REKLAMA
Witam, szukam kombi dla rodziny 2+2. Obecnie jeżdżę astra H kombi z benzynowym silnikiem 1.6 105 km. Miejsca w środku jest wystarczająco, silnik w mieście jest w miare ok natomiast w trasie już gorzej. Szukam samochodu który nie będzie w środku mniejszy, natomiast musi być bardziej dynamiczny.
Na obecną chwile biorę pod uwagę tylko dwie opcje: Astre J z silnikiem 1.4 turbo 140 km oraz Lagune III z wolnossącym silnikiem 2.0 140 km. Pozostałe auta z tych segmentów odrzuciłem jak mondeo mk4 za duże, mazda 6 rdza, c5 średnio podoba mi sie wizualnie, megane III 1.6 znów będzie troche za słaby.
Rocznie robię ok 10 tys więc nie biore pod uwage montażu LPG, autem żona wozi dzieci do przedszkola więc dziennie 20 km po mieście, w weekendy jakieś wypady za miasto.
Trochę czytałem o tych samochodach i według mnie plusy/minusy danej marki:
Renault:
+ dynamiczny silnik 9,3 do setki, więcej miejsca, niższa cena zakupu, dobra blacha
- regulacja luzów zaworowych, słyszałem o jakiś problemach z odpalaniem, dwumasa, wyższe spalanie
Opel:
+ turbo więc fajnie ciągnie od dołu, ładny design, przyzwoite spalanie
- przede wszystkim skrzynia m32, turbo, dwumas, waga 1500
Ogólnie ile osób tyle opini pozytywnych jak i negatywnych, dużo osob narzeka na te silniki w Oplu i Renault. Jak wypadną oba silniki przy jeżdzie w trasie, Opel 10,5 do setki Renault 9,3, Opel turbinka więc lepiej powinien ciągnąc od dołu, będzie czuć jakąś zauważalną różnice zarówno w dynamice jak i prowadzeniu auta? Jak spalanie np w miescie Opel będzie palił z litr/1,5 mniej od Laguny, w trasie natomiast podobnie? Co do ceny zakupu jeżeli popatrzymy na 2011 rocznik czyli Lagune po lifcie to idzie dorwać taką Lagune w granicach 27 tys natomiast za Opla trzeba dać z 30?
Nie wiem czy zdecydować się konkretnie na dany model czy poczekać co trafi sie w lepszym stanie. Myślałem skontaktować się z firmą Car-mat Opel oni też ściagają inne marki na zamówienie, ale pewnie łatwiej i szybciej ściągną jakiegoś Opelka?