Kombi do 12-13k zł

28 Lut 2011, 08:10

Witam.

Zastanawiam się nad zmianą auta. Cena która mogę przeznaczyć to ok 12k max 13k zł.

Autem prawdopodobnie będzie często jeżdżone ok 2-3km. (do sklepu i na przystanek), ok 40km (zakupy 20+20 powrót), ok 60km (trasa 30+30 powrót) i inne wypady. Roczny przebieg myślę, że ok 15-20k km.

Podając wymagania mam nadzieję, że znajdę takie auta. A nie będzie to jakaś perełka wśród milionów.

- Kombi
- Rok 2000+
- w miarę oszczędny nie chce żeby paliło więcej niż 8-9l w mieście.
- Blacha, żeby w miarę sie trzymała.
- Przebieg tak ok 150k max 170k
- Silnik hmm... zastanawiam się nad dieslem, ale benzynę też biorę pod uwagę.
- Moc myślę, że ok 90koni

Przeglądając oferty wpadłem na focusa mk1. Auto w miarę mi się podoba. Do 13k można dostać w miarę dobry egz (przynajmniej na zdjęciach tak wygląda).

Zastanawiam się nad silnikiem. Aktualnie jeżdżę benzyniakiem i nie mam z nim problemu. Nigdy dieslem nie jeździłem, ale słyszałem, że przed jazda musi się nagrzać. Przy wypadzie do sklepu (2km) raczej się nie nagrzeje, a nie mam zamiaru zapalać silnika i czekać kilka minut aż się nagrzeje.

Wracając do Focusa, najczęściej można je znaleźć z silnikiem diesla. Są silniki TDDi i TDCi, który polecacie? Pytam odnosząc się do silników Focusa z lat 2000-2002.

Jak jest z tymi dieslami, możecie podać jakiś link jak się powinno je prawidłowo używać. Tylko taki w którym jest wszystko opisane. Nie chce, żeby mi silnik padł, bo np. ciągnę go do 4k obr. a diesle chyba tego nie lubią (przynajmniej gdzieś takie coś wyczytałem).

Pozdrawiam.
swietekkk
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: krk

28 Lut 2011, 18:45

Ja powiem tak silniki focusa 1.8 TDDI jest to ewolucja silnika 1.8TD z Sierry silnik ma do dupy osprzęt i w niej często pada dwumas ogólnie nie polecam. Powiem jeszcze tak nie znajdziesz auta z takim przebiegiem jakiego żądasz to jest mało realne diesle z tych lat będą mały od 200do 600tyś km a jak sprowadzany to na pewno przebieg większy. Focusa lubi brać korozja wpierdziela go wszędzie podłoga progi a nawet dach. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Nie sugeruj się przy wyborze samochodu przebiegiem bo to jest rzecz którą najprościej zmienić patrz na samochód pod względem mechanicznym. Fiaty mają bardzo dobre diesle albo jeszcze popatrz na 406 2.0HDI. Co do tego przebiegu handlarze ciągną auta z Włoch i Niemiec z potężnymi przebiegami (bo tańsze) i w Polsce mają już od 180 do 199tyś km to robią wszyscy. Więc nie warto przebiegiem się sugerować. Wiele jest powypadkowych więc watro zainwestować 150zł i sprawdzić auto przed kupnem.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

28 Lut 2011, 18:49

Proponuje kupić tygodnik "Motor" z tego tygodnia, masz tam opisane 4 kombiaczki, może któryś Ci podpasuje
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lut 2011, 19:49

Ja bym ci polecił Passata B5.Po pierwsze jest bezpieczny i ma całkiem spory bagażnik.Silnik jest dosyć prosty więc nie trza będzie się męczyć z naprawą.Nie wiem,ale siedząc wydawał się sztywny,ale da się to przeboleć.Co do spalanie to powinien się mieścić w granicach 8l.
Mercedes_SLS94
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: R-sko

28 Lut 2011, 20:57

adammtv napisał(a):Ja powiem tak silniki focusa 1.8 TDDI jest to ewolucja silnika 1.8TD z Sierry silnik ma do dupy osprzęt i w niej często pada dwumas ogólnie nie polecam.



Pokaż mi gdzie ten silnik ma dwumasę to ja zasponsoruję jego wymianę. Brednie piszesz aż miło. Dwumasę ma 2.0 TDDI (którego w focusie nie było) i 1.8 TDCI. Inną kwestią jest to, że ludzie zakładali sprzęgła dwumasowe zamiast oryginałów jednomasowych - poczytaj o tym
Silnik 1.8 TDDI (dawne 1.8 TD z Escorta i Mondeo) był wadliwy do roku 97, gdzie wydłużono okresy między wymianami rozrządu, poprawiono wadę głowicy z lat 93-95.
Problemem jest jednak trafić na zadbany egzemplarz o oryginalnym przebiegu nie wspominając.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lut 2011, 21:46

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

1.9 w Alfie jest mało awaryjny i oszczedny, a takiego wygladajacego kombi nie znajdziesz w Niemczech ani w Japoni :mrgreen:

[ Dodano: 28 Luty 2011, 20:47 ]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ekologia to bzdura!
<Alfaholic>
MUCHAV8
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 87
Zdjęcia: 6
Miejscowość: Świdnica
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 115 KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powstaje Toyota GR Yaris?
    To najbardziej wyjątkowy hot hatch na rynku, więc i jego proces powstawania odbiega od standardu. Toyota GR Yaris powstaje na specjalnej linii produkcyjnej fabryki Toyota Motomachi, w której dawniej powstawał Lexus ...

