Kombi do 15 tyś. zł

05 Maj 2018, 02:26

Budżet: max do 15.000 zł

Rejon: Wielkopolskie

Użytkowanie: miasto, ewentualnie za jakiś czas trasa do 80km ze 2-3 razy w tygodniu.

Własne potrzeby: Benzyna, Manualna skrzynia, przebieg < 200 tyś. tanie w naprawie, możliwie najmniej awaryjne, bezpieczne wyprzedzanie, dla rodziny 2+1, Moje podejście do auta to "ma jeździć i się nie psuć" :)

Moje typy: (celuje w roczniki 2006-2007)
- Ford Mondeo Mk3
- Mazda 6 po liftingu
- Skoda Octavia II
- Toyota Avensis II
- Saab 9-3 (ten mi się najbardziej podoba wizualnie, ale obawiam się kosztów eksploatacji i napraw)

Generalnie czy możecie coś z tych modeli odradzić lub zasugerować na co patrzeć? Chciałbym zawęzić wybór do max 2-3 modeli, chodź najbardziej przemawiają do mnie chyba Ford Mk3 i Mazda 6 po lifcie(oczywiście nie gnijąca od spodu).

Albo czy może od razu odpuścić któryś z tych modeli w tej cenie bo same szroty?

Moja wiedza na temat aut jest dosyć niska także będe wdzięczny za każdą poradę :)
kenios
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Seicento Suite

05 Maj 2018, 08:36

kenios napisał(a):Budżet: max do 15.000 zł

kenios napisał(a):przebieg < 200 tyś

kenios napisał(a):Moje typy: (celuje w roczniki 2006-2007)


Czyli szukasz starego auta, które więcej stało niż jeździło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wymóg rocznika tak samo bezsensowny. Co to za różnica czy kupisz 12 czy 15 letni samochód? Jeśli będzie zadbany rocznik 2003 to już go nie kupisz?
Do tego idiotyczny wymóg przebiegu, możesz się od razu zgłosić do pierwszego lepszego komisu i dostaniesz czego chcesz.

kenios napisał(a):Ford Mondeo Mk3


Może być.

kenios napisał(a):Mazda 6 po liftingu


Każda 6 rdzewieje. Nie ważne czy przed fl czy po. Te auta dzielą się na "już zrobione" i "do zrobienia na już". A nawet jak zrobisz to i tak za 2-3 lata wyjdzie ponownie.

kenios napisał(a):Skoda Octavia II


Jedyny silnik, który jest w miarę "bezawaryjny" to 1.6/102. BTW i tak za 15k nie kupisz pewnego, bezwypadkowego egzemplarza. W tej kasie raczej octavia 1 na fajnym wypasie, zresztą silniki też o wiele lepsze.

kenios napisał(a):Toyota Avensis II


Coś tam kupisz ale na pewno nie 2006+ a 2003-4. Ogólnie ok ale silnik 1.8 lubił sobie chlupnąć olej.

kenios napisał(a):Saab 9-3 (ten mi się najbardziej podoba wizualnie, ale obawiam się kosztów eksploatacji i napraw)


Jak znajdziesz wolnossące 1.8 to nie będzie źle. Konstrukcja ta sama co vectra c/signum/ar 159. W miarę prosta i bezproblemowa, troszkę droższy tylny zawias, ogólnie na pewno nie najtańsze auto w eksploatacji. W 9-3 masz badziewnie wykonane wnętrze.

kenios napisał(a):dla rodziny 2+1


I tutaj nie rozumiem doboru aut. Patrzysz na przestronne samochody segmentu D, które ani nie są praktyczne w mieście ani w sumie potrzebne dla 3 osób.
Jeśli już musi być ta wielkość auta to zacząłbym od vectry c 1.8/122, 1.8/140. Proste i sprawdzone.
IMO wystarczy segment c i rozejrzenie się za autami pokroju focusa 2, corolli e12, astry h, może jakiś c-max. Tańsze w eksploatacji, młodsze i bardziej ekonomiczne.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2018, 16:58

Właśnie o taką pomoc mi chodziło, dzięki :)

Tzn, co do rocznika i przebiegu to masz racje, to takie moje fanaberie i przyznaje się do bycia Januszem samochodowym :D wydaje mi się po prostu że auto które ma przejechane pod 300k ma większe prawdopodobieństwo że coś się w nim zacznie dziać prędzej niż w takim które ma pod 200k, oczywiście w przypadku gdy nie są kręcone.

