Kolejny 25tys zl, benz do lpg

07 Lut 2016, 18:55

Witam.
Udalo sie w koncu wylapać dla rodziców accorda vii 2.0 a teraz nadszedł czas na mnie.
mam ok. 25 tys zl na samo auto plus oplaty,
zakladam LPG.
70% 200tys miasto , dwa trzy razy w mies trasy kolo 200,300km. Jezdze glownie sam i w trasy w 3,4 os. ||miesiecznie 1500km ||
Przesiadam sie z bezawaryjnego i mega taniego civica vi w lpg i nie chcę przede wszystkim latać po mechanikach i elektrykach. Potrzebuje w miarę eleganckiego,dobrze wyciszonego i prowadzacego sie auta ktore rowniez przy krotkich paru km trasach podola dynamicznemu stylu jazdy.
rozgladam się za:
w203 polift 1.8 2.0 z kompressorem
a4 b6 quattro 1.8T
lexus is 200 w manualu.
boję się trochę przesiadki z malej niskiej japonskiej pseudo rajdowki na wielowachaczowe elektroniczne niemcy i czy koszty utrzymania nie beda miazdzaco razy wieksze niz dotychczas. Ale czas juz dorosnac ,,motoryzacyjnie". jak to panowie widzicie?
Krzychkrzy
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Honda

07 Lut 2016, 19:11

Samochody, które wymieniłeś będą porównywalne kosztowo oraz pod względem osiągów. Wiadomo będzie drożej od Civica. W tej cenie możesz spokojnie szukać IS 300 :naughty:
Wady i zalety IS 200 wymieniłem w linku w stopce. Opisałem też ile wydałem i nie są to jakieś kosmiczne kwoty. Nie dopisałem tam 8 tulei poliuretanowych wahaczy przednich i 3 do maglownicy za kwotę 500zł + wymiana, która jest w połowie zrobiona.

Dodam, że przed kupnem IS 200 jeździłem Audi 1,8T Quattro aby zobaczyć co tak ludzie chwalą. Ty też spróbuj swoich typów, bo coś innego akurat Ci przypasuje,
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 19:40

właśnie mam znajomych,którzy ściągają z zachodu i jednak jestem nastawiony na poj do 2.0 sprowadzana zadbana i drozsza niz pl. Z PL jedynie skusiłbym się na 2.4 accorda lub właśnie ISA 300.
swoją drogą w szoku byłem,że ww auta w mieście pała 15l lpg. Rajdówką jeżdżę bardzo dynamicznie ale powyżej 10 mi nie spali za chiny. Ale na autostradzie mam wrażenie,że jadę rowerem 150 haha
A jak z awaryjnością i komfortem zawieszenia? Dodam,że miasto dosyć dziurawe i prowadzę ,,dynamiczny" tryb życia.
A jak odczucia po b6 quattro 1,8t Dzida?
Krzychkrzy
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Honda

07 Lut 2016, 19:48

Krzychkrzy napisał(a):A jak z awaryjnością? Dodam,że miasto dosyć dziurawe i prowadzę ,,dynamiczny" tryb życia.
A jak odczucia po b6 quattro 1,8t Dzida?

Ja mam zaiwszenie oryginalne i ze starości poddały się tuleje (guma sparciała)
Z awaryjności to skrzynia biegów miauczy, zapiekają się tłoczki hamulcowe i psuje się zmieniarka CD, czyli nie tak dużo.

Co do Audi
Ogólnie Quattro jest bezpieczniejsze w zimie (ale jakie mamy teraz zimy) i quattro nie ma nic do przyczepności (opony!) oraz nie da tyle frajdy co RWD. Na suchym dalej będzie się czuć podsterowność zamiast nadsterowności ale to już mniej ważne dla większości.
Ogólnie nie przekonało mnie wnętrze tego samochodu oraz co najgorsze pospolitość, która nie idzie w parze z taniością utrzymania. Osiągi były podobne choć inaczej rozkładał się moment obrotowy i brakowało mi całkowicie dźwięku 6-cyl. Wole jednak nietuzinkowe auto, które wychodzi trochę taniej w utrzymaniu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 19:53

Krzychkrzy napisał(a):Przesiadam sie z bezawaryjnego i mega taniego civica vi w lpg


