Klimatyzacja nie chłodzi po nabiciu

27 Maj 2020, 10:30

ArteK napisał(a):Czy na wtyczce do zaworu w sprężarce napięcie powinno się zmieniać w jakiś granicach czy powinno raz się pojawiać a raz nie? Wiesz jak to dokładnie działa?

Napięcie powinno zmieniać się od 0 do 12V.
Jeżeli sprężarka zacierałaby się, to olej, po wymontowaniu zaworu będzie czarny. Jak sprężarka jest ok, to olej jest jasno brązowy, przeźroczysty lub zielono brązowy przeźroczysty.
Warto też zwrócić uwagę na ilość oleju - trzeba sprawdzić ile dokładnie ma być, ponieważ nadmiar tego oleju powoduje zatopienie zaworu sterującego, a to powoduje, że sprężarka się nie uruchomi. Może masz go ciut za dużo i dlatego przy wyższych obrotach się wyłącza. Z tego co kojarzę, to oleju nie powinno być więcej jak 10 ml.
Przy Yariskach na automatach serwisowych nie powinno ustawiać się ustawień standardowych, bo tam zazwyczaj pokazuje chyba 20 ml.
Podjedź na serwis, niech wypompują olej i trzeba go obserwować co się z nim dzieje - czy nie ma za dużo, czy nie pieni się w zbiorniczku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Maj 2020, 11:14

MotoAlbercik napisał(a):Może masz go ciut za dużo i dlatego przy wyższych obrotach się wyłącza
Ona właśnie przy wyższych obrotach się załącza a przy niższych raczej nie. Generalnie zauważyłem że najczęściej pracuje tak przy około 3tyś. obrotów.
MotoAlbercik napisał(a):Przy Yariskach na automatach serwisowych nie powinno ustawiać się ustawień standardowych, bo tam zazwyczaj pokazuje chyba 20 ml.
Podjedź na serwis, niech wypompują olej i trzeba go obserwować co się z nim dzieje - czy nie ma za dużo, czy nie pieni się w zbiorniczku.
Tylko że oni mi to wszystko sprawdzali. Powiedzieli, że olej jest jest przejrzysty i jego ilość jest prawidłowa. Powiem ci że utknąłem w martwym punkcie. Zamówiłem kompresor i zobaczymy czy jak mi wymienią to będzie ok w sumie musi być ok.

MotoAlbercik napisał(a):Napięcie powinno zmieniać się od 0 do 12V.
A mogę ją odpiąć i podłączyć miernik po czym odpalić silnik z odłączoną wtyczką? Wtedy sprawdzę jakie napięcie jest podawane?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Maj 2020, 09:13

ArteK napisał(a):Ona właśnie przy wyższych obrotach się załącza a przy niższych raczej nie. Generalnie zauważyłem że najczęściej pracuje tak przy około 3tyś. obrotów.

ArteK napisał(a): Powiem ci że utknąłem w martwym punkcie.

No to faktycznie dziwna sprawa...Tym bardziej, że mówisz, że olej jest czysty i przejrzysty. Za dużo go raczej też nie ma, skoro piszesz, że włącza się przy wyższych obrotach...
ArteK napisał(a):A mogę ją odpiąć i podłączyć miernik po czym odpalić silnik z odłączoną wtyczką? Wtedy sprawdzę jakie napięcie jest podawane?

Generalnie tak, tylko nie wiem, jakie wyjdą ci napięcia, bo tak nigdy nie robiłem. Zawsze miałem trójniki - jedną stronę podłączałem do kompresora, drugą pod miernik, a trzecią pod wtyczkę z instalacji auta. Ale spróbuj. Ładowanie aku na wolnych obrotach masz ok? Masz przynajmniej te 13,9V?
Zmierz jeszcze napięcie ładowania w taki sposób - czerwoną elektrodę miernika przyłóż do klemy plusowej na aku, a czarną przyłóż do obudowy kompresora. Chodzi mi o to, czy na kompresorze masz dobrą masę. Napięcie musi być takie samo jak na aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2020, 10:27

MotoAlbercik napisał(a):No to faktycznie dziwna sprawa...Tym bardziej, że mówisz, że olej jest czysty i przejrzysty. Za dużo go raczej też nie ma, skoro piszesz, że włącza się przy wyższych obrotach...
Dokładnie. Dzisiaj jak dodałem gazu na postoju do 3tyś. obr. to kima załączyła się przez chwilę chodziła i przestała. Na wolnych obrotach nie chce się załączyć.
MotoAlbercik napisał(a):Generalnie tak, tylko nie wiem, jakie wyjdą ci napięcia, bo tak nigdy nie robiłem.
Nie da się bo wtedy mama napięcie takie jak na zaciskach akumulatora i klima wygląda na rozłączoną bo wentylator nie pracuje i nie zwiększają się obroty.
MotoAlbercik napisał(a):Zawsze miałem trójniki
Tak najlepiej ale Ja nie mam :/ nie mam też drutu takiego cienkiego którym mógłbym się wpiąć pod te piny, a nie chce dziurawić osłony kabli przed wtyczką.
MotoAlbercik napisał(a):Ale spróbuj. Ładowanie aku na wolnych obrotach masz ok? Masz przynajmniej te 13,9V?
Jest ok na wolnych obrotach mam nawet 13,97V czasem lekkie wahnięcia.
MotoAlbercik napisał(a):Zmierz jeszcze napięcie ładowania w taki sposób - czerwoną elektrodę miernika przyłóż do klemy plusowej na aku, a czarną przyłóż do obudowy kompresora. Chodzi mi o to, czy na kompresorze masz dobrą masę. Napięcie musi być takie samo jak na aku.
Jest identyczne więc masa jest dobra.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

29 Maj 2020, 12:39

Kompresor wymieniony i klima chodzi tak jak powinna. Wygląda na to, że wina leżała w samym kompresorze. Przebieg kompresora jakieś 220 tyś. km.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

31 Maj 2020, 10:33

No i ok :ok: Oby ta klima się przydała w tym roku, bo narazie to same deszcze i chłód, a w górach pół metra śniegu leży...
ArteK napisał(a):Kompresor wymieniony i klima chodzi tak jak powinna. Wygląda na to, że wina leżała w samym kompresorze.

