Kombi z osiągami

29 Mar 2025, 20:16

Cześć,
szukam używanego (w Polsce lub sprowadzonego z zagranicy) kombi z przyzwoitymi osiągami, tak by można było komfortowo wybrać się w trasę, ale również mieć trochę przyjemności z jazdy, gdy samochód nie jest wypchany bagażami. Samochód nie będzie używany na co dzień, więc niskie spalanie nie jest priorytetem.
Wymagam AWD, preferuję manualną skrzynię i wyposażenie bez zbędnych bajerów i elektroniki, więc raczej celuję w starsze samochody (przed 2015). Na oku mam Audi A4/S4/A6 Avant/Allroad z 2.0/3.0 TFSI, TDI odrzucam z uwagi na ryzyko problemów/kosztów serwisowania przy przebiegu spodziewanym po używanych samochodach. Podkręcony 3.0 TFSI z pewnością spełniłbym wszystkie moje wymagania dot. osiągów, natomiast 2.0 jest lepiej dostępny na rynku wtórnym oraz tańszy w sprowadzeniu do Polski (akcyza). Czy moglibyście polecić jakieś inne modele spełniające powyższe wymagania i dostępne w Europie? Budżetu nie podaję, gdyż wiadomo, że przy używanych samochodach będzie to zależało od przebiegu, stanu itd. Modele podobnej klasy (a nawet niższej ale z dobrymi osiągami) co powyższe Audi to jest to w co chciałbym celować. Nie mam przywiązania do żadnej marki.
Dzięki!
ML11
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Mar 2025, 21:15

ML11 napisał(a):TDI odrzucam z uwagi na ryzyko problemów/kosztów serwisowania przy przebiegu spodziewanym po używanych samochodach.


A niby jakie elementy wpływające na drogi serwis masz w tdi jakich nie ma w tfsi?

ML11 napisał(a):Czy moglibyście polecić jakieś inne modele spełniające powyższe wymagania i dostępne w Europie?


v60 t6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2802
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Mar 2025, 22:20

A niby jakie elementy wpływające na drogi serwis masz w tdi jakich nie ma w tfsi?

Problematyczny rozrząd.
ML11
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Mar 2025, 22:33

ML11 napisał(a):Problematyczny rozrząd.


To sobie teraz sprawdź ile kosztuje rozrząd w 3.0tfsi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2802
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2025, 06:38

ML11 wkraczasz na grząski grunt bo z jednej strony chcesz przyjemność z drugiej taniość a wkładasz do worka oprócz diesla wszystkie opcje motoryzacyjne.
Np. wiesz co to znaczy naprawić zawias w Allroad albo wiesz jak wyglądają nawet zwykłe serwisy dużych silników obudowanych technologią + ekologią.

Podsumowując jak chcesz trochę taniej żebyś nie musiał się martwić za wczasu to szukaj 2,0 AWD. Tu gr.vw nie będzie miała sobie równych chyba że jakiś mb.
Albo idziesz w więcej przyjemności z jazdy i masz 3,0 tfsi i 3,0tdi. Tylko że wtedy na 100% koszty up.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11048
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Mar 2025, 11:46

Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 827
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...
    Crossover Mitsubishi ASX po face liftingu
    W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów zadebiutował właśnie znany i ceniony przez klientów crossover Mitsubishi ASX po face liftingu. W odświeżonym Mitsubishi ASX 2013 unowocześniono przód, tył ...