Przy Twoich typach mocno się zdziwisz :D

Mój kolega przesiadł się z civica na MB kompressorka i już znowu jeździ civickiem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lut 2016, 20:38

czytam czytam i coraz bardziej mnie to przeraża. Oczywiście wiem,że koszta będą wyższe,ale wydać 30 tys na autko,które będzie dla mnie o ledwo poziom wyżej (bo sedan bo ciszej wygodniej i mocniej) a zeżre rocznie kilka razy więcej kasy to lipa. Jakby były civici vi sedan i mocniejszym silnikiem to bym się nawet nie zawachał haha dlatego też boję się troszkę niemców. Szukałem jakiegoś mniejszego kompromisu ale na civica viii nie ufo 1.8 nie wystarczy
Krzychkrzy
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi
    Toyota postanowiła zrezygnować z nazwy Auris – obejmującej w ostatnich latach w Europie kompaktowego hatchbacka i kombi – i powrócić do oferowania Corolli w trzech odmianach nadwoziowych. Rewolucja dotknęła ...

07 Lut 2016, 21:02

Kup ładnego IS-a za 20tys. i na pewno nie wydasz o 5tys. zł więcej które Ci zostanie niż na inne auto ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 21:11

Quattro sprawdza się też lepiej na mokrej nawierzchni, a dni deszczowych u nas w PL wcale nie tak mało.
1.8T jedzie wyczuwalnie lepiej(nawet dociążony quattro) od IS200 i to czuć testując oba auta. Oczywiście mowa o zdrowym w pełni sprawnym, seryjnym egzemplarzu. No i gdyby jednak mocy brakowało, to można w jeden dzień *doposażyć* silnik w parę dodatkowych koni. W IS200 bez worka pieniędzy tego nie zrobisz.
Wygląd to kwestia gustu, wiec w tej kwestii sam sobie odpowiedz co Ci się bardziej podoba.
Pozostaje jeszcze kwestia praktyczności. W Audi nawet w sedanie masz składaną i dzieloną tylną kanapę i normalne zawiasy bagażnika, a w IS200 masz brak składania i w gratisie zawiasy ograniczające przestrzeń bagażową.
Z większych denerwujących rzeczy, to w Lexusie jest regulacja kolumny kierowniczej, tylko w jednej płaszczyznie(audi w dwóch).
Koszty eksploatacji są zbliżone, jeśli chodzi o standardowe części.
W Audi uważaj na zawias z przodu, ewentualna wymiana to koszt około 1500zł na częściach, które były używane na pierwszy montaż. Po takiej wymianie spokojnie 100tyś.km zrobisz. Tylne zawieszenie jest trwalsze, mimo, ze to też wielowahacz. Starczy Ci spokojnie na B6 z końca produkcji, a te mają bardziej odporne wnętrze na zużycie, a to często krytykowane element w tych autach.
Civic VIII wcale nie jest taki bezawaryjny i tani w utrzymaniu- poczytaj sobie wypowiedzi łysy30 na temat tego auta :)
Z propozycji, to może BMW E46? Dobry układ jezdny i przyzwoite silniki benzynowe, które zapewniają bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

07 Lut 2016, 21:19

pkc napisał(a):Z większych denerwujących rzeczy, to w Lexusie jest regulacja kolumny kierowniczej, tylko w jednej płaszczyznie(audi w dwóch).

uwierz, że to nie denerwuje przy elektrycznej regulacji fotela w 4ch płaszczyznach - bardziej niewygodny jest brak wysokiego podłokietnika w wersji przed liftem oraz brak teleskopów maski zamiast dzyndzla - nie pasuje do takiej marki :)
to i tak nic przy skrzypiącym sprzęgle (a raczej łapie sprzęgła) - jakbym miał tylko kanał to miałbym to gdzieś i nic by mnie to nie kosztowało :evil:

pkc napisał(a):1.8T jedzie wyczuwalnie lepiej(nawet dociążony quattro) od IS200 i to czuć testując oba auta. Oczywiście mowa o zdrowym w pełni sprawnym, seryjnym egzemplarzu. No i gdyby jednak mocy brakowało, to można w jeden dzień *doposażyć* silnik w parę dodatkowych koni. W IS200 bez worka pieniędzy tego nie zrobisz.

dla ścisłości chip to z 1000zł w Audi i 6000zł zaturbienie ISa na ponad 200KM :ok:

Jak widzisz autorze są takie smaczki i szczegóły, które wyjdą w czasie jazdy próbnej, bo każdy szuka czegoś innego i ma różne wymagania ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 21:30

dzida napisał(a):uwierz, że to nie denerwuje przy elektrycznej regulacji fotela w 4ch płaszczyznach - bardziej niewygodny jest brak wysokiego podłokietnika w wersji przed liftem oraz brak teleskopów maski zamiast dzyndzla - nie pasuje do takiej marki :)