28 Lut 2011, 21:48

Marcin0116 napisał(a):Proponuje kupić tygodnik "Motor" z tego tygodnia, masz tam opisane 4 kombiaczki, może któryś Ci podpasuje

Pracownik pisma?
Jeśli nie to może byś rzucił na zachętę modele jakie opisują, bo nie wiem czy mi się chce jechać do mpiku na drugi koniec miasta?
kimkes
Początkujący
 
Posty: 160
Miejscowość: skątowni
Auto: Vectra B 1.8 16V

28 Lut 2011, 21:53

C5, Mondeo, Lagunę i Primerę.
Wygrało C5.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2011, 21:58

kimkes napisał(a):mpiku na drugi koniec miasta


W kazdym kiosku i sklepie z gazetami dostaniesz :wink:
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący
 
Posty: 199
Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lut 2011, 22:31

stasiowski121 masz rację TDDI oryginalnie nie ma koła dwumasowego :lol:
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

01 Mar 2011, 08:01

Rozmawiałem ze znajomym i poleca Focusa, ale tylko w silniku TDDi. Oczywiście przy zakupie mówił, żeby sprawdzić czy gdzieś nie ma rudej. Jego Focus z 2001 jest super zadbany, żadnej rdzy.

Szczerze mówiąc to Forda nigdy nie brałem pod uwagę przy zakupie. VW, Toyota, Audi, Mazda, Honda i Volvo. Niestety w tej kwocie auto z podanych marek będzie starsze, więc biorę pod uwagę też inne.

adammtv -> Do Fiata nie mam jakoś przekonania. Nie wiem dlaczego, ale na nie nawet nie patrze, bo mam jakieś przekonanie, że często będę u mechanika. Peugeot o nim nic dobrego nie słyszałem, ale złego tez nie, oprócz 1 egz mojego kumpla.

Mercedes_SLS94 --> Passata trudno będzie wyrwać w tej cenie, ale będę się rozglądał, może coś się trafi :)

MUCHAV8 --> o Alfie słyszałem wiele złych opinii o awaryjności. Ale autko mi sie bardzo podoba. :)

Jasiek90 -> C5 fajna opcja, będę musiał poczytać. :)


Czekam na kolejne propozycje :) Przy okazji proszę o jakieś opinie aut które polecacie i innych też :)

Edit: Wracając do Alfy, poczytałem tak pobieżnie i o silnikach JTD są bardzo dobre opinie, jednak o zawieszeniu kilka negatywnych opinii się znalazło. Możecie powiedzieć coś więcej o tym aucie? Auto jest mało popularne i dość mało opinii o nim jest.
Jak jest z częściami do niej, trzeba wymieniać cały zestaw, czy są pojedyncze części. Jeśli chodzi o serwisowanie to drogo wychodzi? Nawet takie podstawowe elementy jak klocki, czy gałki?
Ostatnio edytowany przez swietekkk, 01 Mar 2011, 08:47, edytowano w sumie 1 raz
swietekkk
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: krk

01 Mar 2011, 08:45

Nie znam właściciela, który nie polecałby swojego auta... Lepiej popytaj znajomego co jest złego w tym modelu, to zyskasz bardziej obiektywny obraz.
kimkes
Początkujący
 
Posty: 160
Miejscowość: skątowni
Auto: Vectra B 1.8 16V

01 Mar 2011, 09:33

Najpierw spójrz kto czym jeździ a potem wyciągaj jakieś wnioski :roll:
a ja takich znam, zamiast deprecjonować opinię innych sam si wypowiedz, krytykować każdy potrafi.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2011, 22:35

adammtv napisał(a):stasiowski121 masz rację TDDI oryginalnie nie ma koła dwumasowego :lol:


Nie wiem co w tym takiego śmiesznego. Oryginalnie nie było w tym silniku dwumasy i większość tych samochodów na rynku wtórnym jej nie ma. Przypadki jakie opisałem powyżej to pojedyncze sporadyczne epizody.


Możecie powiedzieć coś więcej o tym aucie? Auto jest mało popularne i dość mało opinii o nim jest.
Jak jest z częściami do niej, trzeba wymieniać cały zestaw, czy są pojedyncze części. Jeśli chodzi o serwisowanie to drogo wychodzi? Nawet takie podstawowe elementy jak klocki, czy gałki?



Zawieszenie konstrukcyjnie bardzo zbliżone jest do tego z Audi A4/Passata - aluminiowy wielowahacz z przodu. Sprawa w rzeczy samej dość kosztowna, zwłaszcza w zestawieniu z polskimi "autostradami" oraz jeśli mówimy o oryginalnych częściach. Komplet lepszych zamienników na cały przód można dostać już w granicach 700 zł. [link do oferty na Allegro wygasł]
Taki komplet wystarcza spokojnie na 40 - 50 tyś km po polskich nawierzchniach, w A4 często zdarza się że przejeżdża ponad 150 tyś bez remontów, no ale tam ta konstrukcja wygląda odrobinkę inaczej. No ale wszystko zależy od dróg po jakich się samochód porusza.
Myślę, że te 700 zł warto raz na te dwa lata zainwestować w samochód i cieszyć się prowadzeniem jakie oferuje Alfa. Silniki JTD to naprawdę udane jednostki.
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Mar 2011, 22:58

TDDI ani oryginalnie ani nieoryginalnie nie miało dwumasy. Nie spotkałem wariata co by chciał mieć na pokładzie dwumasę... Co innego posiadacze TDCI - oni montują zamiast dwumasy jednomasowy kit Valeo.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013