Kombi do 25000zł (Audi A4, BMW 3, Volvo V50...?)

04 Mar 2013, 22:45

Witajcie

Przymierzam się do wymiany mojej leciwej Astry. W portfelu na zakup auta mam 25000zł i chciałbym nie przekroczyć tej kwoty kupując auto w Polsce.

Moje podstawowe założenia:
1. kombi
2. benzyna (chcę założyć instalację lpg, koszt instalacji nieujęty w 25000)
3. rok najchętniej powyżej 2005
4. nie musi być duże (wielkość A4, V50 wystarczy, jak będzie większy też przeżyję ;) )
5. mało awaryjny
6. niski koszt części zamiennych/serwisu

Z tych wymienionych rzeczy najważniejszym priorytetem jest chyba bezawaryjność i niski koszt napraw. Nie chciałbym się władować w skarbonkę bez dna... i stąd moje obawy co do moich pierwszych wyborów, którymi są:
1. Audi A4 B7
2. BMW 3 E90
3. Volvo V50
4. Opel Signum (wiem, nie kombi ale wielkościowo mi odpowiada)
(5.) VW Passat 6 (wiem, duże kombi, ale dam radę)

Poradźcie proszę, które brać pod uwagę jeśli chodzi o serwis? Nie ukrywam, że E90 podoba mi się najbardziej, ale nie wiem czy kupowanie kierowane emocjami jest dobre i rozsądne :) Jak z kosztami i awaryjnością tego modelu? Jak to wygląda w przypadku A4 i V50? To drugie wiem, że współdzieli części z Focusem więc serwis raczej nie byłbym zbyt drogi (a może się mylę?). Na początku bardzo podobało mi się Signum jednak po lekturze raportu DEKRY, w którym niezawodność tego modelu wypadła bardzo słabo, ostawiłem go trochę na boczny tor.

Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję
Pozdrawiam
Piotrek
mpeter
Nowicjusz
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra I

04 Mar 2013, 23:36

Przestań,jakie ty auta chcesz porównywać z BMW E90 TOURING,te?! Znasz wyniki testów długodystansowych tych aut?! Przy BMW, AUDI i Passat to zwykłe paści i żenada! To BMW to twardy gość,nie lubię BMW,nigdy nie lubiłem,ale to BMW,to czapy z głów.Na dystansie 100 tyś km spaliła się tylko żaróweczka z tyłu,podczas gdy w AUDI trzeba było wymienić skrzynię,koło pasowe alternatora,napinacz paska wielorowkowego,wszystkie rolki paska rozrządu,kolektor wydechowy,dobrze,że auto na gwarancji,gdyż takie koszty :shock: PASSAT? Wymiana przepływomierza i pompy paliwa,wymiana wszystkich pompowtryskiwaczy,awaria airbagu pasażera,modyfikacja czujnika ciśnienia doładowania,wymiana czujnika temp.spalin,znowu wymiana pompowtryskiwaczy.Raz auto było na lawecie,kilka razy w serwisie.Benzyna będzie jeszcze gorsza.Jedynie fenomenalna skrzynia DSG.Testów dalszych aut nie znam,z pewnością wypadły lepiej od tych Niemców.BMW jest poza konkurencją!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Mar 2013, 14:27

Nie wiem skąd wy bierzecie E90 za 25tys. Ale samo auto całkiem ok, choć diesel 2.0 wychodzi dość drogo w serwisie.
Passata B6 odradzam zarówno w tej cenie jak i w ogóle, awaryjne auto po całości. Serwis jest drogi (zarówno ASO jak i prywatne warszaty) ze względu na skomplikowanie konstrukcji i sporo elektroniki.
Signum ma na pewno dużo wspólnego z Vectrą C a ten model również nie przekonuje pod względem awaryjności, głównie zawieszenia i elektryki. Choć sporo części idzie coś taniej kupić niż do droższych marek, w końcu to Opel. Dobre silniki fiatowskie 1.9CDTI na plus. Trzeba tylko zwracać uwagę na filtr DPF, w autach 150 tys km przelotu i więcej zaczyna się sypać generując koszta.
Volvo wygląda atrykcyjnie, pod względem kosztów najdrożej jest tylko w najmocniejszych silnikach. Rankingi awaryjności Dekra, TUV, GTU również mówią wiele na plus za tym modelem. W sedanie ciut ciasnawo.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

