Klimatyzacja nie chłodzi po nabiciu

29 Maj 2019, 20:45

Patrzyłem dzisiaj jeszcze tą klimatyzację i kilka razy mi działała. Wygląda to na takie losowe załączanie sprężarki raz działa przy wyższych obrotach silnika, a raz na biegu jałowym (wolnych obrotach).
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

30 Maj 2019, 09:57

Może to być ten zawór, o którym wspominaliśmy. Tak czy inaczej wg mnie szkoda samej sprężarki - pojedziesz gdzieś w dalszą drogę, klima nie będzie chodziła i sprężarka się zatrze. A chyba jest szansa, że sama sprężarka jest dobra.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Maj 2019, 10:16

Jak mi się uda to dopiero w sobotę podjadę ją sprawdzić do warsztatu z klimatyzacjami i dam znać co z tego wyszło.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

31 Maj 2019, 09:09

Tylko jedź do takiego warsztatu, w którym zajmują się nie tylko nabijaniem klimy, ale również obsługą i naprawą. Powinni się podłączyć pod maszynę i posprawdzać ciśnienia podczas pracy sprężarki. Powinni też mieć przyrządy do pomiarów sprężarek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Maj 2019, 10:28

Taki mam plan :) ciekawe tylko czy znajdą czas jak pojadę tak bez umawiania się bo w sumie sezon w pełni na tego typu usługi.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

01 Cze 2019, 15:04

Klimatyzacja sprawdzona. Został sprawdzony olej który krąży w układzie z czynnikiem i koloru nie zmienił i wyglądał jak nowy więc sprężarka jest w dobrym stanie. Ja udało się załączyć sprężarkę i chłodziła to ciśnienia wychodziły prawidłowe. Diagnoza to zawór sprężarki i koszt z wymianą 500zł ponieważ jego wymiana wiąże się z demontażem sprężarki.
Co myślicie o koszcie naprawy?

PS. Klimatyzacja raz działa, a raz nie chyba zależy to faktycznie od tego zaworu.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baryłka ropy naftowej i jednostka objętości
    Baryłka ropy naftowej to standardowa jednostka miary stosowana w przemyśle naftowym do określania ilości ropy naftowej. Jedna baryłka odpowiada 42 galonom amerykańskim lub około 159 litrom. 1 bbl (baryłka ropy naftowej) = ...

02 Cze 2019, 11:55

Nie znam cen w Wawie i okolicach. U mnie taka naprawa kosztuje max 300 zł + 40 zł za każde 100g brakującego czynnika. Olej zazwyczaj gratis. A skoro Wawa, to te 500 zł może być jako dobra cena traktowane.
Niech się może wypowiedzą inni.
ewentualnie można zrobić tak, że pojedz do jakiegoś warsztatu żeby odessali ci czynnik i olej, potem sam zdemontuj sprężarkę, wymień zawór, załóż i wróć żeby ci spowrotem nabili czynnik + olej.
Nie wiem ile jest roboty z demontażem sprężarki w twoim autku i jaki jest dostęp, oraz jakie są twoje zdolności manualne. Musisz sam podjąć decyzję czy dać to warsztatowi i zrobić za 5 stówek czy samemu to zrobić i zaoszczędzić jakieś 3,4 stówki ( zależy ile kosztuje u ciebie podłączenie pod maszynę - w mojej okolicy kosztuje to 50 - 80 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2019, 12:42

MotoAlbercik napisał(a):zależy ile kosztuje u ciebie podłączenie pod maszynę - w mojej okolicy kosztuje to 50 - 80 zł
Minimum 100zł ;/ i nie wszędzie liczą za ilość gram czynnika tylko np. mają jedną cenę dla klimatyzacji o pojemności do 600g niezależnie od czynnika serwis klimy to 200 - 250zł. Zależy do warsztatu.

Samemu średnio się opłaca bo zawór kosztuje około 180-200zł jak patrzyłem do tego odessanie czynnika a z pustym układem nie powinno się przy mojej sprężarce jeździć więc musiał bym go wymienić w warsztacie na miejscu co raczej nie wchodzi w grę. Jak tak patrzę to może bym zaoszczędził 100zł a to chyba nie warte zachodu bo jak się okaże że zawór nie chce wyjść? Zdecyduję się raczej na wymianę w warsztacie.

