REKLAMA
Południowa obwodnica Warszawy, czyli odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 18,5 kilometra, został podzielony na trzy zadania – A, B i C. W zależności od odcinka, stopień ich zaawansowania jest różny – od 60 do 70 proc. Najwięcej prac zostało wykonanych w przypadku przedsięwzięcie B – realizowanego przez konsorcjum z liderem Gullermak. Wykonawcą odcinka A – którego najbardziej rozpoznawalnym punktem będzie najdłuższy tunel drogowy w Polsce pod Ursynowem – jest Astaldi. Zaawansowanie w tym przypadku wynosi ok. 67 proc. Zadanie C realizowane jest przez Warbud, który zakończył już ponad połowę inwestycji.
W ramach zadania B budowy południowej obwodnicy Warszawy prace postępują najszybciej. Najważniejszym obiektem tego odcinka jest most nad Wisłą – powiedział serwisowi eNewsroom Szymon Piechowiak, Dyrektor Biura Generalnego w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Ostatnie wydarzenia związane z wysokim stanem wody na rzece mogły spowodować pewne opóźnienia w realizacji tej inwestycji. Generalny wykonawca nie wystosował jednak oficjalnego wystąpienia z wnioskiem w sprawie ewentualnego wydłużenia czasu na realizację przedsięwzięcia. Zgodnie z harmonogramem, południowa obwodnica Warszawy zostanie udostępniona kierowcom w trzecim kwartale 2020 roku. Ostatnie wydarzenia nie wpłynęły więc na finalny termin oddania inwestycji – wyjaśnił Piechowiak.
Aktualnie POW czyli trasa S2 kończy się na wysokości ulicy Puławskiej. Zjeżdżając w tym miejscu z wiaduktu widzimy jak postępują prace przy dalszym odcinku obwodnicy na którym też widać wjazd do tunelu który będzie przebiegał pod Ursynowem.