REKLAMA
Witam wszystkich i proszę o jakieś wskazówki.
Jestem laikiem ale chciałbym się dowiedzieć czy w związku z moimi problemami mogę zadziałać coś sam żeby troszkę zaoszczędzić czy jednak nie obejdzie się bez wizyty u mechanika.
Problem dotyczy samochodu Nissan X-Trail 2002r. 2.0 Benzyna, skrzynia automatyczna.
1. Nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły, gdy ruszam z miejsca i wcisnę mocniej gaz samochód gaśnie. Zaś gdy ruszę delikatnie i wskoczy już drugi bieg mogę bez problemów jechać normalnie.
( Problem zauważyłem po wymianie świec na nowe)
2. Bardzo duże spalanie, tutaj jest dziwna sprawa bo samochód raz pali 12l/100km a raz potrafi spalić nawet 20-25l/100km niezależnie od mojej jazdy ( A nie jest to samochód sportowy więc raczej go nie "piłuję" )
3. I tutaj bardziej potrzebuję rady odnośnie funkcji O/D OFF, nie rozumiem jej działania i nie wiem czy podczas normalnej jazdy kontrolka O/D OFF na desce ma się świecić czy też nie.
4. Do tej pory jedynie wymieniłem właśnie świece gdyż usłyszałem delikatne "strzały" z rury wydechowej i znajomy doradził mi żebym zmienił świece, niestety ten problem też nie ustał a pojawił się problem nr.1 .
5. W niejasny dla mnie sposób ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego znika cały płyn. Nigdzie z samochodu nie kapie . Chłodnica pełna pod korek a zbiornik pusty.
Podłączałem do samochodu komputer, pojawiły się błędy:
1. P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
2.P0705 - Obwód czujnika zakresu przełożenia - usterka (wejście PRNDL)
3.P0171 - Zbyt uboga mieszanka (Bank 1)
4. P0605 - Moduł sterowania wewn Read Only Pamięć (ROM) błąd
5. P0120 - Przepustnica (regulacja obrotów silnika)/Czujnik pozycji pedału/Przełącznik obwodu
6.P1612 - TRANSLATORAMI ADRESÓW SIECIOWYCH: nieprawidłowe działanie
PS. Zapomniałem dodać że moim niechcianym "przyjacielem " stała się już kontrolka check engine z którą też nie wiem jak sobie poradzić.