Kombi ~25 tys

04 Lis 2019, 11:50

Cześć,

Szukam kombi, które codziennie będzie robiło 15 km w jedną stronę do pracy po mieście, raz na tydzień trasę ok. 200 km. Raz na miesiąc ok. 1000 km.

Mam pewne typy takie jak:
Renault Laguna w dieslu
Citroen C5 2.0
Mondeo z tym samym silikiem
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Lis 2019, 13:36

i jakbyście ocenili np. to auto:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Lis 2019, 13:37

Typowe komisowe auto z przebiegiem poniżej 200 tysięcy. Poszukaj czegoś od prywatnego właściciela, który ma jakiekolwiek udokumentowane naprawy... Tutaj to trochę taki kot w worku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2019, 13:46

Patrzyłem na to auto też:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Lis 2019, 19:40

Obejrzeć możesz jeśli masz blisko ale nie ma co się łudzić, że jest to auto bez wkładu.
Jeżeli przebieg jest prawdziwy to zbliżają się typowe dla diesla wymiany/naprawy eksploatacyjne.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lis 2019, 20:30

Czyli jaki pakiet startowy dla diesla w tym wieku?
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2019, 11:02

7 tysięcy
turbina 1500, dwumas 2000, cztery wtryski 2000, dpf 2000.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

05 Lis 2019, 11:28

to odpuścić diesle w tym wieku?
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2019, 13:43

diddy79 napisał(a):Re: Kombi ~25 tys
Dzisiaj, 10:02 7 tysięcy
turbina 1500, dwumas 2000, cztery wtryski 2000, dpf 2000


To jest najczarniejszy scenariusz, dlatego dieselka trzeba dobrze sprawdzić przed zakupem.

Co do cen to przy takim 2.0 dCi wtryski wyjdą drożej (piezoelektryczne) nawet ponad 3000 tys.zl., sprzęgło z dwumasą (LUK) 2400zł +robocizna. DPF można regenerować, więc wyjdzie taniej. Regenerowa turbosprężarka 800zł przy zwrocie starej. 2.0 HDI (Citroen, Peugeot, Ford) będzie miał tańsze części.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2019, 13:44

gdzie sprawdzę to o czym piszesz przed zakupem? ASO?
mark92
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 04 04 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 1.8 VVT
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Lis 2019, 15:53

sprawdzić można i nie można. ASO nic nie zdziała bo nie ma pojęcia o naprawach takich samochodów. tylko niezależny ogarnięty mechanik z komputerem który może sprawdzić stan wtrysków i powiedzmy "kondycję" dpf (po częstotliwości ostatnich czyszczeń). nie zmienia faktu że wtryski dziś nie leją ale mogą zacząć za 10, 20, 30 tys km. bo to że zaczną jest pewne. Stary dpf jeżeli jeszcze nie był wymieniony przy lejącym wtrysku podda się w kwartał. Co do turbiny to samo co z wtryskami - podda się na pewno nie wiadomo tylko kiedy może za 10 może za 100 tys km. Dwumas jak nie terkocze jeszcze pojeździ - pytanie brzmi ile.
wszystkie rzeczy o których napisałem są to elementy osprzętu nowoczesnego diesla. każda marka je ma, dla każdej marki produkują je ci sami podwykonawcy, i w każdej marce wytrzymują tyle samo. Wtryski zaczynają lać po 200 tys, przy 300 leją wszystkie chyba że ktoś już ingerował. turbina wytrzymuje od 100 do 300 tys w zależności kto tym jeżdził, dwumas tyle co pierwsze sprzęgło - 200 300 tys km, a dpf około 200 chyba że wtryski leją.
Sprawdzić możesz czy awarie wtrysków i dpf występują dziś. co do turbiny możesz powołać się na słuch ale jak nie masz fachowej wiedzy to może być za mało. A uszkodzony dwumas terkocze lub puka przy ruszaniu.
Niestety jak już napisałem diesle dzielą się na te które awarii jeszcze nie miały (najgorsze), na te w których awarię próbujemy ukryć (pośrednie - jak wykryjemy mamy podstawę do dobrej negocjacji ceny) i na te w których usterki już naprawiono (dokumenty). te są najlepsze bo dają szanse na 100 150 tys km spokoju. Lecz dają tylko szansę bo nie mamy niestety pewności kto wykonywał naprawę i w jaki sposób.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018