Kombi :: 40k zł :: prośba o pomoc

13 Kwi 2011, 14:00

Witam serdecznie.
Po wielodniowym ślęczeniu na wielu stronach postanowiłem zapytać forumowiczów.

Szukam rodzinnego Kombi do 40 tysięcy złotych. Wróciłem z wysp i trzeba kupić auto, tam woziłem sie Avensis II z 2005 roku i bardzo sobie chwaliłem, chociaż drażnił mnie plastik, trzeszczał a na koniec przy sprzedaży auta wysiadła pompa klimatyzacji, taki psikus.

W Polsce auta są droższe więc teraz szukam wedle tych kryteriów:

- kupuję w kraju, najlepiej w centralnej części -nie mam auta, pracuję w Warszawie i nie mam jak pojechać po auto kilkaset kilometrów
- cena max. 40k zł, najlepiej trochę mniej.
- samochód przynajmniej wielkości Avensis (octavia odpada, siedziałem, mała, jestem misio i mam 185cm)
- nie za bardzo uśmiecha mi się najczęściej kradzione auto w kraju, wole spać w nocy (vide passat, avensis, bmw)
- jeżdżę do pracy (ok 20km dziennie) + zakupy + okazjonalny wypad z Wawy do Wrocławia/Gdańska/wakacje, nie będzie to wiele w roku, poniżej standardu (powiedzmy <15/20tyś ??)
- nie szukam mocy w silniku, szukam komfortu. wolę powoli ale statecznie, nie cisnę w pedał i nie interesuje mnie wciskanie w fotel - avensis mój miał "tylko" 114KM i wystarczyło
- rozważam diesla i benzynę, LPG odpada (parkingi!)
- samochód posłużyć ma mi na min. 5 lat więc rozważam używane, nowsze roczniki 2006-2008, nie chcę wieloletnich aut bo nie zamierzam długo sprzedawać.
- nie chcę na siłę usportowionych nadwozi, spłaszczonych świateł i niskich słupków z tyłu, testosteron zużywam gdzie indziej niż na ulicy
- eksploatacja ! wolę zapłacić więcej na start niż potem dziurawić portfel
- nie ukrywam że przy tej sumie zależy mi na "duszy" auta, wyglądzie i charakterze
- może być wyższy przebieg, zakładam kupno od 1go właściciela, serwisowane ASO itp.
- nie znam się na tyle żeby oceniać import, nie chcę kupić spawanego szrota.

Z tych rozważań zrodziły się te auta, i tutaj proszę o pomoc w ew. wyborze:

- citroen c5 2008 - nowa bryła, mój faworyt i pewnie najbardziej komfortowe, ale jak wygląda eksploatacja ? nie zakładam że od razu będę robił zawieszenie FAP ale boję się że to skarbonka, modele sprzed 2005 były awaryjne, po 2008 czytałem same przychylne opinie na większości portali testy na +++, powtarzam, mój faworyt
- avensis kombi II 2006/2007 - sprawdzone osobiście, chociaż wiem że części drogie i wciąż wnętrze z plastiku, poza tym bardzo podoba mi się buda, nowej po 2009 nie znoszę (po co tu usportowienie??), niby japończyk ale wiadomo, jak sie zepsuje to klapa.
- mazda 6 2006/2007 - chociaż bardzo nie podoba mi się zestaw 3 wielkich wylotów powietrza na centralnej części deski, jednak byłbym w stanie to znieść wiedząc że auto odpłaci się sensowną eksploatacją i małą awaryjnością
- honda - nie wiem nic o tym aucie poza tym że często wariują w nim "cfaniaki" z grubymi szyjami.
- passat B6 2006/2007 - niemiecka rzetelność (mit?) ale auto typowe do bólu, każdy sąsiad takie ma, poza tym najczęściej kradzione auto w kraju, nie wiem czy warto się stresować
- BMW 3 (320) - z tego co wyczytałem droga eksploatacja i dość mało miejsca w środku, marzyło mi się to auto ale zdrowy rozsądek podpowiada ze to mógłby być skok z motyka na słońce na razie
- Octavia II - siedziałem w środku - czułem się jak w peugeocie 206.
- Opel - nie podobają mi się budy, odpada, a insignia za droga
- Ford Mondeo - jak powyżej
- Alfa Romeo/Kia/Volvo - za bardzo egzotycznie

Generalnie wiem że ta suma nie pozwoli na chromowane wykończenia ani pokładową nawigację ale fajnie byłoby mieć chociaż strefową klimę, być może czujnik parkowania dla żony, nie szukam bajerów ale wiadomo - fajnie jak są. powyższe auta nieznacznie różnią się wielkością a o 50L w jedną czy drugą stronę nie będę robił afery, wszystkie są pakowne a ja nie mam modelu rodziny 2+9.

na wybór dałem sobie około 2 miesięcy od dziś, kupowałbym w okresie wakacyjnym, koniecznie przed jesienią, mam dość deszczu na okularach.

