Klimatyzacja alhambra

13 Sie 2008, 07:18

Witam. Mam problem z klimatyzacją w seacie alhambra 2001r 1.9 tdi 115KM. climatronic
Opis usterki. Gdy temperatura otoczenia jest poniżej 25-26 stopni klima śmiga natomiast gdy wzrośnie powyżej tej temperatury kompresor załącza się i rozłącza w cyklach od 2 do około 5 sekund. W warsztacie powiedzieli mi ze to czujnik ciśnienia. Po wymianie nie powiem przez kilka dni było ok mimo wysokich temperatur ( pow 25 st.) ale teraz jest znowu to samo. Założony mam już drugi czujnik i sytuacja sie powtarza.
Zgodnie z tabliczką do układu dwu strefowego powinno się napełniać czynnik na 1050g. ale powiedzieli mi że jak jest taki stan to moja klima nie ma siły się bujnąć i mam teraz 700g czyli jak w układzie jedno strefowym.
Proszę o pomoc bo w moim mieście raczej na fachową pomoc nie mogę liczyć. Jest masa domorosłych fachowców, z których każdy ma jakąś własną diagnozę a mi się już znudziło jeżdżenie po warsztatach i wysłuchiwanie "mądrych" opinii.
pacoramirez
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 13 Sie 2008, 08:53

    Ma Pan rację co do "mądrych opinii." Jeżeli rzeczywiście ma Pan układ dwustrefowy (można poznać po wylotach w podsufitce), to mówiący Panu te bzdury powinien się sam bujnąć. Należało by sprawdzić przede wszystkim szczelność układu poprzez nabicie azotem pod wysokim ciśnieniem np. na dobę, lub nabijanie i odzyskiwanie czynnika (gazu) by sprawdzić czy nie zmienia się ilość wagowa. Polecam pierwszą metodę. Jeżeli będzie ok to dalszą czynnością jest sprawdzenie czujników i sprężarki. Przy małej ilości czynnika lub jego ubytku ze względu na nieszczelność układ źle funkcjonuje. Nie można też zapomnieć o odpowiednie ilości oleju, oraz jego okresowej wymianie w układzie klimatyzacji.
    kmtaxi
    Początkujący
     
    Posty: 71
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Auto: Mercedes W210
    Silnik: 2,2cdi 143KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    13 Sty 2010, 02:09

    POMOCY!!!
    witam posiadam alhambre 00/01 produkcji climtronic dwustrefowy padl totalnie nawiew cojakis czas sie zalaczy i dziala narmalnie ostatnio coraz czesciej w czasie jazdy lub na postoju sie wylaczy i czuc spalenizne w srodku jak sie nawiew wylaczy w gdziezdzie zapalniczki nie mam pradu prosze o pomoc.
    fiunken
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Świebodzin

    13 Sty 2010, 11:07

    Czujnik ciśnienia nie steruje pracą sprężarki- od tego trzeba zacząć służy on do tego, że jak jest mało freonu ( np. wyciek ) to zmniejsza się ciśnienie w układzie i nie załączy się sprężarka żeby nie chodziła bez potrzeby bo nie da efektów chłodzenia.
    Olej jest uzupełniany automatycznie podczas napełniania freonem.
    Wszystko zależy od temp. jaką nastawisz w środku - jeśli już się odpowiednio wychłodzi to normalne, że sprężarka się załącza na 2 - 3 sek - jak by chodziła cały czas zamarzł byś w aucie.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Droga hamowania vs droga zatrzymania
      Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...