Mam używany Peugeot 508 ze skrzynią automatyczną. Samochód sprowadzany z Francji, w Polsce poprzedni właściciel użytkował go 2 lata, teraz odkupiłem go ja. Samochód ogólnie sprawny, skrzynia działa, ale jest mały problem podczas wbijania pozycji "D". Pod drążkiem skrzyni jest rozrysowany schemat określonych pozycji, wraz z diodami sygnalizującymi daną pozycję. Tak jak na zdjęciu poniżej
Sytuacja wygląda tak, jeśli mam wbite np. N, to chcąc wbić D, muszę drążek przesunąć w dół. Tak robię, przesuwam na sam dół, kontrolka obok "D" na tym zdjęciu zapala się n czerwono, czyli wykrywa pozycję "D", ale na ekranie między licznikami mam wyświetlaną nadal pozycję "N". Nic nie da mocniejsze przesunięcie drążka w dół, czy wycofanie go do góry i kolejne próby, po prostu przesuwając drążek na sam dół nie mogę wbić "D". A przynajmniej na ekranie pomiędzy licznikami nie pojawia się "D" pomimo, że kontrolka pod drążkiem się świeci. Jest na to sposób, który od razu pokazał mi właściciel sprzedając samochód. Otóż aby wbić pozycję "D" trzeba drążek dać na sam dół i przekręcić go lekko w prawo, wtedy pozycja "D" wchodzi i na ekranie pomiędzy licznikami pojawia się faktycznie "D". Tak naprawdę to nie jest problem, bo w ten sposób pozycja "D" wchodzi za każdym razem, to tylko kwestia przyzwyczajenia aby pamiętać, że za każdym razem gdy chce się wbić "D" trzeba przekręcić lekko drążek w prawo. Zakładam ten temat bo chcę się dowiedzieć co to może być? Czy da się coś z tym zrobić, może to jakiś problem ze stykami? Aczkolwiek chyba to nie styki, bo kontrolka "D" pod skrzynią wykrywa tą pozycję tak jak pisałem. Może ktoś też tak ma? Ogólnie skrzynia działa, tylko chciałbym o ile to możliwe naprawić ten problem aby pozycja "D" wchodziła bez zbędnego przekręcania w prawo drążkiem. A może to jakaś oznaka psucia się skrzyni?
Nie do końca, drążek wbity na D, pod drążkiem kontrolka pali się przy pozycji D ale na wyświetlaczu między zegarami mam N i auto nie ruszy (faktycznie jest luz). Druga sytuacja. Drążek wbity na D z lekkim przekręceniem w prawo, pod drążkiem kontrolka pali się przy pozycji D, na wyświetlaczu między zegarami mam D i teraz auto jedzie. Muszę przekręcić drążkiem lekko w prawo aby wszedł D.
Wychodzi na to ze gdzieś jest luz na przewodach drążka, na końcówkach są plastikowe przegubiki, może coś gdzieś się wyrobiło. W niektórych modelach, nie wiem jak w 508 są drobne regulacje, Jak nie to czeka Cię wymiana całego zestawu czyli lewarek z całym mechanizmem i linką bo linki samej pewnie nie dostaniesz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Rozumiem. Czyli możliwe, że da się to wyregulować. Jeśli faktycznie w Peugeot 508 taka regulacja jest możliwa, to czy będę w stanie wykonać ją sam czy raczej potrzebna będzie pomoc mechanika?
Ciężko stwierdzić, nie wiemy czy masz możliwości. Najlepiej do mechanika a jeszcze lepiej podjechać do Peugeota i zapytać czy da się regulować, może będą wiedzieć. Wejdz też na grupę facebookową 508 i opisz swój problem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Wyścigowe Lexusy - pewnie o nich nie słyszałeś Torowa wersja modelu LFA, RC F GT3 i LC GT500 - sportowe Lexusy dobrze wpisały się wyścigowy krajobraz na całym świecie. Ale Lexus ścigał się również luksusową limuzyną GS, hatchbackiem CT 200h, a nawet hybrydowym ...
Nissan GT-R 2013 Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...
Po konsultacjach na grupie FB wychodzi na to, że problem jest w mechaniźmie wybieraka. Zdjąłem obudowę i gałkę z drążka. Zastanawiam się jak wymontować mechanizm wybieraka, nie mogę znaleźć żadnych śrub. Możliwe że są gdzieś od spodu samochodu u trzeba by go podnieść? Chyba nie...
Jako, że jest to skrzynia automatyczna to jest ona połączona z wybierakiem w sposób elektryczny za pomocą przewodów. Wystarczyłoby więc wymontować cały mechanizm wybieraka i zajrzeć do środka. Tylko jak go wymontować? Przy okazji zlutowałem kabelek od podświetlenia drążka bo był urwany i nie świeciło
Adix3 napisał(a):Jako, że jest to skrzynia automatyczna to jest ona połączona z wybierakiem w sposób elektryczny za pomocą przewodów
a no nie, tam są tradycyjne linki. Niestety nie wiem jak to się wyjmuje ale możesz w Google wpisać wybierak biegów automat 508 i kliknij w grafikę, może po zdjęciach to namierzysz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.