakieś dodatkowe działania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

28 Cze 2022, 20:24

Robił mi to warsztat zajmujący się automatami. Auto stało u nich 2 tygodnie, na koniec stwierdzili, że będzie tutaj padnięty sterownik, a mianowicie elektrozawory w nim, ponieważ stara skrzynia chodziła bez oleju i waliła opiłkami. Niby myli sterownik, kasowali adaptacje i nic to nie dało, bledow zadnych w skrzyni nie ma. Kazali szukać skrzyni o takich samych numerach gdzieś na ebay i przełożyć sterownik. Tak wiec na nich dalej nie mam co liczyc. Odebrałem od nich auto, zapłaciłem tylko za przełożenie skrzyni i mechatroniki razem z tym mechanizmem dźwigni lewarka. Jako, że mam jakieś doświadczenie w takich rzeczach bo regenerowałem sobie już jedną mechatronike, postanowiłem jeszcze raz sam wyciągnąć sterownik ze skrzyni, rozpołowilem go, wymyłem, elektrozawory sprawdziłem pod napięciem i każdy działa. Po złożeniu juz zauważyłem, że skrzynia lepiej chodzi niż po odebraniu z warsztatu, z każdym kilometrem było jakby coraz lepiej, niestety tylko szarpanie zostało i nic się już nie zmienia.
Workaholic
Nowicjusz
 
Posty: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...