dreamer napisał(a):4 stopnie na najniższej ustawionej temperaturze ?
Jak dobrze pamiętam. Ale zwróć uwagę co napisałem wczęsniej - temperatura wylatująca z kratek jest uzalezniona od temperatur zewnętrznej. Oprócz tego jest też przy tej temp. zewnętrznej uzależniona od wydajności sprężarki i ilości czynnika chłodzącego w układzie.
Kiedyś miałem nawet rozpiskę jaka temp. z kratek czy jakiej temp. zewnętrznej, ale nie wiem gdzie pisaiałem. Pamiętam tylko że na 5 stopni zewnętrznej przypadało 0,5 stopnia z kratek.
dreamer napisał(a): A jak zweryfikować jej słabości ?
Pojechać poprostu do serwisu klimatyzacji. Oni podłączają autko pod maszynę, a ta sprawdza ilość czynnika chłodzącego ( po wcześniejszym wpisaniu przez mechanika marki, modelu, rocznika samochodu, a czasami trzeba też wpisać pojemnośc silnika - stąd maszyna wie, jaka jest pojemność układu klimy w danym samochodzie, oraz wie, jaka jest wydajność sprężarki ) oraz sprawdza wydajność ( ciśnienie sprężarki ). Mechanik wkłada też w kratkę nadmuchu czujnik temperatury, który łaczy się z maszyną i ta pokazuje temp. wylatującą z kratek.
No i dośc ważna rzecz - lepiej pojechać z takimi rzeczami do mechanika, który ma naprawdę dobrą maszynę, a nie bgyle jakie chińskie podróbki markowych maszyn, bo te nie są dokładne i mogą ( a często to robią ) przekłamywać dane takie jak ciśnienie sprężarki, temperatura czy nawet ilość czynnika chłodzącego w układzie. A jak maszyna źle obliczy ilość czynnika, to klima będzie miała automatycznie słabszą wydajność. Jak źle obliczy wydajność, to się zacznie wymianianie sprężarki, potem chłodnicy itd itd.
Ehhh, ale się rozpisałem
![Uśmiechnięty :)]()
Ale chyba wszystko wyjasniłem w dośc zrozumiały sposób dla zwykłego zjadacza chleba
![Uśmiechnięty :)]()
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...