Kombi do 30 tys Astra J vs Laguna III

14 Sty 2020, 19:45

Witam, szukam kombi dla rodziny 2+2. Obecnie jeżdżę astra H kombi z benzynowym silnikiem 1.6 105 km. Miejsca w środku jest wystarczająco, silnik w mieście jest w miare ok natomiast w trasie już gorzej. Szukam samochodu który nie będzie w środku mniejszy, natomiast musi być bardziej dynamiczny.

Na obecną chwile biorę pod uwagę tylko dwie opcje: Astre J z silnikiem 1.4 turbo 140 km oraz Lagune III z wolnossącym silnikiem 2.0 140 km. Pozostałe auta z tych segmentów odrzuciłem jak mondeo mk4 za duże, mazda 6 rdza, c5 średnio podoba mi sie wizualnie, megane III 1.6 znów będzie troche za słaby.

Rocznie robię ok 10 tys więc nie biore pod uwage montażu LPG, autem żona wozi dzieci do przedszkola więc dziennie 20 km po mieście, w weekendy jakieś wypady za miasto.

Trochę czytałem o tych samochodach i według mnie plusy/minusy danej marki:

Renault:
+ dynamiczny silnik 9,3 do setki, więcej miejsca, niższa cena zakupu, dobra blacha
- regulacja luzów zaworowych, słyszałem o jakiś problemach z odpalaniem, dwumasa, wyższe spalanie

Opel:
+ turbo więc fajnie ciągnie od dołu, ładny design, przyzwoite spalanie
- przede wszystkim skrzynia m32, turbo, dwumas, waga 1500

Ogólnie ile osób tyle opini pozytywnych jak i negatywnych, dużo osob narzeka na te silniki w Oplu i Renault. Jak wypadną oba silniki przy jeżdzie w trasie, Opel 10,5 do setki Renault 9,3, Opel turbinka więc lepiej powinien ciągnąc od dołu, będzie czuć jakąś zauważalną różnice zarówno w dynamice jak i prowadzeniu auta? Jak spalanie np w miescie Opel będzie palił z litr/1,5 mniej od Laguny, w trasie natomiast podobnie? Co do ceny zakupu jeżeli popatrzymy na 2011 rocznik czyli Lagune po lifcie to idzie dorwać taką Lagune w granicach 27 tys natomiast za Opla trzeba dać z 30?

Nie wiem czy zdecydować się konkretnie na dany model czy poczekać co trafi sie w lepszym stanie. Myślałem skontaktować się z firmą Car-mat Opel oni też ściagają inne marki na zamówienie, ale pewnie łatwiej i szybciej ściągną jakiegoś Opelka?
KLIMA
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 16 09 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Sty 2020, 12:17

Patrząc na te dwa modele to znacznie więcej miejsca i lepszy komfort jazdy oferuje Laguna III i ten model już je jest tzw. "królową lawet" jak to było przy poprzedniej wersji.

Tak patrzę na te czasy przyspieszeń które podałeś i trochę ciężko w to uwierzyć bo waga obu samochodów jest bardzo podobna i przy takiej samej mocy 1,5 sekundy różnicy to bardzo duża różnica. Jednak przypuszczam że nie to jest najważniejsze i tu elastyczność silnika będzie bardziej wykorzystywana podczas normalnych podróży.

W obu przypadkach są skrzynie sześciobiegowe które pomagają zmniejszyć spalanie podczas jazdy w trasie i to jest plus.

KLIMA napisał(a):Renault: + dynamiczny silnik 9,3 do setki, więcej miejsca, niższa cena zakupu, dobra blacha- regulacja luzów zaworowych, słyszałem o jakiś problemach z odpalaniem, dwumasa, wyższe spalanie
Luzów zaworowych jak nie jeździsz na gazie to raczej nie trzeba regulować przez całą żywotność silnika :) koło dwumasowe masz też w Astrze więc tu raczej koszt ewentualnej wymiany będą podobne.
Czy spalanie będzie wyższe niż w Astrze kwestia dyskusyjna tu nie masz turbo i przy normalnej jeździe wyjdzie podobnie a przy dynamicznej Astra może wypić więcej moim zdaniem.

KLIMA napisał(a):Opel:+ turbo więc fajnie ciągnie od dołu, ładny design, przyzwoite spalanie- przede wszystkim skrzynia m32, turbo, dwumas, waga 1500
Dla mnie Ople tracą trochę przez swoją wagę bo są bardzo ciężkie w porównaniu z innymi samochodami z tego samego segmentu. Design fajny to trzeba przyznać silnik potrafi być oszczędny ale przy delikatnym traktowaniu gazu.

Najlepiej jak byś się przejechał tymi modelami i zobaczył który lepiej Ci pasuje. Jak oba będą dla Ciebie w porządku to wtedy szukaj po prostu lepszego egzemplarza.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

15 Sty 2020, 14:05

Dzięki Cichy za obszerna odpowiedź.

Co do wagi to Astra waży 1550 a Laguna 1385 wg Autocentrum więc różnica znaczna, dlatego też może brać się ta dysproporcja w przyspieszeniu.

