Kombi dla rodziny 2+2, głównie miasto, ~85k zł

28 Mar 2025, 10:16

Cześć,

poszukuję auta rodzinnego (2+2) wymagania:
- raczej kombi
- niskie spalanie (hybryda?) - do tej pory jeździłem Qashqaiem 1.2 115 i w mieście było ok 9L
- moc - 9s/100 będzie ok
- automat
- budżet ok 85k zł

Rocznie robię ok 15k km. Codzienne dojazdy do pracy to 15 Km w jedną stronę, połowa korki od świateł do świateł (stąd mocne zainteresowanie hybrydą). Dwa razy w miesiącu trasy po 150 Km. Czy diesla kategorycznie odrzucić przy takiej jeździe?
Zależy mi, aby spalanie nie było większe od poprzedniego Qashqaia.

Obecnie najbardziej jestem nastawiony na Forda Mondeo kombi w hybrydzie.
Corolla chyba zbyt mała i surowe wnętrze.
Jeszcze wpadła mi w oko Mazda 6 2.0 benzyna.
Ewentualnie Skoda Octavia (może nawet IV?) - jednak trochę boję się TSI i DSG
Może są jeszcze jakieś inne propozycje warte rozważenia? Ewentualnie może być SUV.
Moje marzenie to SMAX w hybrydzie ale w tym budżecie niestety nieosiągalny :(
sahajdak
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 24 04 2019
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Almera N16
Silnik: 1.5 90 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Mar 2025, 10:27

Nie bój sie tsi, octavie juz mają poprawione silniki a dsg jak każdy automat czyli loteria, jak ktos dba to chodzi i nie ma problemów
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Mar 2025, 14:19

Kris3646 napisał(a):Nie bój sie tsi, octavie juz mają poprawione silniki a dsg jak każdy automat czyli loteria, jak ktos dba to chodzi i nie ma problemów

Chłopie masz swój temat to go pilnuj jak się nie znasz to nie pisz randomowych przypowiastek zebranych z netu.

DSG nie jest jak każdy automat.
Jego trwałość wiaże się z serwisem który jest drogi a często konieczny do życia.
Do tego są różne DSG połączone z różnymi silnikami.

Polecam autorowi odwiedzić fora dedykowane i wpisać sobie hasła typu: " dq200 szarpie" i wtedy sam ocenić jak jest dobrze.
Kolejna sprawa to ani silnik ani skrzynia nie są sprzedawane na palecie żeby można było napisać w tak mocnym skrócie. I tu znowu kłania się google a potem fora dedykowane.

A odsyłam na fora dedykowane żeby nam nie wpadł nasz miłośnik marki i nie mydlił oczu jak już jest cudownie bo silnik nie bierze oleju.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Mar 2025, 23:38

Jestem ciekaw ale tak konkretnie jakie wady tak chociaż z 5 konkretnych mają silniki 1,4 tsi typu CHPA,CHPB, CZDA czyli 140/150 koni (EA211)

Co do DQ200 - Skrzynia biegów z elektronicznym sterowaniem zmiany przełożeń. Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł biegi zmieniają się błyskawicznie. Niestety są to sprzęgła suche, co sprawia, że ich trwałość jest mniejsza w porównaniu do mokrych, pracujących w oleju. Nie jest to jednak poważny problem – koszt wymiany sprzęgieł poza ASO wynosi od 3 do 4 tysięcy złotych i trzeba to robić co jakiś czas, Kolejną kwestią jest to olej który trzeba wymieniać, i pilnowac poziom , aby uniknąć problemów i cieszyć się płynną jazdą. Przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana sprzęgieł następuje po przejechaniu około 200 tysięcach kilometrów – popytać ludzi którzy naprawiają te skrzynie i znają sie na tym.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 827
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

29 Mar 2025, 08:49

sahajdak napisał(a):Forda Mondeo kombi w hybrydzie.
Corolla chyba zbyt mała i surowe wnętrze.
Jeszcze wpadła mi w oko Mazda 6 2.0 benzyna.
Ewentualnie Skoda Octavia (może nawet IV?) - jednak trochę boję się TSI i DSG
Może są jeszcze jakieś inne propozycje warte rozważenia? Ewentualnie może być SUV.
Moje marzenie to SMAX w hybrydzie ale w tym budżecie niestety nieosiągalny


Z Twoich typów stabilna jest Mazda i powiem szczerze jeżeli chodzi o 2,0 spokojnie starczy. Stabilny napęd. Trzeba uważać na rdzę. Corolla hybryd tak jak napisałeś.
Co do Forda H to sam nie wiem. Marki które nigdy nie były mocne w elektrotechnice nagle oferują hybrydy.
Co do skody to tak jak przedmówca napisał, jak naprawisz to pojeździsz, a potem najwyżej znowu naprawisz :D Ważne żeby nie trafić przed wakacjami albo w trakcie bo termin oczekiwania na naprawę jest bardzo długi.
Biorąc pod uwagę że miłośników marki którzy cieszą się z żyjącej skrzyni przy 150k.km.jak Reksio z plasterka szynki to kupując używkę może być już mniej śmiesznie. No ale nic wystarczy naprawić :ok:
Z innego naszego tematu trochę wiedzy przyda się.
https://www.team-bhp.com/forum/technica ... nivas.html
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Mar 2025, 16:53

Chcesz mieć spokój to Mazda lub Corolla ale oba trzeba zabezpieczyć przed rdza. Z resztą nie powinno być problemów :wink:

DSG to trochę taka loteria masz różne rodzaje jak ktoś wspomniał z mokrym i suchym sprzęgłem różnią się też ilością biegów. Problem jest taki, że kupujesz samochód używany i jeżeli będziesz przygotowany na dodatkowy koszt naprawy skrzyni to ok, musisz to wziąć pod uwagę. Jazda z DSG jest naprawdę fajna jak jest z nią wszystko ok :yes:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10163
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Chika Kako i Lexus zmieniają reguły gry
    Chika Kako należy do najbardziej inspirujących kobiet w branży motoryzacyjnej. Stanowisko głównego inżyniera zajęła jako pierwsza kobieta nie tylko w Lexusie, ale w całej Japonii. To kobieta, która zmieniła ...