Kokpit-drgania, buczenie, "warkot"

16 Mar 2020, 17:19

Witam.
Niedawno kupiłem Peugeota 508 1,6 blueHDI z 2016 roku. Jadąc w przedziale obrotów 1250 do 1500 słychać w kokpicie drgania, buczenie. Wszystko mija przekraczając 1500 obrotów. Gdy przyśpieszam dynamicznie nie słychać nic. Na kostce brukowej, lub bloczkach betonowych nawet dając na luz słychać to samo. coś wchodzi w rezonans. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Dzięki
KrzysiekK72
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 17 Mar 2020, 08:49

    Prawdopodobnie coś zostało źle złożone/skręcone. Trzeba by to wszystko rozbierać i sprawdzić.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16515
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    17 Mar 2020, 09:30

    Dziękuję za odpowiedź. Mówisz o całym kokpicie? Prawdę mówiąc rozważałem taką ewentualność ale znajomy podpowiedział, że już nie będzie to tak samo złożone i istnieje ryzyko, że odezwie się inna część... Ale pewnie trzeba będzie zaryzykować
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Mar 2020, 10:29

    Dlaczego nie będzie tak samo złożone? Będzie bedzie tylko trzeba to zrobić sumiennie i pod warunkiem że nie zostanie garść śrubek
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16515
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    17 Mar 2020, 10:31

    Dobrze by było jak by Ci się udało ustalić skąd w kokpicie dochodzą te drgania powodujące rezonans. Czasem wystarczy jedna brakująca spinka.
    KrzysiekK72 napisał(a):Na kostce brukowej, lub bloczkach betonowych nawet dając na luz słychać to samo. coś wchodzi w rezonans.
    Układ napędowy raczej można tu wykluczyć. Ja bym sprawdził amortyzatory.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Mar 2020, 11:58

    Zgadza się.
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus RX L - siedmioosobowa wersja modelu RX
      Zaprezentowana w 2018 roku, siedmioosobowa wersja modelu RX jest SUV-em z elektrycznie składanym i rozkładanym trzecim rzędem siedzeń, dysponującym osobnym panelem klimatyzacji. Jest wyższa i dłuższa od standardowego modelu, ...

    17 Mar 2020, 12:01

    Ciekawe w tym wszystkim jest to że te buczenie pojawia się od trzeciego biegu do szóstki. Jadąc własnie w tym przedziale obrotów 1300-1500. Potem znika. To słychać z kokpitu, za zegarami. Może podszybie.
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Mar 2020, 18:23

    Dzisiaj samochód stał kilka godzin na pełnym słońcu. Gdy wsiadłem do auta to było gorąco jak latem i podczas jazdy zdecydowanie mniej było słychać te drgania i buczenie. Praktycznie nie było nic słychać. Czy to świadczyłoby, że plastik się nagrzał i może lekko rozprężył? I dlatego przestało drgać? Może to jakas wskazówka gdzie tego szukać
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Mar 2020, 18:30

    KrzysiekK72 napisał(a): Czy to świadczyłoby, że plastik się nagrzał i może lekko rozprężył? I dlatego przestało drgać?
    Dokładnie, zrobił się bardziej plastyczny przez co inaczej przenosi takie drgania.
    KrzysiekK72 napisał(a):To słychać z kokpitu, za zegarami. Może podszybie.
    Próbowałeś naciskać deskę z góry podczas tych drgań/odgłosu, coś się zmieniało?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Mar 2020, 18:37

    Tak próbowałem dociskać deskę. Nie pomagało. Ale dzisiaj raczej można wykluczyć, że to w komorze silnika a raczej na pewno w kokpicie.
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    18 Mar 2020, 11:38

    Zajrzyj pod deskę i przyjrzyj się wiązkom kabli zobacz czy gdzieś nie ma takich lekko luźnych które wpadając w drgania mogły by powodować wspomniany dźwięk.

    Przypuszczam że jak będzie dużo cieplej problemu nie będzie i go nie namierzysz tak łatwo.

    Ja kiedyś w jednym samochodzie miałem takie lekkie brzęczenie gdzieś pod deską i pół roku szukałem bo nie zawsze ono występowało. Problemem okazała się jedna spinka która lekko puściła i na pierwszy rzut oka nie było widać że nie trzyma. Generalnie może to być trudny temat do zdiagnozowania bez rozbierania deski. Na początek jednak warto wszystko dokładnie przejrzeć i popatrzeć na elementy które mogą mieć jakiś nawet niewielki luz.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    18 Mar 2020, 15:55

    OK dzięki
    KrzysiekK72
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    03 Lut 2021, 17:01

    Witam, zdaje się że mam identyczny problem tyle że w 308 t9 1.6 HDi 92km

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Uszczelka w kolektorze wydechowym lub pęknięcie? Może kolektor ssący?
    Problem w sumie pojawił się gdy wymieniłem filtr powietrza z filtrona na mann, potem wymieniłem spowrotem na nowego filtrona myśląc że może coś z nim nie tak.
    Niestety bez zmian, pokrywa filtra dokręcona, uszczelka na swoim miejscu. Jeszcze jedna możliwość o której czytałem to ponoć jakiś "amortyzatorem" puchy filtra.
    Z innej strony patrząc, mam wrażenie że turbo później się załącza.
    bengowski
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 24 02 2015
    Auto: Peugeot 207
    Silnik: 1.4 16v 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    17 Lut 2021, 23:48

    Dzisiaj moja lwica zaczęła klekotać na postoju, więc szybko podniosłem maske i nasłuchuje...
    Chwytam za wlot powietrza i cisza.... Albo wyrobiło się któreś połączenie albo faktycznie pod pucha są jakieś gumki tłumiące drgania.

    Spróbuje uszczelnić spojenie w miejscu gdzie jest zielona strzałka na obrazku i zobaczę czy dało to jakiś efekt.

    Może się komuś przyda taka informacja.
    bengowski
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Prawo jazdy: 24 02 2015
    Auto: Peugeot 207
    Silnik: 1.4 16v 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006