Proszę o pomoc - wszelkie opinie mile widziane, porady. ewentualnie, jeśli ktokolwiek byłby skłonny odpisać na maila można na shukenja[at]gmail.com
powtarzam - wszystkie opinie mile widziane.

z góry dziękuję.
pozdrawiam.
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

13 Kwi 2011, 15:24

A co na temat Laguny II sądzisz?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

L3 też dostaniesz ale do opłat:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Kwi 2011, 15:43

witam,
zupełnie umknęła mi ta laguna. bryła jak najbardziej ciekawa, dzięki za
przypomnienie, w takim razie muszę poczytać i o tym aucie ....

skoro polecasz - może skrobnąłbyś coś o tym modelu od siebie ?

z góry dzięki.
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

13 Kwi 2011, 16:03

W sumie Laguna jak Laguna... W dieslu polecany jest silnik 2.0dCi na łańcuszku rozrządu. W benzynkach może być każdy lecz 1.6 jest trochę słaby w połączeniu z klimą. Jak się kupi zadbaną to będzie długo służyła. Zawsze warto sprawdzić przed kupnem w ASO... Wydasz 200-300zł ale masz pewność co gdzie i jak... Ważne by w silnikach z turbiną po dłuższej jeździe bądź ostrzejszej schłodzić turbinę tak przez minutę do dwie ;)

Jak chcesz by ci dokładny model ocenić to pisz tu w temacie lub PW to pomogę wyłapać niezgodności... ;)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Kwi 2011, 16:11

dzięki za radę - zerknę na opcje i wrzucę w temat.
oczywiście zakładam wizyty w ASO przy kupnie, przy takich sumach nie wyobrażam sobie
żeby kupić auto "na oko".

teraz w sumie Skoda zabiła mi ćwieka bo model kombi nowy można już mieć za niewiele ponad 50k, z gwarancją i pewnie jakimś ciekawym upustem na opony zimowe itp. fakt że komfort mniejszy niż w (powiedzmy) c5 czy avensis ale nie ma co się szarpać o kilka cm, to jest auto podobnej klasy i jeśli można kupić nowe za niewiele więcej - problem że zostały im tylko modele w LPG. a w Polsce parkowanie na zewnątrz przy -30 to katorga której nie chcę przechodzić.

osiołkowi w żłoby dano.
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

13 Kwi 2011, 17:09

Moim zdaniem lepiej trochę dołożyć i kupić nowy samochód, Octavia II tour jest już moim zdaniem wystarczająco żwawa a przy tym z LPG ekonomiczna i niedroga w zakupie.
Za powyższą kwotę nie kupisz C5 obecnej generacji podobnie jak Laguny III(na 90% będzie to sprowadzony z Francji samochodowy odpad jak ta z linku roadkillera) podobnie z e90 i Passatem z 2007r.
Ryzyko jest bardzo duże bo przebierasz praktycznie jedynie w samochodach sprowadzonych które na pewno były rozbite lub przejechały już >200tys. km.
A kupując nową Octę nawet tour masz spokój na parę lat no i łatwiej Ci ją potem będzie odsprzedać za przyzwoite pieniądze, szczególnie jeśli niewiele jeździsz.
Ostatnio edytowany przez Jasiek90, 13 Kwi 2011, 17:21, edytowano w sumie 1 raz
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...

13 Kwi 2011, 17:09

Piszesz:
outpt napisał(a):nie ukrywam że przy tej sumie zależy mi na "duszy" auta, wyglądzie i charakterze

A następnie:
outpt napisał(a): passat B6 2006/2007 -

Wygląd- Okej! Tu się zgodzę jest to auto, które ma bardzo ciekawą sylwetkę...
Ale na pewno nie ma duszy ani charakteru... Już samo znaczenie, auto dla ludu go z tego wyklucza.
Z tego rocznika za te pieniążki to raczej BMW nie znajdziesz... Może 316i...
Tak więc proponuję:
Fiat Croma 1.9 JTD
[link do oferty na Allegro wygasł]
Cena/wyspoażenie/rocznik - uważam, że warto :!:
Ostatnio edytowany przez Daro20VT, 13 Kwi 2011, 19:53, edytowano w sumie 1 raz
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Kwi 2011, 18:10

Daro20VT napisał(a):Wygląd- Okej! Tu się zgodzę jest to auto, które ma bardzo ciekawą sylwetkę...
Ale na pewno nie ma duszy ani charakteru... Już samo znaczenie, auto dla ludu go z tego wyklucza.

