Leon Cupra R czy Golf V GTI

16 Gru 2009, 15:25

Witam. Szukam samochodu dość niepozornego ale z dużym potenciałem sportowym i charakterem. Zastanawiam się głównie nad dwoma modelami Seat Leon Cupra R pierwszej generacji lub Golf V GTI. Oba podobają mi się na równi. Chodzi mi teraz które będzie lepsze tańsze w exploatacji i utrzymaniu. Do wydania mam około 40 tyś z lekką tolerancją w górę. Proszę o porady i opinie.
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

16 Gru 2009, 15:43

W tego typu autach mniej ważny jest wiek, silnik itp, a bardziej jego poprzedni właściciel(e). Licz się z tym, że nikt nie kupuje takiego samochodu by spokojnie jeździć, tylko raczej z myślą o rozrabianiu - a pierwszy właściciel który ma auto jeszcze na gwarancji, nie liczy się z ewentualnymi awariami i go ciśnie. Kręcenie do czerwonego pola na zimnym silniku, często nawet zanim się dotrze, mało delikatne obchodzenie się z hamulcami i dziurami wychodzą z czasem, po paru latach... No i jeszcze dużo tego typu autek jest po mniejszym lub większym dzwonie, z oczywistych przyczyn :wink: Znam temat z własnych doświadczeń bo mamy w rodzinie Hondę Type-R, więc wiem co ten samochód przechodzi. Na razie spisuje się dzielnie, ale jak mu przybędzie trochę lat i kilometrów to za niego nie ręczę :wink:

Czy Golf czy Leon to bez różnicy, po prostu postaraj się znaleźć jak najlepszy model, wybadaj go dokładnie pod kątem bezwypadkowości (miernik lakieru nie wystarczy jeśli był spawany z dwóch), geometria, diagnostyka silnika w jakim jest stanie... Trochę to kosztuje, ale jak tego nie zrobisz to możesz się przejechać (dosłownie i w przenośni :wink: )
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

16 Gru 2009, 15:56

Wiem że nie łatwo znaleść taki auto w godnym uwagi egzemplarzu a jak już się trafiają to zazwyczaj ludzie cenią takie auta dość wysoko. Szukam w Polsce narazie ale jeżeli nic się nie znajdzie do wiosny ruszam ze znajomym który sprowadza auta do Francji.

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 17:53 ]
Jeszcze chodzi mi o sama awaryjność tych aut. Jak z zawieszeniami i silnikami nieco starszy w konstrukcji 1,8T czy nowy 2.0 TFSI. Proszę o dalsze opinie i sugestie
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

16 Gru 2009, 22:56

Wątpie że można kupić GTI za 40tysi... A Cuprą lepiej. Tak czy siak wole Cupre. Mniej spotykane auto, ma więcej sportowego charakteru i świetnie jeździ.
Ewentualnie rasowe Coupe:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Niepozorny Fiat Coupe 20VT. To autko ma charakter a do tego ma rewelacyjne osiągi.
Mało aut się równa.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Gru 2009, 23:46

GTI do jeżdżenia za 40 tys? Nierealne, trzeba wyłożyć coś około 50 tys. za 40 tys. to możesz dostać 2.0 tdi
Forum vw golf V
GOLFV.PL
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Miejscowość: z nienacka

17 Gru 2009, 00:21

na GTi miał bym około 45 jeśli zdecyduje się na niego. Dodam iż ze nie wykluczone jest sprowadzenie auta i w tej cenie można spokojnie już szukać GTi bez DSG.
np [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

A co do Leona to byłem zdecydowany na niego już przez dłuzszy czas. Ale ze w zasięgu znalazło się także GTI wiec mam dylemat.
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

17 Gru 2009, 00:52

Brałbym gti choćby z konstrukcyjnego punktu widzenia, konstrukcja i design golfa jest daleko przed tą cuprą, jedyny dylemat to kilka koni różnicy na korzyść cupry, chociaż z drugiej strony mocy w tfsi gti moża dorzucić na chipie. Kolejna sprawa to prawdopodobieństwo usterek w cuprze będzie większe z dośc prozaicznego powodu - auto starsze...oczywiście, że widziałem już zajechane nawet 3 letnie gti, a.... może alternatywą będzie 2.0 tdi? Sam mam takiego podkręcony do 170 KM, z gti się nie próbowałem ale 3 litrowe benzyniaki wysiadają. Pzdr.
Forum vw golf V
GOLFV.PL
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Miejscowość: z nienacka

17 Gru 2009, 13:09

Chce benzyniaka. Jestem młody i podoba mi się kręcenie silnika na wysokie obroty redukcje i cała zabawa uturbionym benzyniakiem. Disla kupie sobie jak założę rodzinę. Nie twierdze ze chądzą źle wręcz przeciwnie ale taki już jest mój typ. Tak na marginesie Cupry też szukam z ostatniego modelu czyli 2005 rok. GTI będzie podobne rocznikowo. No i dostępność części do 1,8T jest bezproblemowa bo ten silnik jest stosowany przez wiele koncernów. Z TFSI już gorzej bo to dość nowa jednostka. Prawda ?
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

17 Gru 2009, 13:10

Wybralbym Cupre , naprawde jest juz wiele lepszych aut od Golfa, moim zdaniem to golf ostatecznie , a z kosztami utrzymania itp, to z obydwoma samochodami jest mniej wiecej tak samo .
marcineq
Początkujący
 
Posty: 136
Miejscowość: Tychy

17 Gru 2009, 14:47

Cupra właśnie ma to coś w sobie :D. W Golfie podoba mi prawie wszystko oprucz kiczowatych siedzeń w kratkę...... kto to wymyślił jakiś Szkot :P
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

17 Gru 2009, 14:58

luk9753 napisał(a):W Golfie podoba mi prawie wszystko oprucz kiczowatych siedzeń w kratkę...... kto to wymyślił jakiś Szkot :P


To właśnie znak rozpoznawczy Golfa GTI, element jego legendy :grin:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

17 Gru 2009, 15:32

średnio przynajmniej moim zdaniem pasuje to do charakteru samochodu.
racing sport
luk9753
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wawa

14 Mar 2012, 11:35

Prosilbym Was o opinie na temat VW Golf GTI vs Seat Leon Cupra R, biorac pod uwage, ze samochod ma byc kupiony nowy, z salonu. Nie interesuje mnie stylistyka - podobaja mi sie obydwa. Koszt czesci, awaryjnosc, komfort i co najwazniejsze - osiagi; plusy i minusy. Wybieram sie w przyszlym tygodniu na jazde testowa, ale chcialbym miec jakis wstepny obraz sytuacji. Czy DSG w Golfie naprawde robi tak kolosalna roznice?
reithan
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 08 07 2010
Auto: Mercedes CLK, 2.7 CDI, 170 KM