Dzięki @MotoAlbercik za porady :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

02 Cze 2019, 12:55

Jeżeli sprawy mają się tak, to nie ma sensu kombinować. Jak pojedziesz na ten warsztat to upewnij się, że to faktycznie zawór, a nie sprężarka. Żeby potem nie próbowali cię naciągać - najpierw wymienią zawór, a potem powiedzą, że to jednak sprężarka i zapłacisz najpierw za zawór, a potem za sprężarkę. Niech sobie dokładnie sprawdzą.
Mnie chcieli kiedyś naciągnąć w moim pugu na sprzęgło - pedał sprzęgła wchodził w podłogę i stało się to od razu - bez żadnego chrobotania podczas wrzucania biegów itd. Pojechałem na warsztat żeby sprawdzili co jest grane i zasugerowałem, żeby najpierw sprawdzili wysprzęglik i odpowietrzyli układ. Stwierdzili że to sprzęgło padło. No więc kazałem wymienić. Po wymianie sprzęgła okazało się, że problem nadal jest ten sam i muszą jeszcze wymienić wysprzęglik - sprzęgło mam sterowane hydraulicznie ). Powiedziałem, ok, proszę wymienić, naprawić. Po przyjeździe po auto okazało się, że do zapłaty mam 1100 zł...Poprosiłem o stare sprzęgło. Pokazali mi sprzęgło z VW Golfa....Poprosiłem o MOJE sprzęgło. Powiedzieli, że nie mają, bo wyrzucili. Zapytałem ile kosztuje wysprzęglik i jego wymiana. Okazało się, że 150 zł. Chciałem zapłacić 150 zł, bo powiedziałem, ze za sprzęgło nie zapłacę, bo było dobre. Nie chcieli mi wydać samochodu, więc zadzwoniłem na policję i musieli mi wydać. Po dwóch dniach zadzwonili, że zgadzają się na połowę ceny czyli na 550 zł. Powiedziałem że absolutnie, mogę zapłacić tylko 150 zł. Jak nie chcą, to sprawę do sądu niech kierują. Następnego dnia powiedzieli, żebym zapłacił te 150 zł, a resztę biorą na siebie w ramach dobrej współpracy...I na tym się skończyło.
Tak więc pamiętaj jakie masz prawa i nie daj się wrobić :)
Samochód oddajesz do naprawy po to, aby ci naprawili to, co jest zepsute, a nie metodą prób i błędów, za które ty masz płacić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2019, 13:14

Ciekawa historia :) Jak będę wymieniał to pojadę tam gdzie mi to dokładnie sprawdzili i wycenili. Ogólnie powiem Ci że kiepsko z tymi warsztatami specjalizującymi się w klimatyzacji które potrafią coś więcej niż tylko podłączenie maszyny i wymianę np. sprężarki, skraplacza itp. z moim problemem byłem w trzech zakładach serwisujących klimatyzację nie sugerowałem jaki jest problem tylko powiedziałem co się dzieje na początku jak klima nie działała tzn. nie załączała się to diagnoza była na wymianie sprężarki, skraplacza i płukaniu układu, ale jak już się załączała to otrzymałem odpowiedź że pewnie przyciera się kompresor dopiero w tym jednym warsztacie naprawiającym kompleksowo klimatyzacje praktycznie od razu było stwierdzenie że pewnie zawór dodatkowo mieli fajny przyrząd którym podpięli się do układu i było widać olej z czynnikiem więc można ocenić jaką ma barwę i czy jest czysty (czynnik oczywiście jest niewidoczny :) ale olej jak najbardziej).

Jak naprawię to na pewno dam znać jak skończyła się ta przygoda.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Maj 2020, 15:19

Ciąg dalszy przygód ze sprężarką od klimatyzacji :/ Raz działa, a raz nie. Zawór jest sprawny. Sprzęgło ok. Olej czysty, czynnik nabity i takie problemy. elektrycznie wszystko jest sprawne.

