Kombi lub sedan w benzynie do gazu do 20 tys

12 Mar 2012, 16:48

Witam serdecznie, wiem że takich tematów było 100x ale proszę was o pomoc jeszcze jeden raz ;)
Jestem młodą osobą i poszukuję auta do 20 tys zł. Interesuje mnie sedan lub kombi (jedyny samochód w domu). Oczywiście standard czyli jak najmlodszy jak najmniej awaryjny i z małym przebiegiem. I tu mam główny dylemat ponieważ wymyśliłem sobie silnik benzynowy i chce zamontować do nowego auta gaz sekwencyjny (strasznie dużo jeżdżę i troche kasy trzeba zaoszczędzić). Zastanawiałem się nad :
Toyota Corolla e12 1.6 VVT-i 2002-2003 r
Honda Accord VI 1.8 V-tec 2002r
Jestem młodą osobą która czasem lubi depnąć w pedał gazu, więc szukam auta które jest w miarę dynamiczne. Powiedzcie co sądzicie o wybranych przeze mnie autach i jak możecie to doradzcie coś innego wedle waszych doświadczeń. Czytałem wiele opinni o instalacjach gazowych w tych autach i jedni mówią, że nie pasują z drugiej strony użytkownicy raczej nie narzekają. Wypowiedzcie się jestem pewny, że jesteście bardziej ogarnięci w temacie, z góry dziekuję ;)

Bardzo proszę o jakeś podpowiedzi nie jestem za bardzo w temacie motoryzacji i liczyłem na pomoc bardziej doświadczonych z państwa. Czas mnie goni, więc proszę o szybką odpowiedx;)
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

12 Mar 2012, 19:55

Do tematu doszła ewentualnie mazda 6 o ile znajde okazję spełniającą mój przedział cenowy... proszę o jakieś sugestię
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

12 Mar 2012, 22:19

Odpusc sobie VVTI czy V-TEC, to nie sa silniki ktore lubia LPG, powypalasz sobie gniazda zaworow i zobaczysz... 3k zl w plecy na nowa glowice.

Moze Mondeo mk3 z 2.0?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

12 Mar 2012, 22:57

Też zastanawiałem się nad Mondeo i odstraszyły mnie niepochlebne opinnie na temat awaryjności i drogiego serwisu...
A na różnych forach w internecie można znaleźć wielu użytkowników VVT-i lub V-tec w gazie sekwencyjnym co są z niego zadowoleni. Do sprawy chce podejść porządnie bo samochodem który teraz kupie mam zamiar pojeździć przez dłuższy okres czasu i dlatego tak zależy mi na instalacji gazowej. Mam zamiar wrzucić dość dobrą instalacje gazową w jakimś dobrym serwisie. Także raczej Mondeo odpada, jakies inne sugestie?
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

13 Mar 2012, 10:06

Czimi napisał(a):Odpusc sobie VVTI czy V-TEC, to nie sa silniki ktore lubia LPG, powypalasz sobie gniazda zaworow i zobaczysz... 3k zl w plecy na nowa glowice.


osobiście znam pare vteców na LPG i jezdzą, nie narzekają a nawet katują te auta, tylko trzeba ustawić raz na jakiś czas zawory i powinno być ok
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Mar 2012, 10:12

Czimi napisał(a):Odpusc sobie VVTI czy V-TEC, to nie sa silniki ktore lubia LPG, powypalasz sobie gniazda zaworow i zobaczysz... 3k zl w plecy na nowa glowice.


jakie 3k?...nowa głowice po co?

mi sie wydaje ze silniki toyoty i hondy dobrze znosza gaz, ale trzeba je poprawnie uzytkowac nie palowac powyzej 4tys/obr
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wywrotki giganty to największe ciężarówki na świecie
    Wozidła sztywnoramowe to największe na świecie pojazdy kołowe. Ładowność największych z nich znacznie przekracza 300 t, a wielkość odpowiada dużemu jednorodzinnemu domowi. Zbudowanie tak imponujących rozmiarami pojazdów ...

13 Mar 2012, 10:24

4 tyś to nie pałowanie :)
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Mar 2012, 11:06

No dobra także doszliśmy już do tego że kwestia gazu w tych silnikach to kwestia sporna, może mili panowie mogliby mi powiedzieć czy te auta to dobry wybór lub ewentualnie doradzić coś innego. Samochodem chce pojezdzic conajmniej 2 lata, autko ma być dość przestronne i oszczędne choć czasem żeby dało się poszaleć, ale tylko czasem. Silnik jaki przewiduje to max 1.8. Proszę o sugestie ;)
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

13 Mar 2012, 13:31

Ewentualnie dochodzi jeszcze do listy Volvo s60 w silniku 2.0 T 180 KM. Chociaż nie ukrywam, że najbardziej do mnie przemawiają te dwa japońce Toyota i Honda. Co sądzicie?
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

13 Mar 2012, 14:51

ja bym brał akorda, większ wygodniejszy lepszy silnik.
Mam styczność z kilkoma akordami z tym silnikiem (F18B4 chyba) i po ponad grubo 200tys km chodzą jak igiełka cichutko i równo..bez żadnych problemów;) tylko kosmetyka wymiana wszystkiego na czas... i lać
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

13 Mar 2012, 16:25

Generalnie mozna kazdy silnik zagazowac, nawet rotacyjnego Wankla, kwestia czy to sie bedzie oplacalo. Nawet sa kaskaderzy ktorzy H6 Subaru gazuja, a jest to silnikt ktory trzeba przy LPG co 20-30tys KM wyciagac zeby sprawdzic luz zaworow, znaczy oni tego luzu az tak czesto nie sprawdzaja, bo inaczej by sie nie oplacalo zakladac LPG w H6, gdzie koszt instalacji to kolo 4-5k zl, no ale to juz ich sprawa. H6 to nie jest silnik, ktory sie u 1-szego lepszego Wieska w stodole robi, a w dobrym warsztacie koszt wyciagneicia silnika i sprawdzenie luzu zaworow, to jakies 2-3k zl. :wink:

Toyoty Yaris II jezdzace na L tez widuje z gazem, a jest to tez srednio udany pomysl, tym bardziej ze moi rodzice maja Yaris i ojciec myslal o gazowaniu 1,33 VVTI i wszyscy mu to odradzali, 2 gazownikow + ASO Toyoty tak samo. Generalnie mozna ale na wlasna odpowiedzialnosci, po prostu LPG w tym aucie w cale nie musi sie zwrocic. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

13 Mar 2012, 17:29

No dobra w takim razie może podpowiecie mi jakieś inne rozwiązanie. Potrzebny mi samochód i troche goni mnie czas wiec prosze o pomoc
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010

14 Mar 2012, 09:01

A co sądzicie o Volkswagen Passat B5 FL 1.8t 150 KM z tak około 2003 r.??
Mattie1
Początkujący
 
Posty: 66
Prawo jazdy: 01 05 2010