Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 00:31

Zastanawiam się nad kupnem kombi do 40-45 tys. zł, rocznik najlepiej > 2010, silnik zdecydowanie > 120 KM i podatny na LPG. Nie szukam krążownika, raczej dość lekkie i elastyczne kombi. W kwestii gazu: żadnych dotrysków, tylko sekwencja.

Po przekopaniu xxx stron forów widzę kilka możliwości:
- Renault Megane Grandtour 1.4 TCe 130 KM - fajny, ale podobno ma problemy z głowicą, a w szczególności upg > 150 kkm
- Renault Megane/Laguna Grandtour 2.0 140 KM - bez turbo, ale w Megane tylko automat, w Lagunie także klasyczna skrzynia, ale częste problemy z głowicami
- Renault Megane/Laguna 2.0 180 KM - turbo ale ponoć podatne na gaz, bardzo dobre osiągi, dość paliwożerny, dość drogi i b. mało egzemplarzy na rynku
- Opel Astra/Insignia 1.4 Turbo LPG - Astra mi się nie podoba nic a nic, a w Insignii za mały silnik do tak dużego auta, wolny i mało elastyczny
- Citroen C5 1.8 125 KM - ładne auto, ale za ciężkie auto do takiego silnika, mułowaty
- Citroen C5 2.0 140 KM - ładne auto, całkiem niezły silnik, ale prawie żadnych egzemplarzy po 2010 r., lekko mułowaty
- Ford Mondeo Mk4 2.0 145 KM - wszystko fajnie, ale regulacja na szklankach, więc opłacalność instalacji LPG dużo mniejsza

Oprócz tego są jeszcze silniki Volvo dla XC70 3.2, V50 (odpada) V60 T5 i T6, Saaby 2.0 T i 2.8 T, Subaru 2.5, ale wszystko to stare, a jeśli nawet nowe to drogie... i tu się kółko zamyka. Jest jeszcze coś oprócz tych modeli ?
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

26 Sie 2017, 20:16

C5 kombii ma ponad 4,8 długości, nie wiem czy to wpisuje się jeszcze w "lekkie" auto. Z 1.8 nie jedzie wcale.
Laguna, megane spoko. Mondeo też ale poszukałbym raczej silnika 2.5T konstrukcji volvo.
Astra/Insignia spoko ale co kto lubi.
XC70 spoko ale nie wiem jak tam z cenami.
T5 i T6 to silniki na bezpośrednim wtrysku.
Saab'y spoko, subaru w sumie też ale będziesz miał droższy serwis przez ułożenie silnika i mechaniczną regulację luzów zaworowych (ciężki dostęp)

IMO laguna jest faworytem, dorzucę avensisa i accorda
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Sie 2017, 23:04

Dzięki.

Poczytałem, silniki 2.0 do Lagun 140 KM gazują się dość marnie, sporo jest problemów z tymi zagazowanymi silnikami podobnie jak 1.4 TCe w Megane. Szczerze mówiąc, to chcąc mieć rozsądną moc pod butem zostaje Megane/Laguna w silniku 2.0 F4RT 180 KM, pozostałe modele są bardzo ciężkie jak na swoje gabaryty przy stosunkowo małej mocy.

Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok :)

W kwestiach ekonomicznych takie Megane 2.0 180 KM w LPG może wypaść podobnie do 2.0 dCi 160 KM czy 2.0 TDCi 163 KM.
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

27 Sie 2017, 12:50

spinless napisał(a):Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok
nie tędy droga :no:
Diesle nie bez powodu mają niższe ceny w ogłoszeniach. Ich liczebność? Nadal niestety wielu ludzi wierzy w perełki trzymane przez Niemca pod kocem z irracjonalnie niskim przebiegiem i "świetnym" stanem technicznym, a handlarze na tym korzystają i poniekąd "kreują trendy" na rynku wtórnym, przywożąc zza granicy takie właśnie auta.
Jak dla mnie lepiej wyjdziesz na tym, jak będziesz śledzić codziennie ogłoszenia benzynowych przykładowo Meganek i Lagun, oraz po prostu szybko na nie odpowiadał.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co wpływa na wygląd zewnętrzny samochodu?
    Stylistykę samochodu kreują nie tylko względy estetyczne, ale i cała długa lista czynników wpływających na nasz portfel i bezpieczeństwo. Popularność samochodu w bardzo dużej mierze zależy od jego wyglądu. Stylistyka ...