Kombi LPG/Diesel 20-25 tys. LPG 70% trasa 30% miasto

22 Lis 2016, 13:08

Cześć,
Ponieważ straciłem już cierpliwość do swojej Laguny, postanowiłem zmienić auto i potrzebuję porady, co kupić.
Budżet: 20.000 – 25.000 PLN
Roczny przebieg: ok. 25 tys. km
Tryb: trasa 70% miasto 30%
Preferowany napęd: LPG / diesel
Preferowany rodzaj nadwozia: kombi (dwie osoby dorosłe + dużo bagażu, w niedalekim czasie będzie potrzeba fotelika/dwóch na tył)
Rocznik: 2006+
Przebieg: ważny jest stan techniczny
Region: kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie

Najważniejsze dla mnie w aucie są w kolejności:
- niezawodność (od Laguny chyba wszystko jest lepsze :evil: )
- ekonomiczne spalanie
- tanie części
- komfort wewnątrz
Jeśli chodzi o spalanie to moja Lala pali ok. 6,1 litra ropy / 100 km, co daje jakieś 27 PLN / 100 km. Ekonomiczne spalanie dla mnie byłoby na takim samym albo niższym poziomie. Codziennie robię po 50 km do pracy, z czego jakieś 30 km w trasie. Raz lub dwa razy w miesiącu trasa po 200 km w jedną stronę.
Jeśli chodzi o rocznik, to nie jestem jakimś fanatykiem daty, ale chciałbym uniknąć wymiany starzejących się podzespołów w ciągu roku/dwóch od zakupu.


Moje dotychczasowe typy to:
Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCi 140 KM
Kia Cee’d I 1.6 123 KM + LPG
Opel Astra H 1.8 125 KM (Z18XE) + LPG
Skoda Octavia II 1.6 MPI 102 KM + LPG

Czy jest jeszcze coś wartego zobaczenia? Czy te modele mają jakieś wadz, ze względu na które lepiej się nimi nie interesować?
barnes77
 

22 Lis 2016, 13:48

Laguny II po FL wypadają duuuużo lepiej:mrgreen: Jeżeli profil aktualny to niezłego kombosa sobie sprawiłeś
Kupując diesla musisz liczyć się z kosztownymi naprawami. Te auta nie są nowe, normalne jest, że się zużyły.
Twoje typy są generalnie dobre, ale nie wiadomo czy w końcu szukasz segmentu niżej od laguny (czyli "c" - ceed, astra, octavia) czy zostajesz w tym samym ("d", mondeo). Wyrzuciłbym z zestawienia octavię ze względu na silnik, stara konstrukcja, zamula i sporo pali jak na swoje możliwości.
Jeśli ma być segment C i diesel to popatrz na volvo v50/focusa mk2, bliźniacze konstrukcje, silniki prawie te same.
Przy segmencie D i benzyniaku szukałbym accorda VII (wygląd kombii to kwestia gustu :naughty: ). Jeśli diesel to bliżej górnej granicy budżetu (a najbezpieczniej dołożyć ~2-3k) Laguna mk3, Citroen C5, AR 159.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lis 2016, 15:07

Jeśli chodzi o aktualne auto - tak, Królowa Lawet. Zapłaciłem frycowe - teraz chcę dokonać bardziej przemyślanego zakupu.

Wolałbym auto z segmentu D (komfort/przestrzeń wewnątrz), ale z tego, co się orientuję, to części do aut z D są droższe, więc raczej interesują mnie modele z C.

Accord VII niestety mnie odrzuca... :no:

Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
Czy z segmentu C jest jeszcze coś godnego polecenia pod LPG?
barnes77
 

22 Lis 2016, 15:49

W podwieszonych, na górze działu masz opracowane zestawienia kosztów różnych modeli. Możesz sobie porównać klasy itd, różnice nie są duże.
Osobiście postawiłbym na D (kupujesz 10 letnie auto, prawdopodobnie nie będziesz go serwisował w ASO, koszty zabójcze nie będą - oczywiście pomijając kwestie zarezerwowane dla diesli).

Jeśli chodzi o diesle w volvo/focusie:
2.4 (tylko w volvo, szwedzka, niezniszczalna konstrukcja, koszty wyższe ze względu na ilość cylindrów) > 2.0 > 1.6 (wersja 90 konna w focusie nie ma dpf, dwumasy i turba ze zmienną geometrią, czyli generalnie najtańsza opcja w serwisowaniu)

Możesz popatrzeć na vectrę c, niby "d", ale serwis dość tani. Benzyniak pod LPG 1.8/122, 2.0T, diesel 1.9cdti to konstrukcja fiata/AR 1.9JTD, również warty polecenia
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lis 2016, 16:06

barnes77 napisał(a):Volvo V50 / Ford Focus Mk II - jaka wersja silnikowa w dieslu?
2.0d
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Lis 2016, 23:55

V50 1.6D trochę za słaby i awaryjny, na dodatek skrzynia tylko 5 biegów.
2.0D jest jak najbardziej odpowiednie, duży moment i 6 biegów fajnie odpycha auto, trwały i nie drogi w serwisowaniu silnik, mój pyknął bez problemu 250kkm ;)
2.4D to słynne volvowskie pięciocylindrowe D5, mocny silnik, trwały i mało awaryjny, bardzo dobry silnik ale mocno upchany w V50.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    ŠKODA 120L Typ 742, 1976
    Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. ...