Kombi do 18 tys benzyna/LPG

24 Cze 2020, 11:36

Witam,
Proszę o polecenie aut z segmentu C (ew. D) w nadwoziu kombi do 18 tysięcy. Szukam benzyny ewentualnie z możliwością założenia LPG, silnik w miarę dynamiczny, aby nie miał problemu z wyprzedzeniem na trasie. Moje typy do tej pory:
- Kia Ceed/ Hyundai i30 1.6
- Ford Focus mk2 1.8 lub 2.0 (tutaj trochę słabo z LPG)

Proszę o opinię o tych autach, jakie mają typowe problemy oraz o polecenie innych aut spełniających moje wymagania.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

26 Cze 2020, 23:29

Zastanawiam się jeszcze nad Avensis II oraz Volvo V50. Proszę o opinię na temat tych 4 aut.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

27 Cze 2020, 15:33

Wybrałbym Toyotę Avensis 1.8 FL
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Cze 2020, 20:06

Jeśli zestawiasz kilka aut segmentu c z autem segmentu d to chyba logiczne, że d będzie "lepsze" w każdej kwestii oprócz kosztów utrzymania (nooo i zwykle starszy rocznik).

W focusie wcale nie jest "słabo z lpg" a v50 to technicznie to samo co focus, silniki też te same.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Cze 2020, 09:04

Czy Avensis będzie mocno droższa w utrzymaniu?

Przeglądałem fora LPG to opinie są podzielone co do gazowania Focusa.
W Volvo V50 są silniki V5 :)

Co z Kia ceed 1.6? Jeżeli Avensis to tak jak kolega wyżej pisał silnik 1.8? Co z 2.0 w tym modelu?
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

28 Cze 2020, 09:44

flini napisał(a):Przeglądałem fora LPG to opinie są podzielone co do gazowania Focusa.
W Volvo V50 są silniki V5


To przejrzyj fora, gdzie wypowiadają się ogarnięci ludzie a nie tacy "gazujący" tylko stare golfy

W volvo nie ma żadnego silnika v5, jest
1.6 R4 - ten sam co w focusie
1.8 R4 - ten sam co w focusie
2.0 R4 - ten sam co w focusie
2.4 R5 - konstrukcja volvo
2.5T R5 - konstrukcja volvo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie samochodu krok po kroku
    Stając się właścicielem pojazdu, niezależnie od tego, czy jest to auto nowe czy używane, zachodzi konieczność wykupienia obowiązkowego ubezpieczenia OC. W przypadku zakupu auta używanego, które jest już zarejestrowane ...

28 Cze 2020, 09:56

flini napisał(a):Jeżeli Avensis to tak jak kolega wyżej pisał silnik 1.8? Co z 2.0 w tym modelu?

2.0 silnik OK ale ma wtrysk bezpośredni więc z LPG trochę słabo, pozatym silnik ma więcej rzeczy do psucia się..chociażby 4 sony lambda ..które bywają awaryjne i drogie.

flini napisał(a):Czy Avensis będzie mocno droższa w utrzymaniu?


z 1.8 zaskoczy Cię pozytywnie :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

29 Cze 2020, 21:12

W focusie wcale nie jest "słabo z lpg" a v50 to technicznie to samo co focus, silniki też te same


Widzisz Invi - piszesz o silnikach fordach, ale nic nie wspominasz o regulacji luzu zaworowego. Jest on dokonywany przez wymianę szklanek i nie gwarantuje to opłacalności LPG.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

30 Cze 2020, 09:55

flini napisał(a):Jest on dokonywany przez wymianę szklanek i nie gwarantuje to opłacalności LPG.


A ile ta wymiana szklanej kosztuje i jak często to robisz, że LPG przestaje być opłacalne?

Jak taki silnik 2.0 pali 8.5l benzyny = 40zł lub 11l LPG = 22zł to na każde 10 tys.km oszczędzasz na paliwie 1800zł. Regulacja luzu jest wymagana co 10 tys.km i kosztuje prawie 2000zł? Nie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2020, 22:08

Czytałem że 1 szklanka około 70zł, jest 16 zawór. Koszt instalacji 2600-3000 zł.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

01 Lip 2020, 06:20

flini napisał(a):Czytałem że 1 szklanka około 70zł, jest 16 zawór.


To jeszcze doczytaj, że wymienia się zwykle kilka sztuk co 30-40 tys km. Koszt najczęściej 600-700 pln
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Lip 2020, 09:58

I najważniejsze - przed założeniem LPG sprawdzasz stan silnika - czy bierze olej, sprawdzasz luz zaworowy etc.i dopiero jak wiesz, że silnik jest sprawny to zakładasz gaz. Jeśli silnik jest wyeksploatowany to założenie gazu go nie naprawi...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002