REKLAMA
Witam !
Proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem na co mam się zdecydować.
Jezdzę aktualnie Civicem Vgen 1.5 90km. Wszystko jest w porządku na auto nie narzekam, jednak na świat przyszło dziecko i autko stało się za małe...
Poszukuje jakiegoś kombi.
Przebieg jaki rocznie robię : 17-24 tyś km.
Mam do pracy w jedną stronę 11km ( prosta droga wrzucam 5-tkę i się toczę 80km/h. Po drodze mam jedno rondo i jedne światła ).
Czasem wracam z pracy i zaraz znowu ten sam dystans do miasta na zakupy z żoną i dzieckiem.
W weekend jakiś wypad 50-60 km w jedną stronę, raz na 2-3 miechy trasa 200km, lub kręce się wokół komina. Mieszkam w małym miasteczku.
Zdaża się też wokół komina ciągać przyczepkę z drzewem, przewozić jakieś rzeczy itp
Moje oczekiwania :
- kombi ( spokojnie wystarczy rozmiarów focusa mk1, ojciec ma więc miałem okazję pojezdzić wymiary mi pasują )
- W miare wygodna tylna kanapa ( dziecko + fotelik i żona tam jezdza )
- Klima
- Szyby w prądzie przód starczy
- W miarę ekonomiczne + częsci od ręki
- w miarę dobre prowadzenie
- fajnie by było mieć jakiś komputer pokładowy, sterowanie radiem z kierownicy ale nie są to opcje wymagane
Budzet : 7-9 tyś
Auta na którymi się zastanawiałem :
Focus mk1 ( 1.8 tddi 90km lub 1.8 pb 115 km )
Jest to chyba mój główny faworyt, Auto super się prowadzi tylko na co też się zdecydować tddi czy benzynę ? Ojciec ma tddi i przy silniku nic nie robił. Może troszkę za mało mocy ale jest ekonomicznie.
Pod pb forda raczej lpg nie podejdzie tak ? Myślę tylko nad 1.8. 1.6 odrzuciłem gdyż 100km to chyba troche za mało do tej budy.
Jak wyglądało by spalanie takiego 1.8 ?
Foke można dostać z niezłym wyposażeniem za dość niezle pieniadze.
- Octavia mk1 1.9 tdi 90/110 km, 1.8 125km i 2.0 115km.
Tutaj auto kompletnie bez polotu ale funkcjonalne w miarę...
Najbardziej jestem przekonany do tdi tylko czy warto masa szrotów na rynku.
1.8 i 2.0 obowiązkowo pod lpg bo koszty paliwa chyba by mnie zjadły. do tych silników nie jestem zbytnio przekonany.
Czy wszystkie 110km tdi miały dwumas ?
- Avensis mk1 1.8 129km
Z konca produkcji, wydaje mi się, że to wdzięczne auto mało awaryjne. Według auto centrum także dość ekonomiczne. To jest już VVTi ? Więc instalka lpg też nie bardzo tam podejdzie.
Odrzuciłem : Volvo v40, Astre g, i niezbyt jestem przekonany do francuzów.
Czy jest jeszcze coś wartego uwagi w tych pieniądzach i czy w moim przypadków warto pakować się w diesla ( interesuje mnie tylko diesel na pompie rotacyjnej nie na CR)
Z kupnem auta mi się nie spieszy mam czym jezdzić. Proszę was bardzo forumowiczów o radę co by tu najbardziej pasowało.