A samochody marki Fiat są dla kogo?

A co do propozycji szukasz auta o ciekawej sylwetce, a odrzuczasz Alfe Romeo 159 SW? Jedna z najładniejszych kombi na świecie. W tej cenie znajdziesz młody, bardzo dobrze wyposażony, jeżdżący i ciekawie wykonany samochód. Plusem jest równiez sprawdzony diesel 1.9 JTD.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Mazda 6 to też bardzo dobra propozycja. System BOSE gra bardzo ładnie ;), do tego chyba najbardziej funkcjonalny bagażnik w klasie :)
[link do oferty na Allegro wygasł]

No i jeśli w propozycjach jest VectraC to może Saab 9-3 w kombi?
[link do oferty na Allegro wygasł]
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

13 Kwi 2011, 19:54

Libre napisał(a):A samochody marki Fiat są dla kogo?

Dla ludzi, którzy cenią dobre samochody. Włoskie samochody mają charakter !
Libre, autor wątku nie chce Alfa Romeo, gdyż jak sam stwierdził wygląda zbyt egzotycznie... Ubrałbym to w nieco inne słowa... Jest zbyt piękna.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Kwi 2011, 21:17

dzięki za linki i odpowiedzi.

jeśli chodzi o wspomnianą "egzotykę" - chodziło mi raczej o tryb w jakim to auto występuje na polskich drogach. miałem na myśli auta:

a) których jest na tyle mało że można powiedzieć o nich - niszowe - chociaż tutaj i c5 pasuje jak ulał bo ich jest malutko; ale też mitsubishi, dodge, kia ?, sangyong, itp. Jest ich mało - mniejszy dostęp części/zamienników = droższa eksploatacja.
b) których marka skierowana jest - w odróżnieniu od standardowej klasy D - do "szczególnego" odbiorcy. Alfa taka jest - bo tych aut nie kupują "wszyscy", podobnie Honda, Volvo. mowię o segmencie aut które wymagają trochę więcej niż passat dla kowalskiego - chyba że się mylę, wtedy proszę mnie poprawić.

a'propo passata - owszem, auto dla ludu, ale nie wygląda źle, jest duże, i (powiedzmy zgodnie z mitem) nie-awaryjne, plus cenowo wpisuje się w moje możliwości.

zgoda co do Octavii Tour - im więcej o tym myślę tym bardziej podoba mi się oferta (zastanawiam się tylko czy w tych silnikach w wersji 1.6 i 100Km jest wystarczająco mocy na ten kadłub, a dodatkowo czy można w okresie zimowym jeździć tylko na benzynie żeby oszczędzić kłopotów z gazem/rozruchem/parkowaniem w garażu podziemnym).

Linki rzecz jasna sprawdzę i napiszę więcej.

jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
gdyby temat się rozrósł można go przypiąć, być może jest parę osób w mojej sytuacji...
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa

13 Kwi 2011, 21:54

gaz nie robi żadnego problemu czy to zima czy lato ,to nie te czasy ,obecnie jest już inna technika , co aut które wymieniłeś wszytko ok tylko że za 40tys zł kupić sprowadzone auto z 2007 lub z 2008 roku to raczej będzie jakieś auto powiedzmy oszukane czyli jakiś składak lub z duzym przebiegiem który cofnięto lub sprowadzony do kraju na słupa bez VAT-u o czym kupujący nie ma zielonego pojęcia itd. Jeżeli odpowiada ci skoda i masz możliwość zakupu nowej sztuki z salonu to jest to chyba najlepsze rozwiązanie .Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez czeslaw555, 13 Kwi 2011, 21:57, edytowano w sumie 1 raz
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Kwi 2011, 21:54

Octavia to ekonomiczne autko, ale dla misia będzie umiarkowanie wygodne, ale już za misiem miejsca brak. Rekompensuje wielgachny bagażnik. !00 koni pozwala się w miarę sprawnie przemieszczać.


