Klocki do wymiany?

24 Lip 2016, 10:25

Borykam się z dość popularnym problemem tzn. piszczeniem podczas hamowania.

Dziś odkręciłem koło i sprawdziłem stan klocków(w jednym kole), klocek wewnętrzny 14,5mm zewnętrzny 12mm. Czy są jakieś normy jakiej minimalnej grubości powinien być klocek? Nie mogłem znaleźć informacji na ten temat.

Czy wymienia się je po prostu na oko-słuch?

Klocki do wymiany?Klocki do wymiany?
Brumm
TomTomek
Początkujący
 
Posty: 86
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Inowrocław
Prawo jazdy: 06 05 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

24 Lip 2016, 12:15

Co do piszczenia klocków podczas hamowania, to na forum jest wiele tematów. Co do grubości klocków, to twoje są jescze ok ( połowa tego co było ). Klocki wymienia się w momencie jak zaświeci się kontrolka ( w układach z sygnalizacją zużycia klocka ) lub podczas kontroli, jak widać, że są już zdarte prawie całe. Zazwyczaj klocki są wymieniane jak zaczyna słychać tarcie podczas hamowania. Oczywiście jest to już to nieco za późno, ale niestety tak robi większość użytkowników samochodów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2017, 13:32

Witam,mam takie pytanie wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się na 3 sekundy kontrolka z wykrzyknikiem taka jak od ręcznego hamulca tylko w środku jest wykrzyknik,według opisu jest to kontrolka od płynu hamulcowego albo od zużycia klocków z przodu,płynu mam dużo a klocków po zakupie auta nie sprawdzałem jeszcze,auto to Passat B5 tylko zastanawia mnie to dlaczego kontrolka zapaliła się na chwile,czy jeśli klocki były by do wymiany to czy nie świeciła by się cały czas?
Powers
Początkujący
 
Posty: 248
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: 1.8 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2017, 17:58

nowy12356 napisał(a):kontrolka zapaliła się na chwile
Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Może go być ciut mało. Następnie warto sprawdzić jak wyglądają okładziny klocków jak jeszcze tego nie zrobiłeś po zakupie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż zderzaka Porsche Cayenne, Poradnik
    Podzielę się wiedzą jak zdemontować zderzak w Porsche Cayenne 2 generacji po lifcie. Narzędzia jakie musimy przygotować to: Kluczy nasadowe 10 Torx 20 lub 25, 30 Klucz do spinek lub płaski śrubokręt Odrazu mówię że ...
    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...