Co do wyboru Kombi, to myśle o takim aucie, jako że stosunkowo często jeździmy do teściów, więc jakieś 2 torby, kilka siatek i wózek będzie musiał do takiego auta wejść, domyślnie też za 2-3 lata pewnie będzie już 2+2, a nie chce się bawić w zmienianie auta za te 2-3 lata bo stwierdze że jest za małe więc wole takie od razu. Nigdy nie miałem okazji pakować wózka do kompakta, ale z opinii moich znajomych którzy już mają wózkowe dzieci mówią że kombi idealny.

Octavie I brałem pod uwagę wstępnie, ale brachol miał takowego, i miał z nim mega problemy właśnie z silnikiem, brał olej, co chwila uszczelka pod głowicą, może akurat trafił trefny model. Co oznacza dla Ciebie "octavia 1 na fajnym wypasie" ? :)

czyli w sumie saab 9-3, Octavia II i Mazda 6 z tej listy odpadają, więc w tej chwil po Twoich sugestiach wyglądała by bardziej tak że rocznik i przebieg z pierwszego mego wpisu nie ważny:

- Ford Mondeo Mk3
- Skoda Octavia I (jakaś)
- Toyota Avensis II (2003-2004 rocznik)
- Opel Vectra C 1.8/122 lub 1.8/140

W sumie to wciąż ciężki orzech do zgryzienia co z tego wybrać :)
kenios
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Seicento Suite

05 Maj 2018, 18:26

kenios napisał(a): Nigdy nie miałem okazji pakować wózka do kompakta, ale z opinii moich znajomych którzy już mają wózkowe dzieci mówią że kombi idealny.


Każdy z kompaktów, które wymieniłem występował w wersji kombi i takie miałem na myśli.

kenios napisał(a):Octavie I brałem pod uwagę wstępnie, ale brachol miał takowego, i miał z nim mega problemy właśnie z silnikiem, brał olej, co chwila uszczelka pod głowicą, może akurat trafił trefny model


2.0? Nigdy nie wiesz na co trafisz, wszystko zależy od stanu danego egzemplarza.

kenios napisał(a):wydaje mi się po prostu że auto które ma przejechane pod 300k ma większe prawdopodobieństwo że coś się w nim zacznie dziać prędzej niż w takim które ma pod 200k, oczywiście w przypadku gdy nie są kręcone.


Tylko ustalenie rzeczywistego przebiegu piętnastoletniego auta jest bardzo trudne jeśli nie niemożliwe. Ile jest takich z udokumentowanym przebiegiem na rynku w PL (naprawdę udokumentowanym, nie książką serwisową z allegro)? Nie więcej niż 2-3%
Zresztą lepiej mieć w miarę realne 300 niż 400 skręcone na 200.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Szkoda, że nie są już dostępne zdjęcia ze środka. Możesz wierzyć lub nie ale wyglądał praktycznie jak nowy. Ostatni, zarejestrowany w Szwecji przebieg - 529kkm.

kenios napisał(a):Skoda Octavia I (jakaś)


Np. taka
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tylko nie ta konkretnie bo dzwona na pewno zaliczyła.

kenios napisał(a):W sumie to wciąż ciężki orzech do zgryzienia co z tego wybrać :)


Nie ma sensu skupiać się na konkretnym modelu i silniku bo nic nie znajdziesz. Sprawdzaj co masz w miarę blisko i w dobrym stanie. Jeśli wymyślisz sobie np. mondeo 2.0/145 to zjeździsz pół kraju i budżet na auto stopnieje
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2018, 18:48

kenios napisał(a):- Toyota Avensis II (2003-2004 rocznik)


Z Avensisa zrezygnuj, w tych rocznikach będziesz miał 1.8, które bierze olej na potęgę albo 2.0 z bezpośrednim wtryskiem (też niepolecany silnik).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Maj 2018, 19:42

Invi napisał(a):Każdy z kompaktów, które wymieniłem występował w wersji kombi i takie miałem na myśli.

aa, dzięki, przejże sobie też te które wypisałeś.