Co do skrzyni to owszem w obydwu samochodach jest skrzynia 6 biegowa natomiast Renault ma krótko zestopniowana skrzynie i tak np przy 120 ma się lekko ponad 3 tys obrotów a w przypadku Opla będzie to ponad 2 tys. Za to skrzynia Renault bezproblemowa natomiast oplowska m32 bywa awaryjna.

Oba auta wg mnie zbliżone parametrami więc ciężko jednoznacznie wybrać co będzie mi bardziej odpowiadać.
KLIMA
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 16 09 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2020, 09:38

Te 140 KM w Astrze to przez masę samochodu gdzieś się "rozbiegają". Na papierze wygląda to super, ale w rzeczywistości w fotel nie wbija. Mam sedana z LPG, na baku 350-380 km.
roksinski
Początkujący
 
Posty: 82
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 0- 0-1994
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Renault

17 Sty 2020, 10:31

Ogólnie zadowolony jesteś z autka? Ze skrzynia czy silnikiem nie było większych problemów?
KLIMA
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 16 09 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2020, 20:42

roksinski napisał(a):Te 140 KM w Astrze to przez masę samochodu gdzieś się "rozbiegają". Na papierze wygląda to super, ale w rzeczywistości w fotel nie wbija. Mam sedana z LPG, na baku 350-380 km.


no w fotel nie wbija...i nie będzie wbijać....do wbijania w fotel to kupuje się inne samochody, ale do sprawnego poruszania się jest naprawdę w porządku.
Generalnie rzecz biorąc ten silnik ma max moment dopiero przy 4900 obrotów więc trzebaby było go kręcić dosyć wysoko, z resztą tam jest 200 NM ale to też niestety mała pojemność silnika więc
Żeby cokolwiek poczuć mocy uważam że trzeba kupić 1.6 turbo 179KM i tam coś lepiej czuć tą moc....
Z koleji w insignii ten silnik też szału nie oferuje ale nie jest źle....naprawdę przyzwoicie... miałem takie samochody i insignię i astrę z 1.6 Turbo, troche też jeździłem i jakieś prywatne odczucia z "dupohamowni" mam :lol:
Z tymi skrzyniami to trochę mit jest...kup auto co ma 100-150 tys km , tylko w oryginale .wymień olej w skrzyni i zapomminasz o temacie skrzyni w Astrze, zobacz ile tego jeździ po drogach, jakoś specjalnie nikt nie narzeka na skrzynie tylko dziwnym trafem na internetach takie opinie.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto", 1966 rok
    1600 Spider "Duetto" zadebiutował w 1966 roku, prezentując się w oryginalnym i niekonwencjonalnym wzornictwie - dzieł Pininfarina - który wyraźnie odróżniał się od innych wersji z gamy Giulii, dzięki niskiemu ...

20 Sty 2020, 16:26

KLIMA napisał(a):Opel:
+ turbo więc fajnie ciągnie od dołu, ładny design, przyzwoite spalanie
- przede wszystkim skrzynia m32, turbo, dwumas, waga 1500


W ogóle nie ciągnie od dołu. Winna jest długa skrzynia (normalne w oplu) która pasowała by do diesla. Zeby w astrze poczuć te konie musisz mieć 3 - 3,5 tys obrotów. do 3 tys nie dzieje się nic. Elastyczność w tym silniku nie występuje.
Ogólnie jeździ to nieźle ale wyprzedza się na trójce, a jak na autostradzie shamuje cię tir to bez redukcji do 4 nie wstaniesz chyba że lubisz się rozpędzać z łodzi do warszawy.
Spalanie niezłe - około 9 litrów LPG na autostradzie przy 150. Niestety wszystkie nasze służbowe astry miały wymienianą turbinę przy około 100 kkm.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Sty 2020, 18:28

Ok rozumiem dla mnie jednak silnik mojej obecnej astry wolnossacy 1.6 wystarcza w mieście na trasy też jako tako daje rade więc z dynamiki 1.4 turbo powinienem być zwdowlonony - trasy mniejsze czy większe robię głównie w weekend i to też nie zawsze a np w zimie ogólnie mało jeżdżę.

Wiadomo, każde auto będzie miało swoje wady w oplu np turbina czy skrzynia w lagunie regulacja luzow zaworowych gdzie koszt to pewnie koło 800 zł czyli tak jak regeneracja turbo. Póki co zdecydowany jestem na Astre J mam nadzieję, że się nie zawiodę :)
KLIMA
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 16 09 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sty 2020, 23:52

Bedziesz zadowolony. Silnik turbo ma moc. Musisz go wyczuć, się nauczyć ale jak go poznasz osiągi będą wystarczające i o niebo lepsze niz dotychczas. A dzięki skrzyni 6 autostrada niestraszna gdzie naprawdę prędkość podróżna to 150. Weź jednak pod uwagę ze tylna kanapa jest bardzo niewygodna i ze laguna jest o klase wyżej.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018