Kombi/HB do 50tyś

14 Kwi 2021, 17:57

Cześć

Planuję zmienić samochód na coś bardziej dynamicznego oraz pojemnego (obecnie sedan)

Zależy mi aby samochód był w miarę dynamiczny i dobrze wygłuszony.
Obecnie model mojej rodziny to 2+1 ale niewykluczone że za jakiś czas będzie to 2+2 więc pojemność auta potrzebna.

Zastanawiam się nad kombi ewentualnie HB, niestety z tymi drugimi nie miałem styczności i nie wiem czy bagażnik nie jest wystarczajacy?
Jak z ładownością w takim bagażniku biorąc pod uwagę że trzeba wrzucić wózek + duże walizki ?

Budżet jakim dysponuje to 50tyś.

Poniżej kilka propozycji jakie brałem pod uwagę, co o nich sądzicie? Który z wymienionych wart uwagi?

60% miasta + 40% trasy (głownie weekendowe wypady i wakacje)

Czy jest sens wchodzić w diesla? Nigdy nimi nie jeździłem i nie wiem z czym to się wiąże :-)

Poniżej moje propozycje.

Opel Astra K
Ford Focus
Kia Ceed
VW Golf VII
TomekData
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Kwi 2021, 09:16

Witam

Mam na oku Peugeota 308 wersja Kombi z silnikiem 1.6 120KM - Diesel

Czy możecie ocenić samochód z ogłoszenia, podpowiedzieć na co zwrócić uwagę oraz jakie są opinie o tym modelu oraz silniku?

https://www.grupabemo.pl/oferta/oferta- ... ywany-2017
TomekData
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Kwi 2021, 10:14

silnik bardzo dobry...jedynie trzeba dolewać mocznika
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Kwi 2021, 10:55

Co 20 tysięcy kilometrów za 30 złotych
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Kwi 2021, 13:29

Silnik dość dobry, mało awaryjny. Jedynym minusem to właśnie AdBlue. Trzeba pilnować jego stanu, ale na szczęście jest od tego kontrolka , której nie należy lekceważyć - jak się zaświeci to od razu uzupełniać na najbliższej stacji. Minusem jest tu niestety, to, że ten płyn zaczyna zamarzać jak jest -10 stopni. Wprawdzie jest on podgrzewany, ale dopiero po włączeniu silnika. oczywiście nic się tu nie stanie, płyn się odmraża, ale problemem są kryształki mocznika, które potrafią zablokować przewody albo zawory dozujące. A za tym idą kolejne awarie.
Jeżeli nie masz garażu, w którym w zimie jest nie mniej niż jakieś -5 stopni, to lepiej zrezygnuj z tego silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2021, 14:17

Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Chyba idę na jakieś forum dla kierowców ciężarówek jak w ogóle mogą z adblue po alpach, skandynawii czy dalekiej rosji jeździć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dbać o akumulator? - kilka porad
    Akumulatory w naszych autach najczęściej "padają" zimą. Przyczyn nie zawsze jednak trzeba szukać w niskiej temperaturze zimowych miesięcy. Czasami problemy zaczynają się dużo wcześniej. Akumulator jest zbiornikiem prądu. ...

18 Kwi 2021, 23:53

Invi napisał(a):Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Chyba idę na jakieś forum dla kierowców ciężarówek jak w ogóle mogą z adblue po alpach, skandynawii czy dalekiej rosji jeździć


Nie potrzebnie tak reagujesz :D
Popatrz ile kosztuje systemik jak się wykrzaczy a się krzaczy :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2021, 06:58

Wiem, że się krzaczy, ziomek w firmie wymieniał zbiornik bo się go zatankować nie dało. Tylko czy to oznacza, że mamy cofać się do golfa 2 bo nie było się co zepsuć?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Kwi 2021, 07:59

Invi napisał(a):Tylko czy to oznacza, że mamy cofać się do golfa 2 bo nie było się co zepsuć?

Jesteśmy w fajnej syt.jeszcze przez chwilę że można omijać "innowacje" szczególnie te które są nikomu nie potrzebne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2021, 10:32

Invi napisał(a):Nie wiem czy się śmiać czy płakać. Chyba idę na jakieś forum dla kierowców ciężarówek jak w ogóle mogą z adblue po alpach, skandynawii czy dalekiej rosji jeździć

TU chodzi o osobówkę a nie o ciężarówkę jeżdżącą po Skandynawii...Oprócz tego tam jest to inaczej rozwiązane.
szybki napisał(a):Nie potrzebnie tak reagujesz
Popatrz ile kosztuje systemik jak się wykrzaczy a się krzaczy

Invi napisał(a):Wiem, że się krzaczy, ziomek w firmie wymieniał zbiornik bo się go zatankować nie dało. Tylko czy to oznacza, że mamy cofać się do golfa 2 bo nie było się co zepsuć?

Może nie do Golfa II, ale zawsze można poszukać coś innego. A skoro w aucie, które interesuje autora jest takie ustrojstwo, do tego awaryjne, to chyba warto mu o tym wspomnieć :?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Kwi 2021, 20:07

Invi napisał(a):Tylko czy to oznacza, że mamy cofać się do golfa 2 bo nie było się co zepsuć?

myslisz że mało takich januszy jest którzy mają auto z lat '90 i tylko mieli to przez 20 lat , przyjeżdżają oglądać nowsze 15 letnie auto i trzeba im wszystko tłumaczyć bo nie wiedzą gdzie się włącza światła długie nawet...a grzane siedzenia to nie wiedzą co to jest :lol:
NIestety jesteśmy cywilizacyjnie jeszcze bardzo daleko, i wręcz cofamy się względem europy.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

21 Kwi 2021, 07:04

andrewb25 napisał(a):Iestety jesteśmy cywilizacyjnie jeszcze bardzo daleko, i wręcz cofamy się względem europy.

Cofaniem jest też jeżdżenie autami na ktore nas nie stać. Do tego cały czas u nas pokutuje hasło "dieselek lek na wszystko" czyli obraz dieselka 1,9d z golfa lat 80tych.
I oczywiście można kupować wszystko tylko trzeba mieć świadomość serwisową.
Tutaj fajnie się mówi tylko adblue a prawda jest taka że jak naprawa adblue zgra się chociażby z czujnikami typu czujnik ciśnienia turbiny albo czujniki temp.spalin alvo coś tam to robi się 5k do wydania. A jak sobie przeliczysz to kiedy wyjeździsz 5k żeby cieszyć się mitycznym niskim spalaniem?
A gdzie jeszcze turbiny, wtryski bardzo często po 1k za sztukę i to regenerowane, doloty i podobne wynalazki.
A jeszcze jak trafisz jakiś wynalazek to płyniesz jak zły.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2021, 07:15

Polecam vw passat b8 z 2 litrowym silnikiem w dieslu, gwarantuje spokój, komfort, I ciszę :D
AdamKował
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Zdjęcia: 1