REKLAMA
Zastanawiam się nad kupnem kombi do 40-45 tys. zł, rocznik najlepiej > 2010, silnik zdecydowanie > 120 KM i podatny na LPG. Nie szukam krążownika, raczej dość lekkie i elastyczne kombi. W kwestii gazu: żadnych dotrysków, tylko sekwencja.
Po przekopaniu xxx stron forów widzę kilka możliwości:
- Renault Megane Grandtour 1.4 TCe 130 KM - fajny, ale podobno ma problemy z głowicą, a w szczególności upg > 150 kkm
- Renault Megane/Laguna Grandtour 2.0 140 KM - bez turbo, ale w Megane tylko automat, w Lagunie także klasyczna skrzynia, ale częste problemy z głowicami
- Renault Megane/Laguna 2.0 180 KM - turbo ale ponoć podatne na gaz, bardzo dobre osiągi, dość paliwożerny, dość drogi i b. mało egzemplarzy na rynku
- Opel Astra/Insignia 1.4 Turbo LPG - Astra mi się nie podoba nic a nic, a w Insignii za mały silnik do tak dużego auta, wolny i mało elastyczny
- Citroen C5 1.8 125 KM - ładne auto, ale za ciężkie auto do takiego silnika, mułowaty
- Citroen C5 2.0 140 KM - ładne auto, całkiem niezły silnik, ale prawie żadnych egzemplarzy po 2010 r., lekko mułowaty
- Ford Mondeo Mk4 2.0 145 KM - wszystko fajnie, ale regulacja na szklankach, więc opłacalność instalacji LPG dużo mniejsza
Oprócz tego są jeszcze silniki Volvo dla XC70 3.2, V50 (odpada) V60 T5 i T6, Saaby 2.0 T i 2.8 T, Subaru 2.5, ale wszystko to stare, a jeśli nawet nowe to drogie... i tu się kółko zamyka. Jest jeszcze coś oprócz tych modeli ?