Witam Szukam samochodu o nadwoziu kombi który byłby drugi w domu. Wydać mogę 8 tys PLN przy czym im mniej tym lepiej. W temacie napisałem że maksymalnie 10k bo jak to w życiu bywa czasem zdarza się oferta nie do odrzucenia jednak to jest absolutne maksimum którego wolałbym uniknąć.
Interesuje mnie wyłącznie silnik benzynowy, osiągi i spalanie nie mają żadnego znaczenia, dobrze by było żeby pojemność nie przekraczała 2 litrów aby nie przepłacać za OC. Samochód rocznie będzie robił z 5-6 tys głównie na odcinkach 4-20 km (60% drogi gminne i powiatowe, 15% wyższe, reszta po mieście) w jedną stronę ale 1 czy 2 razy w roku będzie musiał pokonać jednorazowo 300-400km. Odpalany będzie niemal wyłącznie raz na tydzień czy dwa więc musi być odporny na rzadkie korzystanie. Generalnie powinien być maksymalnie niezawodny (nie mylić z usterkowością - tej się spodziewam po aucie za takie pieniądze byle tylko były to drobne usterki tanie w naprawie a nie kosztowne awarie). Chciałbym aby był w stanie mi służyć przynajmniej ze 4 lata. Jako że będzie garażowany pod chmurką przydałoby się dość dobre zabezpieczenie antykorozyjne. O ile dopuszczalne są bąble na błotnikach czy klapie bagażnika o tyle korozja drzwi, progów czy profili zamkniętych nie wchodzi w rachubę. Służył będzie do przewożenia różnych rzeczy czasem o gabarytach lodówki więc potrzebny duży bagażnik po złożeniu kanapy. Zawieszenie z tyłu powinno potrafić przetrwać obciążenie do 200 kg w bagażniku. Nie przewiduję haka i przyczepek.
Wymagane prze mnie wyposażenie: - ABS - wspomaganie kierownicy - min. 2 poduszki powietrzne - centralny zamek Poza tym z tyłu hamulce tarczowe z przodu absolutnie nie chcę zawieszenia wielowahaczowego i ogólnie żadnego zawieszenia pneumatycznego!
Samochody które rozważam: Peugeot 406 - martwi mnie jednak jego elektryka Volvo V70 I - jedyny dla którego mogę zrobić wyjątek i wziąć silnik poj. powyżej 2l o ile jest niezawodny bo naprawy ponoć są drogie Opel Astra G, Vectra B - nie wiem tylko jak z braniem oleju i korozją Mitsubishi Galant - ponoć trapi je korozja i trwałość skrzyni biegów Ford Mondeo mk3 - co z korozją? Renault Laguna II - co z elektryką? czy skrzynie biegów są trwalsze niż te z przełomu wieków Skoda Octavia - zniechęca mnie to że Skody są ostatnio przewartościowane i łatwo można kupić padlinę Daewoo/Chevrolet Lacetti - to z tych droższych opcji - jakie ma wady? Dacia Logan - bagażnik mega pojemny ale czy warto przepłacać za tak młode auto zwłaszcza że jakość pewnie niższa niż powyższych starszych modeli
Co z powyższego się nada? zakładam że realny przebieg będzie wynosił do 250k km lub ~350-400k km w przypadku Volvo. A może macie lepsze propozycje?
Ja polecam Octavię,bardzo przestronne auto i potrafi sporo wytrzymać. W wakacje w 4osoby pojechaliśmy taką nad morze,wsumie zrobiliśmy około 1300km i auto świetnie się spisało,dojechało i wróciło bezawaryjnie oraz pomieściło sporo bagażu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
co do klimy to mam świadomość że w samochodzie 14-17 letnim klima może być do nabicia lub zatarty kompresor więc na te moje przebiegi wystarczy mi sprawne pierwotne ogrzewanie.
Z kolei jeśli chodzi o Dacie Logan to ma ona kilka istotnych zalet. M.in. śmiesznie niskie koszty utrzymania (spalanie małego silniczka + naprawy + opłaty) wielki bagażnik, możliwość kupna niezajechanego egzemplarza. Kupiłbym ją ale martwi mnie ta korozja nawet całkiem młodych aut i nie jestem pewien niezawodności. Do tego ranking TUV - Logan zajmuje regularnie ostatnie miejsca a przecież to ranking z przeglądów gdzie liczy się stan hamulców czy zawieszenia...
Śmiertelne selfie - czy warto tak się narażać? Brak uwagi i rozkojarzenie podczas prowadzenia samochodu spowalniają czas reakcji i powodują niebezpieczne sytuacje na drodze. Korzystając z telefonu podczas jazdy znacząco zwiększamy ryzyko wypadku. Jeszcze do niedawna to ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.