Invi napisał(a):2.0? Nigdy nie wiesz na co trafisz, wszystko zależy od stanu danego egzemplarza.

Nie pamiętam dokładnie, ale to był raczej 1.8 lub nawet 1.6

Invi napisał(a):Tylko ustalenie rzeczywistego przebiegu piętnastoletniego auta jest bardzo trudne jeśli nie niemożliwe. Ile jest takich z udokumentowanym przebiegiem na rynku w PL (naprawdę udokumentowanym, nie książką serwisową z allegro)? Nie więcej niż 2-3%
Zresztą lepiej mieć w miarę realne 300 niż 400 skręcone na 200.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Szkoda, że nie są już dostępne zdjęcia ze środka. Możesz wierzyć lub nie ale wyglądał praktycznie jak nowy. Ostatni, zarejestrowany w Szwecji przebieg - 529kkm.

Masz racje, szok, nigdy bym nie pomyślał że takie auto może mieć przejechane 529kkm..

Invi napisał(a):Nie ma sensu skupiać się na konkretnym modelu i silniku bo nic nie znajdziesz. Sprawdzaj co masz w miarę blisko i w dobrym stanie. Jeśli wymyślisz sobie np. mondeo 2.0/145 to zjeździsz pół kraju i budżet na auto stopnieje

dzięki wielkie za cenne rady :) na pewno wezme je sobie do serca.

Ossy napisał(a):Z Avensisa zrezygnuj, w tych rocznikach będziesz miał 1.8, które bierze olej na potęgę albo 2.0 z bezpośrednim wtryskiem (też niepolecany silnik).

Dzięki, faktycznie bardziej racjonalne będzie mi odpuścić sobie tą avensis.

Jeszcze mam takie pytanie - czy szukając auta ma znaczenie np. to z jakiego kraju jest? Ostatnio teściu kupił w dobrym stanie auto sprowadzane ze Szwajcarii, jak tak patrze po ofertach to ze Szwajcarii wyglądają faktycznie na lepszej jakości i pewniejsze, czy warto na to patrzeć?
kenios
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Seicento Suite

05 Maj 2018, 19:45

Szwajcaria nie jest w UE więc koszty sprowadzenia są wyższe niż np z DE bo dodatkowo trzeba zapłacić 23% vat.
Jeżeli auto było w cenie "rynkowej" to w Szwajcarii zapłacono za nie o wiele mniej - w większości są to samochody po dzwonach.
Łatwo, dysponując wyłącznie VIN sprawdzisz za darmo historię auta z Danii i Szwecji.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Maj 2018, 20:28

A ja bym odpuścił temat Octavii 1 bo to płyta Golfa IV, w środku ciasno jak w obecnym VW Polo, za 15 tys jak poszukasz dobrze to znajdziesz spoko np Audi A4 B6 na pewno 2,0 a może i 1,8T

Taki "Małysz" w kombi będzie akuratny, wygoda komfort i w miarę świeże auto tzn no nie nowoczesne super ale Octavia to czasy Audi A3 I i Golfa IV czyli 96/97 r.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

05 Maj 2018, 22:12

dzięki za linka do Vin i info o Szwajcarii :)

co do Audi - no to wizualnie na pewno bije na głowę inne wcześniej wypisane modele, bałbym się tutaj tylko kosztów eksploatacji, mam wrażenie że jak coś się rozpiździ w Audi to płaci się x1,5 "bo to Audi" :D
kenios
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Seicento Suite

06 Maj 2018, 10:07

Najpierw musisz znaleźć coś co w ogóle trzyma się kupy. Niestety w PL jest taki popyt na te auta, nooo bo dwudziestoletnie ałdi to symbol prestiżu na kredyt, że sprowadza się wszystko jak leci bo i tak się sprzeda. Później płacz, że aluminiowe zawieszenie drogie, auto z dieslem się psuje bo nie ma 176kkm a 400 a do silnika nie leje się "superolu". Jest po prostu duże prawdopodobieństwo kupna niedoinwestowanego egzemplarza.
To samo dotyczy w sumie każdego "premium"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km