Serwis klimatyzacji w którym zajmują się również naprawą klimatyzacji od ponad 25 lat powiedział, że mają pierwszy taki przypadek.

Zaproponowali wymianę sprężarki ale koszty spore bo wyszło ponad 2tyś. zł. Jest ktoś kto by był w stanie wytłumaczyć lub podpowiedzieć co w kompresorze może szwankować? Przecież głównie zawór steruje jego pracą.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Maj 2020, 12:54

Ale można przecież sprawdzić ciśnienia jakie daje kompresor podłączając manometry. Ciśnienie na obu manometrach przed załączeniem sprężarki musi być takie same i musi pokazywać między 5 a 7 barów. Po uruchomieniu sprężarki niskie ciśnienie powinno pokazywać 2 bary, a wysokie 15 bar. Ciśnienia mogą się różnić w zależności od temp. zewnętrznej, ale to na tym warsztacie powinni wiedzieć o ile. Chyba, że znowu zawór zaczął szwankować, ale to powinno wyjść podczas pomiaru ciśnień.
No i oczywiście układ musi być sprawdzony czy jest szczelny i czy jest pełny czynnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Maj 2020, 13:29

MotoAlbercik napisał(a):Ale można przecież sprawdzić ciśnienia jakie daje kompresor podłączając manometry.
Nie chciał się załączyć na postoju i nie dało się sprawdzić ciśnienia. Nawet przy zwiększonych obrotach. Układ jest szczelny bo przez rok ubyło jakieś 50 gram czynnika z 350. Natomiast załączyła mi się później na trasie i po jakimś czasie znowu przestała działać. I tak działa kiedy jej się podoba nie zawsze związane jest to z obrotami.

Zastanawiam się czy jednak kompresor nie jest trochę przytarty i nie zawsze daje odpowiednie ciśnienie?

Zawór został sprawdzony elektrycznie po wyjęciu i reagował prawidłowo tak jak nowy bo porównywali.

Widzę że jest jeszcze coś takiego jak sterownik klimatyzacji [link do oferty na Allegro wygasł] pytanie czy jest on również przy klimie manualnej? Sprawdzałem w samochodzie i nie mogę go znaleźć. Numery jakie mają te sterowniki to 88650-OD170, 88650-0D180 lub 88650-52291.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Maj 2020, 15:11

Z tego co wiem, to przy manualnej nie ma osobnego sterownika. Całym sterowaniem zajmuje się ECM silnika. Ale nie wiem, czy u ciebie jest tak samo. Jak jest klimatronic to sterownik jest pod poduszką z tego co kojarzę.
ArteK napisał(a):Nie chciał się załączyć na postoju i nie dało się sprawdzić ciśnienia.

No ale dlaczego w takim razie nie zasterowali kompresora bezpośrednio z np. akumulatora?
A może problemem jest elektryka? Słaba masa, zaśniedziałe wtyczki?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Maj 2020, 15:19

MotoAlbercik napisał(a):Jak jest klimatronic to sterownik jest pod poduszką z tego co kojarzę.
U mnie nie ma klimatronika, patrzyłem właśnie tam i nie widziałem ale przyjrzę się jeszcze raz.
MotoAlbercik napisał(a):No ale dlaczego w takim razie nie zasterowali kompresora bezpośrednio z np. akumulatora?
Tego już nie wiem czy tak robili ;/
MotoAlbercik napisał(a):A może problemem jest elektryka? Słaba masa, zaśniedziałe wtyczki?
Okablowanie sprawdzałem i nie widziałem nigdzie problemów. Czy na wtyczce do zaworu w sprężarce napięcie powinno się zmieniać w jakiś granicach czy powinno raz się pojawiać a raz nie? Wiesz jak to dokładnie działa?

Czytałem jeszcze trochę i nie wiem czy sprężarka nie jest przytarta bo nawet jak widzę że podczas jazdy załącza się to wydaje mi się że nie chłodzi aż tak jak powinna.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016