Ja bym bardziej stawiał na zawór. Wydaje mi się, że tam był problem z ciśnieniami, a na warsztacie ci ich nie sprawdzili, bo nie umieli załączyć sprężarki.
Ale dobrze, że sprawa się rozwiązała.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser
    Historia tego modelu sięga lat 50. ubiegłego wieku. Wtedy to został zaprezentowany przez Toyotę model BJ – zgrabna terenówka, która sprawdzała się w trudnym terenie. Zalety samochodu – prosta konstrukcja ...

31 Maj 2020, 11:08

MotoAlbercik napisał(a):Ja bym bardziej stawiał na zawór.
Ja też tak myślę i zastanawiam się czy czasem problem nie był powiązany z nieprawidłowym stanem oleju w układzie.

Jeżeli chodzi o sam olej to w sprężarce którą otrzymałem była instrukcja i zalany był w 50% co dawało 45ml, drugie tyle trzeba było uzupełnić przy nabijaniu układu chłodzenia po założeniu kompresora. Czyli w całym układzie powinno być 90ml przy kompresorze który założyłem.

Tam gdzie kupowałem regenerowany polecili mi model 5SE09C, mój był 5SER09C. Powiedzieli, że z nimi jest mniej problemów, a skoro pasuje bez problemu jak mu się założy odpowiednie koło pasowe to lepiej wybrać ten.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

31 Maj 2020, 19:37

Te dwa kompresory różnią się tylko wielkością koła pasowego i jak je zmienisz to powinno pasować.
Nie wiem czy regenerowany należy traktować jak nowy, ale przy nowym ważne jest, żeby za pierwszym razem nie zalewać oleju przez automat tylko przez korek, albo port ssący, bo jak zalejesz przez automat to można uszkodzić sprężarkę.
Dobrze by też było, jakbyś przepłukał cały układ klimy - są do tego specjalne płyny ( nie płukaj azotem albo płynem R134a - w serwisach najczęściej proponują płukanie azotem, co nic nie daje. No i bezwzględnie wymień osuszacz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Maj 2020, 20:01

MotoAlbercik napisał(a):Nie wiem czy regenerowany należy traktować jak nowy
Jeżeli regeneracja wykonana jest odpowiednio to moim zdaniem różnic wielkich nie powinno być tym bardziej że tu gwarancja jest tak jak przy nowym na 24m.

Do kompresora była instrukcja instalacji i jak powinno się napełniać, wszystko dokładnie opisane.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

22 Lip 2022, 12:00

Witam. Odkopuje trochę temat ale mam podobny problem. Toyota Yaris II 1.0, 2011r.Moja sprężarka model 5SER09C GE447260-2333. Klima nabita i sprawdzona, parametry w porządku. Zdiagnozowano usterkę elektrozawór. Niestety nie da się jej wymontować. Wszystko zapieczone i nie można ją wydostać. Więc postanowiłem wymienić całą sprężarkę. Teraz staram się znaleźć odpowiedni model. Jaki model inny oprócz tego wyżej będzie pasował? Wyczytałem już z tego tematu, że 5SE09C będzie lepszym modelem i będzie pasował. Jak wygląda sprawa z kołem pasowym? Trzeba go dokupić osobno? Jaki inny model ewentualnie by pasował.
Radziak
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Lip 2022, 13:54

Radziak napisał(a):Jak wygląda sprawa z kołem pasowym? Trzeba go dokupić osobno?
Koło padowe jest w zestawie z kompresoerm jak go kupujesz. Przynajmniej Ja jak zmieniałem to tak miałem, że nic nie trzeba było kombinować tylko założyć i napełnić układ.

Radziak napisał(a):Jaki model inny oprócz tego wyżej będzie pasował?
Poszukaj firmy która regeneruje kompresory i zapytaj u źródła bo oni będą wiedzieli najlepiej. Ja pamiętam, że sam zasięgnąłem takiej porady szukając kompresora. Pamiętam że te nowsze były bardziej wrażliwe na ilość oleju w układzie i nawet niewielki jego nadmiar potrafił unieruchomić sprężarkę poprzez zawór sterujący.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

22 Lip 2022, 15:16

Ja planuje kupić używke bo nowy 2000zl kosztuje. Czyli trzeba bedzie spytac o kolo pasowe czy jest ze sprezarka albo kupic odzielnie. Czyli ten model co mam 5SER09C to nowszy model sprezarki niz 5SE09C. No to jest jakas mysl zeby sprawdzic ta ilosc oleju najpierw a potem w koniecznosci wymienic sprezarke.
Radziak
Nowicjusz
 
Posty: 9

22 Lip 2022, 16:14

Możesz kupić regenerowany z gwarancją który będzie tańszy od nowego i to też jest dobra opcja.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

22 Lip 2022, 16:36

Może pamietasz jaka jest odpowiednia ilość oleju do tej sprężarki 5SER09C?
Z tego co patrze za sprężarka 5SE09C, jest to sprezarka z Toyoty Yaris I
Radziak
Nowicjusz
 
Posty: 9

27 Lip 2022, 08:24

Mógłbyś mi podać namiary na firmę która doradziła Ci wymiane na model 5se09c.?
Radziak
Nowicjusz
 
Posty: 9