Kombi do 20 tys Volvo vs Ford

22 Gru 2019, 01:03

Witam Forumowiczów !

Potrzebuję waszej pomocy w znalezieniu auta.
Moje preferencje wyposażenia : 4x el.szyby, czujnik parkowania i tyle.
Samochód musi być w Kombi
Benzyna - jazda po mieście (sklep przedszkole), 1 w miesiącu 110 km , 1 w roku trasa zagranica.

Moje typy : Volvo v50 lub Ford focus mk2

Kwota to 20 tys. która musi być wykorzystana do maxa.
Teraz pytanie do Was jakie silniki wybierać w tych modelach ???
Lpg mile widziane ogólnie chce kupić z gazem lub benzyne i w następnym roku pomyśleć o założeniu gazu.
Patrzyłem inne marki w kombi ale słabo wyglądają.

[link do oferty na Olx wygasł]
Mogę nawet dołożyć
bodzix7
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Gru 2019, 08:20

Weź ten, który Ci się bardziej podoba i znajdziesz w jak najlepszym stanie. Technicznie te auta są bliźniakami z inaczej wygietą blachą, volvo trochę lepiej wykonane.
Jeśli chodzi o silniki to zależy jakich osiągów oczekujesz, generalnie "najbardziej ryzykowny," co nie znaczy zły będzie 1.8.
Osobiście, w przypadku v50 szukalbym 2.4. Pancerny, LPG przyjmie bez problemów. Ma w miarę liniową charakterystykę momentu jak na wolnossacego benzyniaka i przyjemnie jedzie już od dołu. W focusie fajną opcją jest 2.0. Jedzie przyjemniej niż 1.6 a spali niewiele więcej. Generalnie w przypadku 1.6, 1.8 i 2.0 w tych autach trzeba pilnować regularnych serwisów LPG i robić co jakieś 40kkm regulację luzu zaworowego za parę stowek
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2019, 14:00

Ten co wcześniej wstawilem lub takie coś : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
?????
bodzix7
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Gru 2019, 14:16

Do dokładnego sprawdzenia jak każde letnią mżawką niezroszone auto od handlarza. "Gwarancję VIP" możesz wyrzucić do śmietnika a "na kołach" oczywiście wracać legalnie nie możesz.
Warto się dowiedzieć kiedy były zakładane instalacje - swoją drogą przy takim budżecie na auto wolałbym założyć lpg we własnym zakresie będąc pewnym tego co mam i nie oszczędzając na tym szczególnie.
W tym z pierwszego posta zderzak jest założony krzywo i maska leży niesymetrycznie względem błotników więc możliwe, że działo się coś niepożądanego
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Gru 2019, 17:27

juz sam nie wiem czy mam się pchać w ten gaz przy tych km.
Jeszcze coś takiego znalazłem
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

a w tych benzyniakach 1.6 1.8 2.0 w focusach czy tez w volvo są koła dwumasowe?
bodzix7
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Gru 2019, 18:36

bodzix7 napisał(a):a w tych benzyniakach 1.6 1.8 2.0 w focusach czy tez w volvo są koła dwumasowe?
bodzix7 napisał(a):juz sam nie wiem czy mam się pchać w ten gaz przy tych km.


To już zależy ile tych km nazbiera się w ciągu roku i jakiej długości będą to odcinki robione "na zimnym silniku"

bodzix7 napisał(a):a w tych benzyniakach 1.6 1.8 2.0 w focusach czy tez w volvo są koła dwumasowe?


Nie dam głowy ale w 2,0 było chyba chyba zawsze a w 1.8 pojawiły się z wersją 125km. Szczerze mówiąc nie ma to większego znaczenia bo dwumasa w wolnossącym benzyniaku jest praktycznie wieczna. Zużywa się w dieslach, gdzie musi niwelować nagły przyrost nm, tutaj nie ma takiego zjawiska.

bodzix7 napisał(a):Jeszcze coś takiego znalazłem
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... CJi4N.html


Ogólnie spoko. Jeśli podany nr rej. jest legitny to sprawdzisz wszystko za darmo w szwedzkich bazach. Jedynie kolce z opon musisz wyciągnąć :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Gru 2019, 00:40

bodzix7 napisał(a):a w tych benzyniakach 1.6 1.8 2.0 w focusach czy tez w volvo są koła dwumasowe?


w 1.6 nie było, w 1.8 i 2.0 występowały, ale tak jak już kolega invi wyżej pisał, wolnossące benzyny maja dużo mniejsze momenty obrotowe od diesli, przez co taka dwumasa jest raczej obliczona na całe życie danego pojazdu

co do lpg to na zachodzie w silniku 2.0 montowano nawet fabrycznie lpg, ale kupic taki około 10 letni egzemplarz to troche ryzyko bo ten silnik wymaga regulacji zaworów szklankami, do tego na lpg częściej i jak ktoś olewał przeglądy lpg/regulacje to może być problem z wypalonymi zaworami
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015