Klocki ocierają o tarcze a odpowietrzenie ?

29 Lis 2017, 16:18

Witam ostatnio regenerowałem tylne zaciski w aucie, zdjełem , wyczyściłem, założyłem nowe uszczelki itp.... złożyłem wszystko i zaczełem odpowietrzać, z jednej strony ok udało się ale z drugiej już nie, bo płyn z powietrzem zamiast uciekać dziurką z odpowietrznika to uciekał z pod nakrętki ( być może jest zatkany)

nie odpowietrzyłem do końca hamulców i mam trochę miękki pedał dalej, dodam że podczas hamowania tak jak by tłoczki nie odbijały z powrotem bo słychać jak jade że ociera się tarcza z klockami czy to może być przyczyną że hamulec nie został do końca odpowietrzony ?
czy np to że zauważyłem jakiś czas temu że na tylnich tarczach są ślady leciutkiej rdzy tak jak by nie chodziły wcześniej i teraz poprostu to sie zbiera jakoś

proszę o porade

Volkswagen Bora 1999r 1.9 tdi 110km AHF
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Lis 2017, 18:30

Najpierw porządnie odpowietyrz, a potem będziemy kombinować dalej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lis 2017, 18:43

kozak38 napisał(a):bo płyn z powietrzem zamiast uciekać dziurką z odpowietrznika to uciekał z pod nakrętki ( być może jest zatkany)
z pod jakiej nakrętki :?: Jak hamulce nie będą dobrze odpowietrzone to nie licz na sprawne hamowanie. Musisz zrobić z tym porządek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16744
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2017, 20:20

sory chodziło mi o odpowietrznik , że z jednej strony leci płyn ale z pod odpowietrznika a nie przez tą dziurke ,

pytanie brzmi czy odpowietrzać tylko cały tył czy przód też ?
jutro z rana zaczynam działać
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

29 Lis 2017, 20:48

No to nie odpowietrzysz hamulca skoro odpowietrznik jest zatkany. Wykręć go całkiem i przeczyść dobrze jak jest zatkany.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16744
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2017, 20:52

tak zrobie, jutro dam znać czy odpowietrzenie coś dało :D
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Summer Cars Party 2010 / relacja
    Po raz czwarty na płycie lotniska Muchowiec w Katowicach mieliśmy możliwość obejrzeć „Najszybszą imprezę tegorocznego lata”. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat w Polsce nastąpił ogromny przełom w dziedzinie ...

30 Lis 2017, 20:45

w sumie wymieniłem klocki bo zauważyłem że są nie równo starte i jest okej już nie ociera, odpowietrzałem tył i chyba do końca mi sie nie odpowietrzyło bo dalej mam miękki pedał hamulca, czy odpowietrzać trzeba tylko tył czy wszystkie koła ?
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

30 Lis 2017, 23:00

Trzeba odpowietrzyć cały układ hamulcowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16744
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Gru 2017, 10:17

Czyli mam odpowietrzyć każde koło osobno tak ?
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Gru 2017, 15:31

Odpowietrzanie to też nie jest takie hop sipu. Głównie zależy czy jest ABS czy nie. Kolejnośc odpwietrzania z ABS - prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Natomiast bez ABS, czyli z korektorem siły hamowania na kołach tylnych - kolejnośc taka sama, tyle, że podczas odpowietrzania należy ruszać cięgnem korektora. Natomiast jeżeli o samo odpowietrzanie, to rozumiem, że wiesz jak to robić? Czyli wężyk, naczynie z płynem, pompowanie, zakręcanie o odkręcanie odpowietrzanika itd?
Rozumiem tez, że płyn hamulcowy znikąd nie wycieka. W tym spod odpowietrznika, o którym wcześniej pisałeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2017, 14:23

MotoAlbercik napisał(a):Kolejnośc odpwietrzania z ABS - prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Jak pompa ABSu jest z lewej strony bo jak z prawej to będzie odwrotnie stronami. W skrócie zaczynamy od najdalszego koła od pompy i kończymy przy najbliższym :)

Z ABSem trzeba uważać żeby kontrolować poziom płynu w zbiorniczku i nie zapowietrzyć samej pompy ABSu bo później ciężko ją odpowietrzyć.

kozak38 napisał(a):Czyli mam odpowietrzyć każde koło osobno tak ?
Zawsze odpowietrzasz wszystkie koła :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 16:50

z ABS'em , już sobie poradziłem , ogólnie to wyminiłem klocki i problem z ocieraniem i wracaniem tłoczka zniknął , później odpowietrzałem tak jak sie odpowietrza z abs'em czyli z zapłonem ale wystarczyło tylko tylne koła i jest już tak jak było wcześniej :D dzięki za podpowiedzi :P
kozak38
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 08 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.4 90km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995