Kiedy opłaca się kupić auto z LPG? I jak pewna jest instalacja seryjna

16 Sie 2016, 18:35

Witam serdecznie!
Jestem nowy na forum, ale jako, że powoli przymierzam się do kupna swojego pierwszego samochodu, zapewne zawitam tu na dłużej (będę miał więcej pytań, im bliżej będę decyzji, co do konkretnego modelu, no i muszę forum trochę przekopać, żeby pytać już o konkrety).

Mam jednak na razie pytanie ogólnej natury.
Kiedy opłaca się kupić samochód z LPG? Mój miesięczny przebieg będzie głównie opierał się na jeździe po niedużym mieście (nie codziennie - od czasu do czasu) + weekendowe wypady do 100 km w jedną stronę max, a raz na kwartał zdarzy się podróż 500 km w jedną stronę (sic!).

Wydaje mi się, że powyższe uzasadnia już rozglądanie się za samochodem z LPG. Jednak znajomy wspomniał mi, że jak się ma zagazowany samochód to trzeba codziennie jeździć (ma diesla). Stąd pytanie. Dlaczego? Chodzi o to, aby się instalacja zwróciła? Moim celem jest jednak od razu kupno samochodu z założoną instalacją, najlepiej seryjną (jak w Oplach - swoją drogą wstępnie celuję właśnie w Opla Corsę, albo Astrę z takim zestawem).

No i tu pojawia się moje dodatkowe pytanie. Seryjna, czy "zagazowywać"? Spora różnica? Zaznaczam, że moja wiedza o motoryzacji jest raczej nikła. Dlatego pytam.

A na koniec jeszcze jedno pytanie z zupełnie innej beczki. O co chodzi z tymi ogłoszeniami, w których sprzedawcy zaznaczają, że auto jest bezwypadkowe, gdzie następnie napisane jest, że lakierowane były drzwi kierowcy? Często się na takowe natykam.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Bonifacy48
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

16 Sie 2016, 19:34

Malowanie elementu nie zawsze oznacza wypadkową przeszłość. Drzwi mogą być malowane przez parkingową obcierkę czy jakiś "akt wandalizmu".
Co do samochodów wyjeżdżających z salonu z instalacją LPG. IMO slaba opcja. Wiem, że silniki są do tego przystosowane itd, ale silnik jeżdżący na lpg od nowości będzie w gorszej kondycji przez np. wyższą temperaturę spalania.
To, czy kupisz samochód z instalacją czy zalozysz ją sam zalezy głównie od budżetu. Jeśli masz na furę 5k to po prostu zakladanie się nie opłaci. Jesli przeznaczasz na zakup 30k i masz zamiar kilka lat pojeździć tym samochodem to lepiej zainwestowac w dobrej jakości podzespoły i "wiedzieć co się ma".
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Sie 2016, 19:38

Są kalkulatory, które obliczą Ci, kiedy zwróci Ci się koszt montażu instalacji LPG. Podałeś zbyt mało danych - ile dokładnie kilometrów rocznie, ile pieniędzy na samochód.

Kupno auta z już zamontowaną instalacją ma moim zdaniem sens jedynie przy samochodach do 5 tysięcy złotych, ewentualnie do 10 tysięcy złotych, kiedy to po prostu samochód nie rodzi większych nadziei na jazdę przez kolejne X lat bez poważnych inwestycji pieniężnych, pojeździmy nim rok, dwa, więc tym bardziej nie opłaca się montować LPG, lepiej już kupić zagazowane. Problemem jest w jakim stanie będzie instalacja - dużo osób oszczędności rozpoczyna już przy montażu instalacji, kończąc na jej serwisie, przez co potem można przeczytać wpisy, że samochód po 50 tysiącach kilometrów przejechanych na gazie jest już trupem.

