Klimatyzacja skoda fabia I kombi

19 Mar 2014, 18:15

Witam.
Kilka pytań na temat klimatyzacji Skoda Fabia 2005 kombi 1,4 Tdi:
- przy maksymalnym nawiewie i najwyższej temperaturze po kilku minutach powietrze a raczej jego zapach jest nie do zniesienia szczególnie zimą, jak daję najniższą temperaturę czyli najzimniej to tak nie ma
- jaka powinna być temperatura na najzimniejszym stopniu bo mam wrażenie, że nie jest właściwa latem włączyłem gdy na zewnątrz było 25-30 stopni i nie czułem jakiegoś specjalnego chłodu jak po otwarciu lodówki (mimo,że działała kilkanaście minut) chyba, że klimatyzacja w Fabii jest jak chłodzenie w lodówce Mińśk?
Co do uzupełniania czynnika, dlaczego między warsztatami w Toruniu przy uzupełnianiu tylko czynnika są rozbieżności cenowe 20-60zł i jedni pytają o to rocznik i silnik a jedni mówią, że nie ma znaczenia...
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Mar 2014, 21:45

dreamer napisał(a):Co do uzupełniania czynnika, dlaczego między warsztatami w Toruniu przy uzupełnianiu tylko czynnika są rozbieżności cenowe 20-60zł

Ceny narzuca sobie warsztat. A to powoduje albo przciąganie albo odstraszanie klientów. W jednym warsztacie przegląd układu wynosi 120 zł, w innym 150 zł a w jeszcze innym 200 zł. Plus koszt czynnika oczywiście.
dreamer napisał(a):i jedni pytają o to rocznik i silnik a jedni mówią, że nie ma znaczenia...

Jak ktoś mówi, że marka, model i rocznik auta nie ma znaczenia, to lepiej odpuścić sobie taki warsztat. Każdy samochód, a nawet model ma inną wydajność sprężarki i inną pojemność układu klimy. Dlatego o to pytają, bo w urządzeniu na komputerze wpisują tylko dane samochodu i wszystko im wyskakuje.
dreamer napisał(a): przy maksymalnym nawiewie i najwyższej temperaturze po kilku minutach powietrze a raczej jego zapach jest nie do zniesienia

Najprawdopodobniej układ jest zagrzybiony. Trzeba zrobić odgrzybianie. A najlepiej ozonowanie.
dreamer napisał(a):jaka powinna być temperatura na najzimniejszym stopniu bo mam wrażenie, że nie jest właściwa latem włączyłem gdy na zewnątrz było 25-30 stopni i nie czułem jakiegoś specjalnego chłodu

Najprawdopodobniej masz za mało czynnika w układzie ( oby ) lub jest padnięta sprężarka.
Przy temp. zewnętrzenj 25 stopni, temp z kratek na najwyższym biegu powinna wynosić około 4 stopni. Ale piszę "około", bo jak pisałe wcześniej wszystko zalezy od kondycji sprężarki oraz poziomu napełnienia układu. Oprócz tego ważne jest też to, czy klima chłodzi w obiegu zamkniętym czy otwartym - w obiegu zamkniętym temp. będzie zimniejsza, a przy obiegu otwartym będzie wyższa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2014, 08:30

4 stopnie na najniższej ustawionej temperaturze ?
Nigdy nie miałem takiej temperatury, nie czułem po prostu takiego chłodu jak z klimatyzacji Peugeot Boxer 2012 na najniższej temperaturze więc nie miałem odniesienia ale chyba nie ma co porównywać u mnie jest starsza klimatyzacja. A ta sprężarka, wszystko na maksymalnych ustawieniach ładnie i mocno dmucha, tylko tak zimnego powietrza brak. A jak zweryfikować jej słabości ?
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Mar 2014, 09:09

dreamer napisał(a):4 stopnie na najniższej ustawionej temperaturze ?

Jak dobrze pamiętam. Ale zwróć uwagę co napisałem wczęsniej - temperatura wylatująca z kratek jest uzalezniona od temperatur zewnętrznej. Oprócz tego jest też przy tej temp. zewnętrznej uzależniona od wydajności sprężarki i ilości czynnika chłodzącego w układzie.
Kiedyś miałem nawet rozpiskę jaka temp. z kratek czy jakiej temp. zewnętrznej, ale nie wiem gdzie pisaiałem. Pamiętam tylko że na 5 stopni zewnętrznej przypadało 0,5 stopnia z kratek.
dreamer napisał(a): A jak zweryfikować jej słabości ?

Pojechać poprostu do serwisu klimatyzacji. Oni podłączają autko pod maszynę, a ta sprawdza ilość czynnika chłodzącego ( po wcześniejszym wpisaniu przez mechanika marki, modelu, rocznika samochodu, a czasami trzeba też wpisać pojemnośc silnika - stąd maszyna wie, jaka jest pojemność układu klimy w danym samochodzie, oraz wie, jaka jest wydajność sprężarki ) oraz sprawdza wydajność ( ciśnienie sprężarki ). Mechanik wkłada też w kratkę nadmuchu czujnik temperatury, który łaczy się z maszyną i ta pokazuje temp. wylatującą z kratek.
No i dośc ważna rzecz - lepiej pojechać z takimi rzeczami do mechanika, który ma naprawdę dobrą maszynę, a nie bgyle jakie chińskie podróbki markowych maszyn, bo te nie są dokładne i mogą ( a często to robią ) przekłamywać dane takie jak ciśnienie sprężarki, temperatura czy nawet ilość czynnika chłodzącego w układzie. A jak maszyna źle obliczy ilość czynnika, to klima będzie miała automatycznie słabszą wydajność. Jak źle obliczy wydajność, to się zacznie wymianianie sprężarki, potem chłodnicy itd itd.
Ehhh, ale się rozpisałem :) Ale chyba wszystko wyjasniłem w dośc zrozumiały sposób dla zwykłego zjadacza chleba :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2014, 11:58

No to wszystko jest jasne, jak mus to mus. Bez mechanika się nie obędzie, będę jechał do Torunia to zajadę bo u siebie nikomu nie ufam i znajomi kazali omijać warsztaty u mnie. Dzięki MotoAlbercik-u :)
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Opel Ampera, samochód elektryczny podbija Europę
    Ampera – rewolucyjny elektryczny model Opla – to zgodnie ze statystykami sprzedaży z maja 2012 najlepiej sprzedający się w Europie samochód elektryczny. Ten niezwykły pojazd – mający ponad 20-procentowy ...