06 Mar 2013, 02:00

BMW e90 jest świetnym samochodem to fakt, ale za taką kwotę można kupić albo denata, albo po stłuczce do roboty lub ewentualnie anglika do przeróbki :D :D Też czytałem testy długodystansowe tego auta i tak samo jestem pod wrażeniem. Samochód śni mi się dniami i nocami, jednak budżet nie pozwala... może za parę lat :)
Dysponuję podobnym budżetem co ty i także szukam jakiegoś rozsądnego wozu. Prawdopodobnie zdecyduję się na Audi a4 B6 1.9 tdi 131km Avant. Auto prowadzi się przyzwoicie, dobrze się prezentuje, nie gnije, części używanych ogrom i są w miarę tanie. Sam silnik jak to ludzie mówią : idioto-odporny :). No i nie będzie później problemu ze sprzedażą bo są to autka bardzo pożądane na naszym rynku :) Jak dla mnie trochę ciasne, ale da radę się przyzwyczaić :)
Volvo V50 - też się nad takim mocno zastanawiałem, ale znajomy ma z silnikiem diesla i narzeka na częste usterki i bardzo drogie części. Nigdy nie miałem Volvo więc się nie wypowiem, ale po kilku nieprzychylnych opiniach dałem sobie spokój.

P.s Tak więc BMW e90, Audi A4 B7, VW Passat B6 w tym budżecie od razu możesz skreślić. Chyba że chcesz się wpakować w solidną minę... Sprawdź sobie uśrednione ceny poszczególnych egzemplarzy, a nie możliwie najniższe. Auta z tego rocznika można wyrwać nawet od pierwszego właściciela, a ten na pewno nie sprzeda takiego auta za "czapkę śliwek"
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

06 Mar 2013, 11:26

Ja bym szukał tylko BMW,jeśli chcecie piszcie do mnie na priv,podam wam namiary na moją znajomą na NK,prowadzi z mężem(Niemcem)komis aut(nazwy miasta nie znam),pracowała kiedyś w AMG Mercedesa.Bardzo przyzwoita kobieta,zapytacie jej w jakich cenach tam są te auta,naturalnie zapomnijcie o tym,by liczniki były w nich kręcone,Niemcy się w to nie bawią,tylko Turcy czy Cyganie wszelakiej maści i narodowości.Może ona wam pomoże i zmieścicie się w swym budżecie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Mar 2013, 13:00

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Rzeczywiście, trochę poczytałem i E90 wygląda najlepiej, nie ukrywam, że serce bije w tym momencie w rytmie BMW ale niestety portfel odmawia współpracy... Tak jak piszecie, te samochody za 25000 to raczej nienajlepsze wyjście, dobre egzemplarze zaczynają się niestety dużo wyżej, a szkoda.
Pozostaje poszukiwanie czegoś starszego (co wolałbym uniknąć) lub coś z niższej pułki, tylko co??

PhantomASA1-> jestem bardzo zainteresowany kontaktem z Twojego postu ale nie mogę znaleźć wiadomości prywatnej na tym forum (może przez to, że jestem świeżym użytkownikiem i nie mam pełnych uprawnień?). Jeśli byś mógł to poproszę o ten kontakt na maila [email widoczny po zalogowaniu] , będę wdzięczny.

A co powiedzie o Signum z 2l benzyną? Szczerze mówiąc jest to pierwszy samochód, który brałem pod uwagę, w tej cenie jest trochę modeli o różnym przebiegu. Jak z awaryjnością i ceną serwisu? Zwala z nóg?:)
mpeter
Nowicjusz
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra I
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Toyota Auris III
    Toyota zaprezentowała nowego Aurisa. Z wyglądu wg mnie jest progres nie tylko w porównaniu z poprzednikiem ale też z poprzednikiem poprzednika Kolejnym znakiem czasu jest to, że nie będzie w ofercie diesli. Coraz więcej ...

06 Mar 2013, 16:43

signum to to samo co Vectra C tylko w trochę innej budzie. Spoko autko, dość tanie w utrzymaniu. Za 25 000 znajdziesz już fajny egzemplarz, a 2.0 może dać frajdę z jazdy. Tylko pamiętaj, że to jest przód napęd.
kolorowy
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: renault
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008

06 Mar 2013, 16:59

Podejrzewam,że Signum prezentuje poziom poprzedniczki Vectry,która zasłużyła na miano---Auta solidnego--Ten silnik 2.0 jest udaną konstrukcją.Wyślę tobie maila,zapytasz mojej znajomej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)