Inna kwestia dostępności aut z już zamontowanym LPG. Rozejrzałeś się na rynku? Parę miesięcy wstecz z ciekawości to sprawdziłem i o ile w przedziale samochodów z silnikiem benzynowym do 4 tysięcy tych z zamontowanym LPG było w ,,miarę'' dużo, bo prawie 25%, to już ustawiając widełki 10-20 tysięcy złotych było to bodajże 12%, więc bardzo niewiele, przez co stracisz czas i pieniądze na poszukiwanie takiego samochodu, tym bardziej, że niewiele osób sprzedaje samochód bez nakładów i to jeszcze z LPG - nie oszukujmy się, nikt nie zakłada LPG, żeby jeździć 10 tysięcy rocznie (pomijamy pojedyncze przypadki), takie auta robią po 20, 30 lub więcej tysięcy kilometrów w ciągu roku, bo instalacja się musi zwrócić. Koszt dość dobrej sekwencji to co najmniej 2500zł, więc jeśli widzisz ogłoszenie z Corsą 1.2, która i tak benzyny pali śmiesznie mało, to policz sobie, ile musiałaby zrobić kilometrów, żeby instalacja się w ogóle zwróciła, a co dopiero, żeby wyjść na tym np. 2000zł na ,,plusie'' względem jazdy na benzynie.

Ostatnie też czytałem, że obecne podwyżki LPG, które podrożało średnio 20 groszy w ciągu 2 tygodni są efektem ustawy wprowadzonej przez rząd, która reguluje kwestia magazynowania tego paliwa w Polsce i ponoć gaz ma nadal drożeć, co w porównaniu z raczej spadającymi cenami benzyny (do końca roku na pewno będzie poniżej 4zł/l) jeszcze dalej przesuwają granicę opłacalności instalacji LPG, szczególnie do aut stosunkowo ekonomicznych jak corsa.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

16 Sie 2016, 20:40

Petento napisał(a):Kupno auta z już zamontowaną instalacją ma moim zdaniem sens jedynie przy samochodach do 5 tysięcy złotych

bo inaczej to lepiej montować samemu - to moje zdanie. zgadzam się z większością stwierdzeń Petento. Trzeba sobie przeliczyć, ile autem się planuje jeździć etc. Instalacje "salonowe" niestety często są słabo montowane, bo ci ludzi zajmują się montażem instalacji RZADKO. po prostu. nie są warsztatem z 20 - letnim doświadczeniem. i jest problem, kiedy coś zaczyna niedomagać.
kalkulatorów jest sporo dostępnych. Wpisz sobie w przeglądarkę kalkulator opłacalności i przejrzyj wyniki - jest kalkulator gazeo używany na wielu stronach.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sie 2016, 10:27

Z góry dziękuję wszystkim za obszerne i rzeczowe odpowiedzi, co rzadko zdarza się w Internecie. ;)
Z kalkulacji zawsze wychodziło mi na korzyść LPG. Rocznie nie jeździłbym pewnie więcej niż 6-10 tys. Na samochód chciałbym przeznaczyć ok. 15.000 zł (może być więcej, ale max 18-19 tys.). Jednak jeśli miałbym własnym kosztem "zagazowywać", to już nie bardzo się to kalkuluje. Dlatego szukam z instalacją seryjną, ale to tylko wstępne zapatrywania.

Instalacje salonowe? Chodzi mi o takie, które są montowane już na linii produkcyjnej (mam na myśli Opla, bo na razie zapoznaję się z tą marką).
Bonifacy48
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

17 Sie 2016, 11:17

Dysponując budżetem 15 tys możesz bez problemu kupić proste, tanie w eksploatacji auto z podstawowym wyposażeniem obejmującym klimatyzacje w stanie umożliwiającej wiązanie się z nim na najbliższe kilka lat. Do tego będzie to auto które akceptuje bez większych problemów gaz który można dobrać na porządnych podzespołach i w ogarniętym warsztacie za 2,5-3 tys złotych. Oczywiście można założyć instalację za 1,8 ale wtedy Ty będziesz za rok sprzedawał swój samochód z LPG. Pamiętaj że inwestycja w gaz jeżeli robisz to porządnie zawsze się zwróci bo jeżeli jest to auto tanie i sprawne to nie ma sensu go sprzedawać bo jeździ a za pięć tysięcy lepszego nie kupisz. A tankowanie pełnego baku za 80 czy sto złotych i jazda za 20 zł/100 km jest fajną opcją
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Renault City K-ZE - elektryczny model z segmentu A
    Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach. Poprzez światową premierę modelu Renault ...