Ja raczej głosowąłbym na Fiata Cromę. Fiat się kojarzy z tandetnymi wozidełkami, ale Croma to troszkę inny przedział. Polecam


Laguna jak inne francuzy ma bolączkę z elektroniką. Cuda wodotryski, ale lubią zawodzić.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

14 Kwi 2011, 07:52

Joter napisał(a):Laguna jak inne francuzy ma bolączkę z elektroniką. Cuda wodotryski, ale lubią zawodzić.

Chyba następny teoretyk się znalazł... Kolega w 2.0dCi z 2005 lub 2006 przejechał już 300tm i jakoś jeździ dalej...

A powiedz mi, które nowsze auto się nie będzie nigdy psuło? Oczywiście mowa o takich w tych 40000zł.
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Kwi 2011, 09:23

"Teoretyk", prędzej powiem ze Twoj znajomy ma szczęście :D bo moj akurat nie mial szczescia do laguny! Mimo ze kupil nową to tyle ial problemow ze chyba drugie auto by mógł kupić za naprawy :D
Natomiast z tego co wiem i czytalem to ostatni model Laguny jest bardzo chwalony i w porownaniu z poprzedniczką jest duuuuzo bardziej awaryjna :)

Co do Passata B6 to moge Ci napisać ze sporo czytalem o nich i jak sie okazuje to jest to najgorszy model passata jaki wypuscil VW :)
Radze poczytac opinie i testy w gazetach, jest tam na prawde duzo ciekawych informacji.
Ostatnio edytowany przez Wincam, 15 Kwi 2011, 17:17, edytowano w sumie 1 raz
Wincam
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Wrocław

14 Kwi 2011, 10:20

Witam i dziękuję za odpowiedzi.

obejrzałem linki - poszukałem i nawet odwiedziłem strony producentów, poczytałem opinie i mija lista wygląda teraz tak, w kolejności od faworyta do najmniej ciekawego;
zauważcie że lista zaczyna się od aut które wybrałem również pod wpływem "emocji" w sensie ducha i charakteru, natomiast najbardziej pragmatyczne auta zostawiłem na koniec;

Alfa 159 - estetyka, prostota i pazur vs. opinie o drogiej eksploatacji i sporej ilości drobiazgów. auto jest śliczne.
Citroen C5 - jak powyżej, cenowo troszkę lepiej niż AR (można kupić taniej)
Octavia II Tour (2011) - arcyciekawa oferta salonowa, 2 lata gwarancji, nówka, wyposażenie średnie (komputer pokładowy, el szyby, klima manualna, cd + mp3) ale pragmatyzm auta perfekcyjny, oczywiście charakter dziadka ale estetyka mi się podoba, chociaż auto nie za wielkie w środku. kwestia czy rezygnować z komfortu dla ceny chyba że ostatni facelift Skody poszerzył auto w środku w co wątpię....
avensis kombi II 2006/2007 - sprawdzone rozwiązanie, jednak cenowo nie odbiega od auta nr.1 i nr.2 a dużo gorsze i mniej estetyczne wykonanie. ot taki muł pociągowy w lepszych ciuchach ( a i tak nie boss ani armani, ot taki h&m)

odrzuciłem Fiata Croma, nie podoba mi się nadwozie i kupno auta które mi się nie podoba na dłużej niż kilka lat to strzał w stopę.

właściwie to powinienem też zadać kilka ważnych pytań:

- czy w powyższej klasie auto 4-letnie to źle ? rok na polskich drogach to może być dla auta dużo - ostre zimy, gorące lato, sporo dziur w nawierzchni, itp....
- na polskie warunki zakładam 15tyś rocznie jako standard. wiem że diesle bez problemu łykną 200tyś przy dbaniu o auto, ale większość tych aut ma ponad 150tyś w benzynach...
- AR 159 jest najczęściej sprowadzana (belgia, niemcy, holandia) - ofertowo 2007/2008 rok to ceny rzędu 35-40 tyś - podejrzane?
- jak to jest że nówka kosztuje min. 100tyś (AR, c5) a 3.5 letnie auto kosztuje 1/3 ceny ? gdzie jest trick ?
- Skoda w ofercie salonowej jest w gazie - niektóre parkingi mają cegiełki, jeśli mają wentylację tylko grawitacyjną (wiadomo, taniej) - czy można w okresie zimowym jeździć takim autem tylko na benzynie i w ten sposób wyeliminować problem parkingów ??

im więcej szukam tym więcej pytań ale to dobrze bo lepiej poznam temat 9chyba)

z góry dzięki za odpowiedzi...
pozdrawiam
outpt
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Warszawa