Klasa średnia - duże przebiegi - 16 - 18000zł

jakie auto za tą kwotę

octavia I kombi
2
40%
golf IV kombi
0
Brak głosów
focus mkI
2
40%
mondeo mkIII z trochę większym przebiegiem
1
20%
passat b5 ale już trochę przechodzony i starszy
0
Brak głosów
Razem głosów : 5

09 Cze 2011, 08:26

Witam, wiem, że temat wielokrotnie wałkowany, ale mam dylemat i nie potrafię podjąć konkretnej decyzji :D

Założenia:
- przebiegi roczne ok 50 000km (2/3 trasa, reszta miasto)
- na zakup auta mam 16 - 18 000zł
- musi być ekonomiczne (spalanie, eksploatacja, naprawy) i niezawodne
- przebieg najlepiej do 120 000 (mam nadzieję, że trafię na oryginalny), rocznik najlepiej ok 2001 - 2003
- raczej kombi lub sedan (dla większego auta)
- do tej pory jeździłem dieslami ale patrząc na ceny ropy poważnie zastanawiam się nad gazem
- nie musi być super mocne, jak trafię okazję to nawet 90KM będzie musiało wystarczyć

No i biorę pod uwagę auta:
- octavia I - kombi
- golf IV - kombi
- focus mkI - kombi
- mondeo mkIII (na allegro trafiają się ponoć z małym przebiegiem) - sedan / kombi
- passat b5 (ale tu chyba nie ma szans na mały przebieg za tą kwotę) - sedan / kombi

Spadek wartości nie interesuje mnie za bardzo, auto ma posłużyć przez kilka lat (najpierw jako pierwsze a gdzieś po 2-3 latach jako drugie w rodzinie)
Wygląd i kolor dla mnie też nie ma znaczenia

Jakie autko, z jakim silnikiem byście polecili? Czy może jeszcze jakieś inne wziąć pod uwagę? Za tą kwotę chcę kupić w miarę zadbane auto, przede wszystkim bezawaryjne i tanie w eksploatacji
bassista
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: z dupy

09 Cze 2011, 08:33

[link do oferty na Allegro wygasł] tylko L&K
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2011, 08:40

skody l&k bardzo mi się podobają. jednak tu masz przebieg 210 000, jak dla mnie trochę dużo :/
bassista
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: z dupy

09 Cze 2011, 09:42

Ja był bym za fokusem kombie jak już w TDDI silnik ma mało psujących sie bajerów co TDCI a za tą kase kupisz spokojnie 2004 rok z konca produkcji po lifcie, czyli tam problem z rdza nie jest taki jak przed liftem, sam sie przymierzałem do focusa i dalej sie zastanawiam :] Na forum focusa tzn forum clubowe wejdz i tam maja do sprzedazy zadbane autka ;] na otomoto bym nie patrzyl. Na przebieg sie nie patrz tylko na stan techniczny teraz z przebiegami jest różnie.
s1ash
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 130
Miejscowość: Ze wsząd

09 Cze 2011, 10:32

bassista napisał(a):skody l&k bardzo mi się podobają. jednak tu masz przebieg 210 000, jak dla mnie trochę dużo :/

To zadzwoń do właściciela niech dla Ciebie go skręci do 120.000 i po problemie. Diesla siękupuje żeby jeździć a nie żeby dojeżdżać raz w tygodniu do kościoła. I wolę auto w dobrym stanie z przepiegiem 300.000 niż coś skręcone do 100.000 Diesla sie bierze po to żęby robić długie przebiegi.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2011, 16:15

Dokładnie, kolega wyżej ma rację.
Ja na twoim miejscu wybrałbym coś starszego, ale pewnego.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
BMW E39. Rok 2000, przebieg prawie 290 000km. Ale przynajmniej jest szansa, że jest realny. Jeśli będziesz wymieniał wszystko na czas, to auto spokojnie posłuży Ci drugie tyle. Jeszcze w większości twój przebieg będzie autostradowy, więc uważam że takie BMW to bardzo dobry wybór.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

09 Cze 2011, 20:03

Jogi4x4 napisał(a): Diesla siękupuje żeby jeździć a nie żeby dojeżdżać raz w tygodniu do kościoła.

A kolega czyta to co inni piszą? Autor wątku napisał wyraźnie:
bassista napisał(a):- przebiegi roczne ok 50 000km (2/3 trasa, reszta miasto)

Rocznie 50 tys. km, gdzie 2/3 to trasa, nie oznacza "dojeżdżania do kościoła". Skąd więc taki tekst?

Daro20VT napisał(a):BMW E39. Rok 2000, przebieg prawie 290 000km. Ale przynajmniej jest szansa, że jest realny.

A co za różnica, czy realny 290 tys., czy skręcony na 120 tys. km? Co Ci po fakcie, że wiesz, że ten przebieg jest realny? Auto będzie się mniej psuło?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Cze 2011, 18:25

A taka różnica, że wiesz kiedy masz wymienić olej, rozrząd etc.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Cze 2011, 18:52

Przy kupnie i tak lepiej wymienić, a wtedy już wiesz. :lol:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

10 Cze 2011, 19:09

Daro20VT napisał(a):A taka różnica, że wiesz kiedy masz wymienić olej, rozrząd etc.



Wymieniasz po zakupie, wówczas już wiesz, a później tylko wymiany co określoną liczbę km.
Dzisiaj kupno samochodu używanego to naprawdę loteria, wiadomo, że 300 tyś w 10 - letnim dieslu może być bardziej autentyczny niż 180 tyś w tymże samochodzie.
Ale też skąd wiadomo, że te 300 tyś to nie jest po korekcji np. z 500 tyś? Stan się liczy a nie przebieg.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Cze 2011, 00:04

Zgadzam się z Tobą.
Ale autor tematu przywiązuje sporą wagę do przebiegu. Więc chciałem mu tylko pokazać, że w 10 letnim dieslu, sprowadzonym z Niemiec taki przebieg to będzie norma.
Duży przebieg nie oznacza, że auto nie nadaje się już do jazdy.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Cze 2011, 12:32

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Co do przebiegu wiem doskonale jak sprawa wygląda, ale mam zamiar po autko sam pojechać ze znajomym, który takie auta ciągnie. Więc jak dobrze pójdzie to trafi się coś z małym przebiegiem (rzadko, ale czasami się znajdzie).

Jeszcze takie pytanie, ostatnio biorę pod uwagę Peugeota 406 kombi. Duże, wygodne autko, ponoć też mało awaryjne i za tą kwotę powinienem kupić w miarę zadbane. Warto?
bassista
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: z dupy