Zrobiłem IS200 kolegi długą trasę(razem około 3000km) i przeszkadzało mi to(w mojej e36 też mnie to denerwuję). Koledze to też doskwierało w tym aucie, więc nie dla każdego jest to wystarczające :) Ogólnie wszyscy właściciele IS'ów jakich znam lub z jakimi rozmawiałem, mieli zastrzeżenia do tej regulacji.
Ale tak jak mówisz, autor tematu sam musi ocenić wybrane auta i sprawdzić co mu będzie przeszkadzać, a co jest w stanie zaakceptować. :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

07 Lut 2016, 21:45

W sumie pozycje za kierownicą każdy ma inną i być może moje wymiary się dopasowały do tego co daje IS - ja osobiście nienawidzę wysokich aut gdzie siedzę jak na taborecie :evil:
W służbowej Octavii gdzie mam 2 płaszczyzny nic mi pomoże z powodu beznadziejnych foteli (bolą plecy) i jazdy - wczoraj jechałem na A4 do 170km/h i trzymanie toru jazdy od 140km/h woła o pomstę do nieba ("zaleta" elektrycznego wspomagania) :? Hałas przy 1,9TDI to jakaś porażka. Podziwiam handlowców, bo dawno się tak nie stresowałem nawet w Accencie...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 22:05

a jak to jest z tymi IS 300 W PL?
powiem szczerze,że troszkę zaciekawił mnie quattro z tego względu jak zachowuje sie przy mokrej nawierzchni na zakretach. Bokiem nie latam i w zimie problemow tez nie mam, choc kiedys moje niskie jajko przy wyprzedzaniu na lekkim deszczu i studzience stracil przyczepnosc i dwa auta haha. Jesli bym bral przedni pod uwage to zdecydowanie wybral bym accorda.
A co myslicie o w203 w tym zestawieniu?
Krzychkrzy
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Honda

07 Lut 2016, 22:14

Krzychkrzy napisał(a): jak to jest z tymi IS 300 W PL?

jak się pojawia w dobrej cenie to szybko się sprzedaje - popyt przewyższa podaż

Krzychkrzy napisał(a):owiem szczerze,że troszkę zaciekawił mnie quattro z tego względu jak zachowuje sie przy mokrej nawierzchni na zakretach. Bokiem nie latam i w zimie problemow tez nie mam, choc kiedys moje niskie jajko przy wyprzedzaniu na lekkim deszczu i studzience stracil przyczepnosc i dwa auta haha

pokiełbasiło Ci się - mylisz przyczepność z trakcją

Quattro daje Ci tą zaletę, że masz lepsze przeniesienie mocy na drogę - na mokrym łatwiej Ci wystartować od zera.
W zakrętach ważne są opony i możesz mieć najlepszy napęd na świecie i dupne oponki i nic nie zdziałasz. Quattro u nas obrosło taką legendą, że ludzie pchają jakieś Dębice, bo mają "kłatro". Przy wyprzedzaniu Q nie pomogłoby Ci, bo doświadczyłeś aquaplaningu czy braku przyczepności...
Co do prowadzenia tylnonapędówki dają więcej frajdy w zakręcie zacieśniając go, a 4x4 zapewniają większy zakres bezpieczeństwa jak się boimy zarzucenia tyłem gdy przesadzimy z prędkością.
Wniosek? Jak startujesz gwałtownie to 4x4 w każdych warunkach. Jak chcesz precyzji to RWD. Jak liczy się bezpieczeństwo to... opony i mózg!
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2016, 22:49

oo extra wyjaśnione!
Więc na autostradzie przy mokrej nawierzchni przy wysokiej predkosci na luku przy takich samych oponach napedu quattro a rwd ... ? Oczytałem się trochę ale pewnie nie poczuje dopóki nie sprawdzę, szkoda że jezdzilem tylko przednimi. U mnie mam sportowe zawieszenie i skubany trzyma się jak przyklejony ale w mieście jest dramat,zęby sobie mozna wybić. Żebym ogarnął RWD przy przesiadce.
A dzida jak wyciszony jest lexus? Jak z wyprzedzaniem?
Krzychkrzy
Nowicjusz
 
Posty: 33
Auto: Honda

08 Lut 2016, 01:38

Fakt, sportowe zawieszenie bez dobrej drogi to tragedia.
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Lanos